hoe ziet jullie huishoudschema eruit??

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 2 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vraag mij wel eens af hoe andere mensen hun huishouden indelen, dus wanneer de je de boven en benedenverdieping poetst (als je die hebt natuurlijk) wanneer jullie strijken, wassen, dweilen, stofzuigen, noem maar op. Of je daar dus vaste dagen voor hebt of elke dag een beetje, of dat het komt zoals het komt.

Misschien ook wel handig om erbij te zetten of je veel werkt of niet, want daar zit dan natuurlijk ook een verschil in. Als je 5 dagen werkt heb je overdag natuurlijk niet veel tijd om te poetsen, dus wanneer doe je dat dan??

Kortom veel vragen.;)

2. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eigenlijk net hoe het uitkomt. Ik werk 24 uur. Ik werk in de zorg dus 2 dagen door de weeks en om het weekend.
    Wel vaak dat als ik gewerkt heb dat ik de volgende vrije dag ga poetsen. Ik woon in een flat dus ben er zo door heen.
    De was doe ik wanneer ik een machine vol heb en stofzuig zowie zo elke dag...Eerder deed ik alles in 1 dag maar nu ik de kleine heb probeer ik het toch te verspreiden..

3. levy

levy Lid

29 jan 2010
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oja moet er wel bij zeggen dat ik erg netjes ben dus dat ik wel elke dag alles aan kant wil hebben...

4. Maia

Maia Niet meer actief

in principe doe ik op maandagochtend het huis afstoffen en de badkamer toilet. Maandag is ook mijn wasdag en als Fleur slaapt strijk ik.

stofzuigen in principe elke dag. Dweilen doet mijn man op dinsdag en als het heel erg is doet hij het op zaterdag ook.

donderdag is dan mijn 'overige' dag, dus als ik veel strijkwerk heb ofzo doe ik dat dan. Toiletten gaan elke dag een lapje overheen. Maar buiten de maandag is dat niet vast aan een tijd of moment van de dag.

o ja en ik werk 4 dagen.

5. tulip

tulip Niet meer actief

fijn dames, zulke antwoorden bedoel ik idd, ik vind het leuk om er wat inzicht in te krijgen hoe anderen het doen. Misschien doe ik nog goede ideeen op.

Hopelijk volgen er nog meer reacties.

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Maandag is mijn poetsdag. Dan doe ik beneden alles afnemen met een natte lap, stofzuigen en dweil ik. Neem de keuken goed mee. Verschoon de bedden en doe de was.

Op woensdag doe ik de bovenverdieping, alles met een natte doek afnemen, de badkamer en alle zuigen. Elke 2 weken dweil ik boven ( lopen er niet met schoenen)

Verder doe ik de toiletten elke dag en stofzuig en dweil ik elke dag. Wassen doe ik wanneer ik een wasje bij elkaar heb.

Ik werk 50% ( 18 uur per week in de zorg onregelmatig en om het weekend) dus genoeg poetstijd overdag!:D

7. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    wanneer ik zin heb en wanneer t lukt normaal gesproken werk ik 8 dagen achter mekaar en als ik 2 huishoudens bij een gezin heb gedaan heb ik geen fut meer om nog bij mezelf aan de gang te gaan(natuurlijk hou ik t wel bij maar op mn vrije dagen moet ik alles doen)

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ben nu nog even thuis, maar als ik werk:

Ik werk 24 uur per week ( 3 dgn)

Op zondagochtend: poets ik alles boven en verschoon alle bedden en stofzuigen/dweilen . Vervolgens poets ik alles grondig beneden en stofzuigen/dweilen.
    Maandagavond: beneden stofzuigen/dweilen
    dinsdagavond: beneden stofzuigen/dweilen
    woensdag: wasdag/toilet nog een keer beneden/beneden stofzuigen/dweilen
    donderdag: beneden stofzuigen/dweilen en strijken
    vrijdagavond: beneden stofzuigen/dweilen
    zaterdag: beneden stofzuigen/dweilen en wasdag

Periodiek, maar geen vaste dag: ramen lappen

De dagen waarop ik 's avonds wat doe is mijn werkdag.
    Verder haal ik dagelijks benden een lapje door de keuken en over de tafels.

9. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    ik heb geen schema hoor...ik maak iets schoon als het vies is. :p

10. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Ik werk 24 uur, de dagen dat ik werk, ma/di/do doe ik eigenlijk niets, behalve even speelgoed opruimen, vaatwasser leeghalen

Woensdag, stofzuigen woonkamer/ keuken. Met nat doekje kasten af doen en doekje door keuken.
    Wassen en evt. bedden afhalen (doe ik 1x in 1.5wk)
    De rest van de woensdag is voor mijn dochter

DOnderdag komt onze poets een uurtje, doet of de badkamer grondig, (een keer in 2 wk) of bijv. keuken of ramen lappen

Vrijdag doe ik dan de boven verdieping en weer wassen. En de strijk van de woensdag was

In het weekend de verdieping beneden (wonen op middelste laag) en dweilen woonverdieping. En de strijk van vrijdag was.

