Zoals ik overal lees mag een pasgeboren baby niet onder een dekbedje slapen. Maar in het reiswiegje dat ik kocht zat wel standaard een dekbedje met overtrekje. Kan ik mijn kind daar wel veilig in laten liggen? Slapen gebeurd natuurlijk het liefst in het weigje/ledikantje. Bij dit dekbedovertrekje zit ook een soort halfrond kussensloopje. Iemand een idee waar dit voor is? De baby ligt toch niet op een kussentje?
het sloopje zou je onder t hoofdje kunnen leggen voor als het spuugt, ik had een hydrofiel eronder, maar zo gauw ze beginnen te grijpen en bewegen, zou ik t weghalen. als je kleintje echt gaat slapen in de reiswieg in een andere kamer, dus niet waar jij bij bent, zou ik een lakentje/dekentje gebruiken. als je de reiswieg (bedoel je de kinderwagenbak?) gewoon gebruikt om te wandelen, dan heb je er oog op en kan t geen kwaad lijkt me.
Over het algemeen ligt je kindje alleen in de reiswieg als je aan het wandelen bent, dan heb je er zicht op en kun je dus ook controleren of hij/zij geen last krijgt van warmtestuwing. Mocht je nou je kindje laten slapen in de reiswieg en je hebt er geen zicht op dan zou ik het overtrekje niet gebruiken en in plaats daarvan gewoon een lakentje en dekentje erin doen. en dat rare halfronde dingetje wat lijkt op een kussensloopje, geen idee wat dat is, zat er bij mij ook bij maar heb het nooooit gebruikt dus zal het wel niet belangrijk zijn geweest
het "kussensloopje" kan je vaak om de bovenkant van het matrasje heen trekken. tenminste, meestal past het wel om het matrasje heen. hier ligt dan het hoofdje op. beetje hetzelfde idee als een hydrofiel onder het hoofdje maar dan netjes en het ligt vast.
Heb je toevallig de Mutsy Slider gekocht? Bij mij zat er toentertijd ook een klein dekbedje bij met hoesje en zo'n kussenhoesje. Ik heb het toen vooral in de winter veel gebruikt voor buiten. Binnen deed ik liever een dekentje met lakentje, was ook minder enorm en dik en kon je beter instoppen. Dat kussenhoesje heb ik onder haar hoofdje wel eens gebruikt, maar vaak verschoonde ik dat te vaak om het echt altijd bij het dekbedje te gebruiken. Dus vaker een hydrofiel luier.
bij ons zit ook zo'n half rond kussensloopje, die kun je over de bovenkant van t matrasje schuiven...zodat kleine spuugjes niet op t matrasje komen
Dat ik daar niet opgekomen ben! haha. Ik ga eens uitproberen of ik dat wat vind of dat ik lekker een hydroluier pak. Hebben jullie meerdere dekbedovertrekjes voor het reisweigje?
ik had er 2 maar dat was meer omdat m'n moeder die nog had liggen. ik had wel meerdere lakentjes maar die waren van het wiegje. dus kon ik mooi voor beide gebruiken.