Voedselallergie, bloedtest negatief, wat nu?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by puckje, Apr 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    #1 puckje, Apr 9, 2011
    Last edited: Apr 9, 2011
    Hallo allemaal,

Via het alternatieve circuit (bioresonantietherapie / elektro acupunctuur) zijn we er achter gekomen dat Ymke een allergie heeft voor koemelk, lactose en soja. Nu ze dit niet meer krijgt en Nutramigen drinkt gaat het prima met haar. Beetje puzzelen nog met wat ze wel en niet mag hebben maar de lijst van het Voedingscentrum helpt ons daar goed bij.

Nu heeft Ymke een bloedtest gehad en deze is volledig negatief. Geen voedsel- of inhalatieallergie. Ik heb al gelezen en weet van een kennis dat bij kinderen < 4 jaar deze test vaak vals negatief is en eigenlijk zeer onbetrouwbaar is. Ymke is nu 17 mnd.

Maar hoe nu verder? Hebben jullie ervaringen?
    Graag wil ik de Nutramigen wel vergoed blijven krijgen omdat dit best wel duur is en omdat Ymke nog vrij veel melk drink (naast haar gewone drinken).

Naar de huisarts gaan en voor een second opinion gaan bij een andere kinderarts? Gaan provoceren i.o.m. huisarts/dietist/kinderarts?

We weten het op dit moment eigenlijk niet meer zo goed. Blijven gewoon nog op de weg doorgaan zoals we het nu doen maar zullen toch wat anders moeten in de toekomst.

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Ik had je al pb gestuurd. Zie nu je topic pas.

Ik zou aan de KA duidelijk maken dat je een provocatie test wilt. Die test is wel volledig betrouwbaar. Nadeel is alleen dat je Ymke dan moet belasten. Maar als uit die test de allergiën blijken moet je wel een nieuwe machtiging voor de nutramigen krijgen.

Een andere optie is rijstemelk. Deze gebruik ik nu voor Milan, is ook lactosevrij. Van rijstemelk zijn bij de natuurwinkel zelfs ook toetjes te verkrijgen.

3. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Maar volgens mij is rijstemelk geen volwaardige zuivelproduct.

Hier ook KMA en soja allergie. I.o.m dietist (Stefan Kleintjes) aan het provoceren, eerst via de bv en nu 1 theelepeltje yoghurt per dag, wat we om de paar dagen gaan opbouwen, en dat lijkt nu nog goed te gaan.

Share This Page