ik ben nu bijna 37 weken zwanger en mijn baby heeft een groeiachterstand van 4 a 5 weken.plus ik heb weinig vruchtwater en het verminderd maar elke keer. de ctg zijn tot nu toe af en toe niet echt fantastisch geweest. ik word zowiezo ingeleid. maar ik heb gewoon te veel pijn.steeds harde buiken.en ik voel de baby des te dag maar weiniger.heb het ook doorgegeven aan mijn gynocoloog maar die zegt alleen neem een paracetamol. maar ik wil geen medicijnen slikken. ik heb nu ook 1 cm ontsluiting. het gewicht van de baby wordt geschat op 1800 gram met 36 weken. dus kort samengevat: -groeiachterstand 4 a 5 weken -weinig vruchtwater -1 cm ontsluiting -voel niet genoeg leven -veel harde buiken echt pijn -gewicht van de baby 1800 gram bij 36 weken dus daarom wilik het lot zelf in handen nemen. ik voel gewoon dat het niet goed zal gaan als ik afwacht. dus zijn er tips voor mij van hoe ik weeen kan opwekken. of dat er iemand hetzelfde heeft meegemaakt als wat ik nu doormaak en mij graag wil vertellen hoe zij het heeft doorgestaan? dus wil ik graag proberen