hoi mama's, Ik vroeg me af of je de laatste fles, die geven wij normaal tegen 20.00/21.00 nog moet geven. Ze wordt namelijk bijna niet meer wakker als ze 's avonds na bed toe gaat. Als ze wel wakker word dan is het tegen een uur of 23.00, maar vind dit eigenlijk wel een beetje te laat. Ze slaapt ook weleens over tot de andere dag 7.30. Vroeg me dus af of ze zonder de laatste fles mag, omdat ze zonder die fles meestal niet aan de hoeveelheid vocht komt op die dag. En als ze die wel moet, moeten we haar dan gewoon wakker maken als het tijd is?
volgens mij valt hier geen antwoord op te geven omdat je een aantal dingen niet vertelt: - hoe oud is je kindje? - hoe zwaar is je kindje? - hoeveel voeding krijgt je kindje per fles? - hoeveel flessen krijgt je kindje per dag? - wordt je kindje 's nachts wakker voor een voeding? Wij hebben sinds vrijdag de laatste fles laten vervallen, omdat ze om 23.00 uur bijna niet wakker te krijgen was. Op het CB kregen we daar tegenstrijdige dingen over te horen. De wijkverpleegkundige zei dat ze vier maanden moest zijn en minstens 6 kilo, maar de arts zei een maand geleden dat ze een half jaar moest zijn en minstens 7 kilo (terwijl ze toen al 6400 woog, echt logisch dat ze drie maanden over die 600 gram zou gaan doen, maar niet heus). Maar goed, het hangt dus van een aantal zaken af, dus zul je meer info moeten geven om antwoord te krijgen op je vraag. Oh ja, wij maakten haar dus tot vrijdag altijd wakker om 23.00 uur.
sorry, die van mij is 11maanden met 9maanden was ze 9030 gram ze drinkt nog maar 130 per fles. smorgens fles, en na de boterham een halve fles (wil ze ook niet meer)
Hoi, met 11 maanden wordt nog 300 cc melk aanbevolen. Je zegt dat ze haar laatste fles rond 21:00 uur krijgt. Gaat ze dan pas naar bed of maak je haar hiervoor wakker? Ik zou haar in ieder geval niet voor wakker maken maar kijken waar je overdag nog een flesje tussen kan proppen. Misschien een half uurtje naar haar warme maaltijd? En mocht dat echt niet lukken dan kun je het vervangen door zuivel, dus wat yoghurt als toetje of tussendoor. 300 cc wordt aanbevolen, maar als je kindje het echt niet wil drinken, dan kun je haar moeilijk pushen, dan maar creatief zijn en ander soort zuivel aanbieden. Misschien is dat wel wat. Succes!
haha, zie je, heel anders dan ik dacht! Van 11 maanden heb ik geen verstand, zover ben ik nog niet maar het antwoord hierboven helpt je vast wel. succes ermee!
Ik deed bij mijn dochter rond die leeftijd dat ze na het avondeten melk met rijstebloem kreeg als toetje was wel na het omkleden en vlak voor het naar bed gaan. Moet eigenlijk met lepeltje maar dat deed ik in een tuitbeker. Zo kon ze uur of 7 naar bed en sliep ze lekker door. Ze kreeg dan wel al s'morgens brood en tussendoor liga, s'middags brood en dan tussendoor fruit en s'avonds prakkie met daarna gewone melk met rijstebloem. Tegenwoordig word er zoveel gezegd wat wel en niet mag. Je moet anders even zelf aankijken hoe het gaat. Als jij denkt dat het beste is haar lekker te laten slapen dan laat je haar lekker slapen. Jij als moeder weet (is mijn mening) het toch beter wat je kindje nodig heeft. Jij heb haar 24/7 om je heen natuurlijk. succes ermee