Heej meiden ik heb bijna alles al klaar....alleen nu zit ik met een vraag... Je moet natuurlijk ook voeding in huis hebben voor als de kleine er is...ik wil geen borstvoeding geven... maar voor welke melk kiezen jullie? Campina?(NEE GRAPJE) maar je hebt friso en nog iets..maar zou nie weten waar ik voor moet kiezen... wat doen jullie? xxx sandra
Wij gebruiken nutrilon (staat ook "eerste keus na borstvoeding op"!) Dat gebruikten ze in het ziekenhuis al, dus zijn met hetzelfde merk doorgegaan..
na de borstvoeding heb ik gekozen voor nutrilon (hyperallergeen) maar nutrilon gewoon omdat ik me er niet verder in verdiept heb
Na de bv heb ik gekozen voor Friso Hypoallergeen. Denk dat ik voor de tweede voor de speciale voeding van het Kruidvat ga, die schijnt ook goed te zijn en wel stuk vriendelijker voor je portemonee.
Ik ben begonnen met friso en daarna overgestapt naar nutrilon. Remy ging na een aantal maanden friso van de een op de andere dag weigeren. Nutrilon gaat super nu!
Ik ga ook voor Nutrilon kiezen, de kraamzorg zei ook dat dat het meeste bij borstvoeding in de buurt komt. Je kunt het beste eerst de gewone halen (die is het goedkoopste) tenzij er allemaal allergieën voorkomen in de familie. Anders is hypo allergeen (nog) niet nodig. Je hebt ook nog voor baby's die veel spugen, voor krampjes etc maar je kunt het beste eerst de gewone halen. Je merkt vanzelf wel of dat goed is. Ik moet het ook nog proberen hoor haha. Heb je ook al flessen? Ik heb de avent starterset gehaald van Philips. groetjes
Begonnen met nutrilon en heel snel overgestapt op friso. Nutrilon beviel hier echt helemaal neit goed. Alleen maar krampjes
Alle merken kunstvoeding moeten in ons land aan heel strenge eisen voldoen. Er is dan ook GEEN kwaliteitsverschil tussen verschillende merken, hooguit een verschil in geur en smaak. En natuurlijk een verschil in prijs. En dat laatste verschil kan enorm groot zijn. Dat prijsverschil zegt niets over de kwaliteit van het poeder, maar alles over de hoeveelheid geld die de fabrikant aan reclame besteedt. Van de 2 bekendste merken krijg je in vrijwel alle dozen 'cadeautjes' - en daar betaal je voor in de vorm van een hogere prijs per pak. Normaal gesproken kun je met standaardvoeding beginnen, en daar heb je nogal wat merken van. Kijk gewoon welke prijs jou bevalt en waar je de kunstvoeding wilt kopen, dus wat het gemakkelijkste is. Als er iemand in de familie van mama of papa last heeft van eczeem, astma, allergie, huidklachten, luchtwegklachten, darmklachten of hooikoorts, dan heeft je kindje een verhoogde kans op een allergie. In dat geval is de eerste keus borstvoeding en als dat niet gaat kun je het beste vanaf de eerste fles een preventief hypo-allergene voeding geven. Ook daarvan heb je verschillende merken en prijzen.
Wij zijn met Friso normaal begonnen, omdat ze dat in het ziekenhuis ook had gehad en omdat onze kraamverzorgster daar wel goede ervaringen mee had (buiten dat is het ook nog een beetje vriendelijker voor de portemonee dan nutrilon dus dat is dan weer mooi meegenomen). Inmiddels zijn we over op Friso comfort. Hier in NL heb je geen slechte flesvoeding, de eisen zijn zo streng, dus wat dat betreft kan je niet zoveel mis doen. Ervaringen zijn heel verschillend als je het zo leest. Dus doe waar je jezelf goed bij voelt.
Wij gebruiken Friso, op aanraden van de kraamzorg. Deze zou het lichtst verteerbaar zijn goed voor de ontlasting. We gebruiken de Friso normaal gecombineerd met de Friso Extra voor hongerige baby's.
Begonnen met Nutrilon, slechte ervaringen mee gehad (slecht drinken, krampjes!). Na een week of 2 over naar Kruidvat, en die beviel vanaf moment 1 super! Nu hebben we Friso Extra, omdat ze van Kruidvat geen voeding voor hongerige babies hebben.
wij zijn begonnen met Kruidvat, beviel super goed maar aangezien wij een hongerbaby hebben, hebben we nu Friso extra, Dit bevald ook prima!
Dank je wel voor jullie reactie's! De kraamhulp was hier net,en die zei nutrilon.maar friso was even goed. dus ik denk dat ik gewoon voor een van de 2 ga..en later overstap op kruitvat..want ze zei dat ik dat niet meteen moest doen. xxx sandra
Wat een rare dame! Kruitvat kun je gewoon vanaf de eerste fles geven hoor! Het is precies even goed als Friso of Nutrilon, dus waarom zou je eerst met die 2 beginnen en dan overstappen?