wel of geen tekst over bezoek op geboortekaartje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door mint1987, 20 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mint1987

mint1987 Actief lid

2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Ik zit een beetje in dubio of ik wel of geen tekst op het geboortekaartje zet met de vraag of mensen eerst willen bellen voordat ze langs komen.
    Ik vind het namelijk niet echt mooi staan en vraag me af of er mensen echt onaangekondigd langs gaan komen..

Wat is jullie ervaring en mening?

2. Daaantje

Daaantje Actief lid

25 mei 2014
    119
    5
    18
    NULL
    Hier komt t ook niet op t kaartje. De mensen zullen toch wel n beetje fatsoen hebben om eerst te bellen...??!

3. First time mAma

20 jan 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben het er ook niet op staan, vind het ook niet mooi..
    En als er mensen zijn die zonder te bellen voor de deur staan, sturen we ze weer fijn naar huis ;)

4. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Niet gedaan, lelijk en ontsierend ( vooral die debiele gedichtjes) ook geen onaangekondigd bezoek gehad.

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij doen het ook niet omdat we het niet mooi vinden. Onze ervaring is dat men toch wel even belt (of nu appt) voor ze komen.

6. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wij doen het niet, ten eerste vind ik het niet mooi staan, al helemaal niet als het ingepakt word met een kinderachtig versje.
    Ten tweede heeft (bijna) elk fatsoenlijk persoon wel het besef dat onaangekondigd op kraamvisite een no go is.
    Ten derde, ervan uitgaande dat iedereen dus netjes belt, zijn tijden in het kaartje onnodig omdat je zelf dan de afspraak kunt plannen op een tijdstip dat het jou uitkomt.

Ik twijfel alleen nog of ik mijn eigen nummer ook in het kaartje zet of alleen die van mijn man. Lijkt me fijn als hij alle afspraken plant vooral in de kraamweek maar als hij daarna weer eens gaat werken is dat weer minder handig omdat hij op zijn werk de thuis agenda niet bij zich heeft.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Dit inderdaad. Tot nu toe nog nooit onaangekondigd bezoek gehad.

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij hebben het bewust wel gedaan. Gewoon onderaan het kaartje: Graag even bellen voor bezoek.
    We hebben ook alleen het telefoonnummer van mijn man op het kaartje gezet. Hij heeft zich bezig gehouden met de planning, werkte hier ideaal.

9. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Wij hebben er wel op gezet wanneer de rusttijden waren. Daar hielden mensen zich echt aan, ook met bellen. Verder wel onaangekondigd bezoek gehad..

10. mint1987

mint1987 Actief lid

2 mrt 2015
    253
    29
    28
    Dank voor jullie reacties!

11. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Wij zetten het er ook niet op. Neem aan dat iedereen zo fatsoenlijk is om even een afspraak te maken en zo niet, dan vertellen we ze aan de deur dat het niet schikt...

12. Chiaraa

Chiaraa Fanatiek lid

27 apr 2008
    1.561
    1
    0
    Hier ook een grote antipathie tegen die regeltjes en gedichtjes.
    Komt dus niets over bezoek op het kaartje en wij verwachten dat het wel los zal lopen met onaangekondigd bezoek.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier wel gedaan. Had het er het Liever niet op gezet.
    Maar weet helaas van genoeg personen dat ze niet gebeld zouden hebben.
    Sommigen kwamen helaas alsnog onaangekondigd langs :(

14. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wij hadden erop staan....Bel, kom en bewonder.

15. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Hier hadden wij ook "Bel, kom en bewonder!" op het kaartje staan, maar toch ook onaangekondigd bezoek gehad... vervelend.

16. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Moraal van het verhaal: eigenwijze mensen komen toch wel onaangekondigd, ongeacht wat jij op je kaartje hebt gezet...

17. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Wij geven een kraamfeest.
    Mensen die nu al roepen als de kleine geboren is kom ik wel langs hoor! Dan zeg ik dat we een kraamfeest geven en geen losse bezoekjes willen.....dan weten ze het alvast.
    Heb echt geen zin om weer maanden lang bezoek in de weekenden te ontvangen.

18. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier bij de vorige niet op t kaartje gehad en nu ga ik t weer niet doen. Mensen bellen of appen eerst wel even. Heb niemand gehad die zomaar langs kwam.

19. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wij hadden op het kaartje gezet dat we graag het bezoek tijdens de kraamdagen wilden. En ook bezoektijden erbij: 10.30 - 12.00 uur en 20.00 - 21.30 uur.
    Binnen die tijden waren de mensen ook onaangekondigd welkom. Wij hadden dus best wat mensen die zonder te bellen langskwamen. Geen probleem voor ons.
    Wij wilden op die manier voorkomen dat we 's middags bezoek kregen. Dan wilden we tijd hebben voor de andere kinderen.
    Bij ons werkte het zo goed.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden de rusttijden erop gezet en telefoonnummer. Helaas hield ook niet iedereen zich aan het 'niet bellen tijdens rusttijden'. Maar dat heb ik dan weer opgelost door gewoon voicemail aan te zetten op die momenten en alleen bepaalde nummers door te laten.

Ik heb alleen maar heel fatsoenlijke familie en vrienden, dus ik wist wel dat ik geen onaangekondigd bezoek zou krijgen. Ik vraag me wel af wat de mensen hebben gedaan bij wie er wel iemand onaangekondigd voor de deur stond. Ik zou daar keihard in zijn: "Hè, wat jammer dat je niet even gebeld hebt, want nu komt het echt niet uit. Doei."

Deel Deze Pagina