Dat was het wel zo'n beetje ;)

Heb dus onbewust best wel een schema, wat voor mij goed werkt!

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Dagelijks : stofzuigen
    Vrijdagavond : wc's even snel met een nat lapje en wat bleek erin en bedden verschonen.
    Wassen doe ik wanneer dat nodig is.

Op maandag komt de schoonmaakster en die doet alles.
    Ik werk overigens 3 hele dagen in de week.

12. blondjuh

blondjuh Fanatiek lid

19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    Elke dag moet er bij mij gestofd , gezogen,gedweild en wc uitdoen verder boven poetsen doe ik 2x pw en de keuken ok ramen wassen heb ik met goei weer een tik op en t liefst elke dag haahhaha

13. tulip

tulip Niet meer actief

kom je ook bij mij???:p

14. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik werk 5 dagen per week, dus doe alles in het weekend, schoonmaken, stofzuigen, wassen, strijken, badkamer alles

Heb 3 verdiepingen, dus gelukkig doet man ook veel in huis anders kom ik helemaal niet aan weekend toe

15. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik zit in de WAO wegens ziekte, dus opzich heb ik tijd zat om te poetsen.
    De echte zware dingen zoals ramen lappen en de keuken poetsen en als de badkamer een grote beurt moet kan ik niet dus daar heb ik om de week een poetser voor.

Smaandags smorgens is mijn man vrij omdat hij zaterdags werkt, maar die gaat dan smorgens wandelen met onze dochter en onze hond.
    Hij gaat dan bij zijn ouders koffie drinken.
    En dan kan ik hier aan de slag,
    Ik doe dan heel de beneden verdieping stoffen stofzuigen en dweilen.
    De toiletten doe ik iedere dag even door.

Strijken doe ik altijd meteen als een wasje droog is, dan hoef ik niet iedere keer zoveel.
    Dat doe ik altijd als ons meisje overdag slaapt.

S,woensdags savonds als mijn man thuis komt ga ik boven alles poetsen.
    Dat heb ik zojuist net gedaan.
    De badkamer slaapkamers en bedden verschonen.
    Dus nu ben ik klaar voor het weekend.
    Ik moet wel even zeggen dat ik iedere dag stofzuig, we hebben een hond dus het stoft hier ook wat meer, dus doe ik ook iedere dag even met een doekje over de meubels.

Ik die 2 keer in de week dweilen, omdat we een houtenvloer hebben.
    Die mag eigelijk maar 1 keer in de week gedweilt worden.

Ja ik hou echt van netjes ;)

16. Samama

Samama Niet meer actief

Ik werk ma - woensdag. Op donderdag maak ik beneden grondig schoon, huiskamer en toilet, stofzuigen en de toiletten doe ik iedere dag. Wassen om de dag en 2x per week dweilen. Op zondag doe ik boven alles.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik eigenlijk altijd wel aan t schoonmaken ben als ik thuis ben. Op zaterdag doe ik beneden alles nog n keer.

17. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wat voel ik me een slechte huisvrouw :$

18. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    -stofzuigen iedere dag, en wc ook
    -Maandag:niks eigelijk op stofzuigen en wc na..
    -Dinsdag:grote slaapkamer/overloop/kamer dochtertje stofzuigen/dweilen alles nat afdoen.
    -Woensdag:Alles onder stofzuigen/dweilen/nat afdoen
    -Donderdag:was/strijkkamer stofzuigen/dweilen/nat afdoen, en de kattebakken verschonen
    -Vrijdag:Badkamer en keuken poetsen
    -Zaterdag:eek:nder alles weer stofzuigen/dweilen/nat afdoen
    -Zondag:niks...

ramen om de paar maanden, keukenkastjes binnen idem dito, koelkast ook

dus wel een goed schema dacht ik zo! als ik iedere dag een beetje doe heb ik de rest van de dag voor mijn dochter en andere dingen..

19. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Zaterdag ook alle bedden verschonen en beddegoed wassen, was doe ik s'avonds als de kleine ligt te slapen, strijk/vouw was:)

20. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    hier op maandag onder alles poetsen en boven alles poetsen ook de badkamer en ook bedden verschonen en wassen

op dinsdag onder stofvegen zuigen dweilen en wc en meestal strijken dit doe ik allemaal als de oudste op de psz is

woensdag wc stofvegen zuigen dweilen wassen

donderdag strijken wc stofvegen zuigen dweilen

vrijdag wc stofvegen zuigen dweilen en wassen

zaterdag meestal wc en de rest niet veel

zondag wc stofvegen zuigen dweilen

op de 2 weken ongeveer ramen wassen doet mijn man
    werk momenteel niet maar toen ik werkte deed ik dit ook zo hou graag alles schoon

Deel Deze Pagina