Ik zit een beetje in dubio of ik wel of geen tekst op het geboortekaartje zet met de vraag of mensen eerst willen bellen voordat ze langs komen. Ik vind het namelijk niet echt mooi staan en vraag me af of er mensen echt onaangekondigd langs gaan komen.. Wat is jullie ervaring en mening?
Hier komt t ook niet op t kaartje. De mensen zullen toch wel n beetje fatsoen hebben om eerst te bellen...??!
Wij hebben het er ook niet op staan, vind het ook niet mooi.. En als er mensen zijn die zonder te bellen voor de deur staan, sturen we ze weer fijn naar huis
Niet gedaan, lelijk en ontsierend ( vooral die debiele gedichtjes) ook geen onaangekondigd bezoek gehad.
Wij doen het ook niet omdat we het niet mooi vinden. Onze ervaring is dat men toch wel even belt (of nu appt) voor ze komen.
Wij doen het niet, ten eerste vind ik het niet mooi staan, al helemaal niet als het ingepakt word met een kinderachtig versje. Ten tweede heeft (bijna) elk fatsoenlijk persoon wel het besef dat onaangekondigd op kraamvisite een no go is. Ten derde, ervan uitgaande dat iedereen dus netjes belt, zijn tijden in het kaartje onnodig omdat je zelf dan de afspraak kunt plannen op een tijdstip dat het jou uitkomt. Ik twijfel alleen nog of ik mijn eigen nummer ook in het kaartje zet of alleen die van mijn man. Lijkt me fijn als hij alle afspraken plant vooral in de kraamweek maar als hij daarna weer eens gaat werken is dat weer minder handig omdat hij op zijn werk de thuis agenda niet bij zich heeft.
Wij hebben het bewust wel gedaan. Gewoon onderaan het kaartje: Graag even bellen voor bezoek. We hebben ook alleen het telefoonnummer van mijn man op het kaartje gezet. Hij heeft zich bezig gehouden met de planning, werkte hier ideaal.
Wij hebben er wel op gezet wanneer de rusttijden waren. Daar hielden mensen zich echt aan, ook met bellen. Verder wel onaangekondigd bezoek gehad..
Wij zetten het er ook niet op. Neem aan dat iedereen zo fatsoenlijk is om even een afspraak te maken en zo niet, dan vertellen we ze aan de deur dat het niet schikt...
Hier ook een grote antipathie tegen die regeltjes en gedichtjes. Komt dus niets over bezoek op het kaartje en wij verwachten dat het wel los zal lopen met onaangekondigd bezoek.
Hier wel gedaan. Had het er het Liever niet op gezet. Maar weet helaas van genoeg personen dat ze niet gebeld zouden hebben. Sommigen kwamen helaas alsnog onaangekondigd langs
Hier hadden wij ook "Bel, kom en bewonder!" op het kaartje staan, maar toch ook onaangekondigd bezoek gehad... vervelend.
Moraal van het verhaal: eigenwijze mensen komen toch wel onaangekondigd, ongeacht wat jij op je kaartje hebt gezet...
Wij geven een kraamfeest. Mensen die nu al roepen als de kleine geboren is kom ik wel langs hoor! Dan zeg ik dat we een kraamfeest geven en geen losse bezoekjes willen.....dan weten ze het alvast. Heb echt geen zin om weer maanden lang bezoek in de weekenden te ontvangen.
Hier bij de vorige niet op t kaartje gehad en nu ga ik t weer niet doen. Mensen bellen of appen eerst wel even. Heb niemand gehad die zomaar langs kwam.
Wij hadden op het kaartje gezet dat we graag het bezoek tijdens de kraamdagen wilden. En ook bezoektijden erbij: 10.30 - 12.00 uur en 20.00 - 21.30 uur. Binnen die tijden waren de mensen ook onaangekondigd welkom. Wij hadden dus best wat mensen die zonder te bellen langskwamen. Geen probleem voor ons. Wij wilden op die manier voorkomen dat we 's middags bezoek kregen. Dan wilden we tijd hebben voor de andere kinderen. Bij ons werkte het zo goed.
Wij hadden de rusttijden erop gezet en telefoonnummer. Helaas hield ook niet iedereen zich aan het 'niet bellen tijdens rusttijden'. Maar dat heb ik dan weer opgelost door gewoon voicemail aan te zetten op die momenten en alleen bepaalde nummers door te laten. Ik heb alleen maar heel fatsoenlijke familie en vrienden, dus ik wist wel dat ik geen onaangekondigd bezoek zou krijgen. Ik vraag me wel af wat de mensen hebben gedaan bij wie er wel iemand onaangekondigd voor de deur stond. Ik zou daar keihard in zijn: "Hè, wat jammer dat je niet even gebeld hebt, want nu komt het echt niet uit. Doei."