Ik snap er niks van

Discussion in 'Zwanger worden' started by Vino, Jan 23, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vino

Vino Lid

Jan 23, 2017
    68
    0
    6
    Koos-werkloos
    Enschede
    Hallo,

Ik had 12-01 ongesteld moeten worden, maar je raad het al ik ben het niet. Aangezien ik niet aan de pil ben is wel de eerste gedachten zwangerschap. Maar dag 4 en dag 7 beide negatief getest. Nu voel ik me ook niet zwanger maar dat zegt niks bij mij. Ik heb 3 zwangerschappen gehad en de eerste 2 voelde ik me alleen een beetje moe en verder niks. Bij de 3de had ik het complete plaatje van misselijk etc maar eindigde in een miskraam met 7 weken. De laatste was bijna een half jaar geleden en vriend en ik deden het veilig (rubber) tot vorige maand.
    Ik weet niet zo goed waarom ik zo laat ben. Ik ben niet aan het ontpillen, ik heb geen stres (ook niet om zwanger te worden, het komt wanneer het komt). Er is eigenlijk niks waardoor ik overtijd zou moeten zijn. Normaal heb ik netjes een cyclus om de 28-30 dagen. Ik heb wel eens een beetje buikkrampen en dan denk ik ah het zet door maar nee, helemaal niks. Wat kan ik doen? Wat kan het zijn?

X

2. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Het kan soms voorkomen dat je een cyclus overslaat en niet menstrueert. Ook kan het voorkomen dat je cyclus gewoon langer is

3. Vino

Vino Lid

Jan 23, 2017
    68
    0
    6
    Koos-werkloos
    Enschede
    Een cyclus overslaan is zeer onwaarschijnlijk aangezien ik al jaren gewoon normaal een cyclus heb. Een cyclus overslaan betekend dat er geen eisprong is geweest wat kan komen door ondergewicht of overgewicht, stress, teveel sport of ziekte. En geen 1 is van toepassing op mij.
    Een lange vind ik ook vreemd, maar ik kijk het nog even aan.
    Wel benieuwd of er andere met een stabiele cyclus (zelf al 2 jaar, gelijk na de geboorte van mijn zoon ondanks de bv) dit ook hebben meegemaakt.

4. Miesjella

Miesjella Bekend lid

Jan 18, 2017
    641
    279
    63
    NULL
    NULL
    Ik zit in hetzelfde schuitje, nu 8 dagen overtijd en nog geen positieve test gehad. Hiervoor ook regelmatige cyclus gehad van gemiddeld 31 dagen.

Weinig wat we kunnen doen behalve afwachten.

5. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

Jul 31, 2014
    4,944
    681
    113
    Iedereen kan wel eens een cyclus overslaan hoor,ook al ben je al 20 jaar regelmatig ongesteld.Dat is echt niets geks.Ook kan net heel goed zijn dat je een keer een langere cyclus hebt,ook als je niet 1 van de dingen hebt die jij hierboven beschrijft.Als je testen negatief zijn,betekent dat dat je nu niet zwanger bent,of nog te vroeg voor een test.In beide gevallen is je cyclus dit keer dus langer dan je gewend bent.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt. Het lichaam is namelijk geen robot! Het is geen automatisch gegeven dat je wel zwanger MOET zijn, omdat je overtijd bent.
    Overigens kun je nuchter bekeken niet eens spreken van overtijd zijn aangezien je je eisprong niet weet.

Verder komt het vaker voor dat als men daadwerkelijk met hun kinderwens aan de slag gaat, plots hun cyclus op hol slaat.

Je spreekt alle mogelijke opties tegen, dus ik heb het vermoeden dat je ondanks je negatieve testen er toch van uitgaat wel zwanger te moeten zijn. Als je er van overtuigt bent wel zwanger te moeten zijn, kan je ongesteldheid ook wegblijven overigens.....Je lichaam kan er zelfs symptomen door kweken. ...

7. Mel7

Mel7 Bekend lid

Apr 12, 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook wel eens een cyclus overgeslagen! Heel vervelend die onduidelijkheid, hoewel de negatieve testen genoeg duidelijkheid geven

8. Vino

Vino Lid

Jan 23, 2017
    68
    0
    6
    Koos-werkloos
    Enschede
    Kleine update,
    Ik dacht afgelopen donderdag dat ik eindelijk (liever ongi dan wtf dit is) ongi werd. Maar serieus 3 druppels oud en 3 druppels wazig rood/ roze. En dat was het. Nog een paar dagen afwachten en ik ga naar de huisarts.

Share This Page