Weer terug naar om de drie uur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door twijfelaartje, 23 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Toen mijn zoontje een week oud was had de kraamhulp besloten dat ie wel naar om de vier uur voeding zou kunnen. Ik heb nu twee weken aangetobt met een verschrikkelijk huilkind overdag. Vandaag radeloos de Thebe gebeld en die mevrouw schrok ervan dat ie al om de vier uur zat. Dus nu mag ik weer terug naar om de drie uur. Ik ben zo opgelucht! Hij heeft vanmiddag gewoon twee uur geslapen! Hij kreeg zijn voeding niet helemaal op maar dat hoeft ook niet toch? Hoelang zit je normaal gesproken op om de drie uur voeding? Hopelijk krijg ik zelf nu ook meer rust. Ben heel benieuwd hoe het morgen gaat.

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik weet niet precies meer wanneer Jarissa is overgegaan van 3 naar 4 uur. Ik heb het wel altijd van haarzelf af laten hangen. Als de fles helemaal leeg gaat en ze heeft het juiste gewicht dan ga ik over op iets grotere flessen. En dan laat zij er vanzelf meer tijd tussen zitten.

Ik snap jouw kraamhulp echt niet. Je kunt je baby die zo jong is toch niet in een bepaald schema dwingen? Ze geven het vanzelf wel aan hoor.

Succes met je voeding nu om de 3 uur. Ik hoop echt dat je weer een tevreden baby hebt nu.

3. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Marije had ook om de 3 uur voeding, heb om de 3.5 geprobeert maar dat was nog even te veel der.

Wat raar dat j ekraamzorg om de 4 uur aangaf, en jij met een huilend kindje zitten, kan je toch beter om de 3 uur geven.

Ik geef ook weer om de 3 uur, ze heeft het gewoon nodig. Ze is anders ook huilerig etc.

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    jeetje dat is snel! een week oud en dan al omde vier uur wat raar...
    ik weet ook niet meer wanneer ze bij mij om de 4 uur kwam ging bij mij vanzelf omdat je iedere keer de voeding ophoogt liet zze er meer tjid tussen...

5. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    De mevrouw van Thebe heeft nu gezegd dat ik hem nu overdag nog even moet wakker maken (als ie slaapt wat ikme nu nog niet voor kan stellen) rond de plus minus drie uur. Maar na een paar dagen als ie wat geruster is dan mag ikhem tussen de twee en drie uur voeding geven net wat ie zelf aangeeft. Is dit een beetje hetzelfde als bij julllie?

6. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    marije was te vroeggeboren en lag dus in de couvesuse.
    Daar kreeg ze een voedingsschema:
    7.00 - 10.00 - 13.00 - 16.00 - 19.00 - 22.00 - 2.00

toen we thuis waren heb ik dat nog 2wk aangehouden en ben toen op verzoek gaan voeden.
    zat soms overdag ook wel 4/5 uur tussen maar 's nachts dan weer niet.
    en na overleg met het consultatiebureau zijn we vorige week terug gegaan naar dat schema, is n stuk rustiger.(zat helemaal geen ritme meer in....) Soms moet ik der nu wakker maken en soms is ze al wakker. (voeding van 2.00 is nu optioneel, maar marije is natuurlijk al ietsje ouder dan jullie baby.

Hoeveel voedingen geef je hem?

7. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Is inderdaad hetzelfde als hier. Ik heb altijd op verzoek fv gegeven. Overdag al vrij snel een ritme van elke 3 uur. Veranderingen kosten hier vaak 2 dagen, dan hebben we een nieuw ritme.

8. sim

sim Niet meer actief

elijah krijgt nog wel eens een dag dat hij om de 3 uur komt, ik ga me niet meer zo vastprikken op tijd, de ene dag loopt het zo de andere dag weer anders, als je maar ongeveer zit toch? luister naar jou en je kindje. vind het ook nog wel heel vroeg hoor om al om de 4 uur te doen.

9. lies32

lies32 Bekend lid

26 jan 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Thijs krijgt ook af en toe nog om de drie uur, maar zit wel maar op 5 flessen omdat er 's avonds en 's nachts hele lange periodes tussen kunnen zitten. Ik vind het wel prima zo!

Lies

10. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Als in de nacht komt krijgt ie zeven voedingen. Maar hij krijgt ongeveer 100cc per keer en in de nacht 90. Hij woog bij de geboorte 3850 gram dus volgens mij klopt dit dan aardig. Toen ie om de vier uur zat dronk ie niet veel meer dan 100/110 per keer. Dus kreeg ie eigenlijk te weinig. We zijn nu vanaf vanmiddag om 13.00 weer begonnen met om de drie uur en tot nu toe slaapt ie meer dan dat ie de afgelopen dagen gedaan heeft. Dus nu nog even de nacht afwachten maar ik heb goede hoop!

11. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Klinkt goed!

12. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen kreeg in het begin ook om de 3 uur en op de laatste dag kraamhulp zei ze ook dat ik eventueel kon proberen om er 4 uren tussen te laten. Koen was ook al 4050 gram bij zijn geboorte. Die 4 uren lukten echt niet. Dus heb het toen weer om de 3 uren gedaan. En toen Koen 1 1/2 - 2 weken oud was begon hij steeds langer te slapen en moest ik hem wakker maken voor de fles. Toen ben ik om de 4 uur gaan proberen en dat ging toen prima. Koen was toen 2 weken.

Maar als je merkt aan je kindje dat het gewoon nog niet wil lukken dan lekker om de 3 uur voeden hoor!

Gr Otje

13. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    Gister avond pakte die gelukkig zijn oude ritme weer op en moesten hem voor de fles van elf uur gewoon weer wakker maken! Vannacht kwam ie pas om kwart voor vier! Maar toen... Hij dacht Slapen! Wat is dat, Slapen! pas om half zes viel meneertje in slaap. Dus ik ga vandag proberen iets meer wakker te houden en hopen dat het vannacht beter gaat! Maar al met al huilt ie een stuk minder! En daar deed ik het voor! Dus dan maar een paar uur minder slapen ;)

14. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hij zal vast weer even moeten wennen. Gaat uit zichzelf wel beter 's nachts.

15. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Wij hebben ook op verzoek gevoed, de eerste 4 weken bv en daarna fv.. Allebei op verzoek (nog steeds trouwens) Er moest van het cb wel min. 2,5 uur tussen zitten maar dat deed ze vanzelf wel.. Op een gegeven moment was ze na een fles niet meer verzadigd dan wordt de hoeveelheid verhoogd (iom cb) en laat ze er weer meer tijd tussen, zo zijn wij van 7 naar nu 5 voedingen gegaan.. Die kleintjes geven heel goed aan wat ze nodig hebben volgens mij..

En denk dan Pendrag gelijk heeft, hij moet weer even in zijn ritme komen.. Dat is hier ook weleens als de hoeveelheid per fles veranderd ofzo..

Succes in ieder geval! :)

16. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ik zou hem niet extra lang wakker houden, werkt hier tenminste alleen maar averechts. Esmee heeft wel eens een hele dag geslapen en was alleen wakker voor de fles. Ik was doodsbang dat ze toen 's nachts niet ging slapen maar dat deed ze wel. Als je ze wakker houdt terwijl ze wel aangeven moe te zijn loop je het risico dat ze over de slaap heen komen en dan helemaal niet meer te genieten zijn!

17. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ben het helemaal met kissie eens. Zeker voor een baby van amper 3 weken.

Het is wennen maar je baby bepaalt je levensritme nu.

18. twijfelaartje

twijfelaartje Actief lid

6 jun 2006
    220
    0
    0
    het is heel goed gegaan! Hij heeft gister na de ochtend voeding van 10.00 ongeveer een uurtje of drie/vier geslapen en toen na de voedingvan zeven uur alleen nog geslapen en gegeten tot vannochtend tien uur! Natuurlijk ga ik hem niet wakker houden! Dat was maar een grapje hoor!

19. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Geweldig! Fijn dat het lukt.

20. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    mijn middelste woog 3800 gram bij de geboorte en mocht heel snel naar om de 4 uur.

mijn jongste woog 2870 en moest in het begin nog worden bijgevoed,en strak om de 3 uur.

later ging ik op verzoek doen, en op een gegeven moment kwam die aan 4 voedingen. maar dat werd afgeraden op het cb, hij moest zeker 5, liefst 6 voedingen. dus zijn we strakker gaan voeden. nu moet ik vrijdag weer, en dan ben ik benieuwd wat geadviseerd gaat worden

Deel Deze Pagina