Nog meer late kruipers?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Onze dochter schuift (op haar buik) in haar achteruit de hele kamer door. Ze draait rondjes om zo achteruit bij haar doel te komen. Ik hoor steeds van anderen "kruipt ze nog niet??" Ik vind het nu een beetje vervelend worden, al dat vergelijk met hun kinderen die alles al máánden geleden deden. En stiekem ga ik nu ook denken; wanneer zal ze eens gaan kruipen? Nog meer late kruipers of die het kruipen zelfs overgeslagen hebben? Wat kunnen anderen je toch onzeker maken :(
    Groetjes shampoo

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Mijn dochter rólde pas met 9,5 maand ;) . Dus aan kruipen dacht ik toen niet.
    Met 10,5 maand ging ze op haar billen schuiven. Dat was voor ons dus 'kruipen' . Echt kruipen is ze vlak na haar verjaardag gaan doen.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hier ook nog niet echt kruipen. Het zit er tegenaan. Hij tijgert de hele kamer door. Zit wel veel op handen en knietjes heen en weer te wiebelen en kan ook vooruit komen. Maar hij doet het verder niet. Het komt vanzelf wel

4. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    "Echt" kruipen, dus op handen en knieen deed Andro toen hij 1 jaar en 1 dag was.
    Daarvoor tijgerde mijn ventje heerlijk door de kamer, en snel dat hij was.
    Hij deed zijn rechterbeen ee stukje omhoog en trok zich met zijn linkerhand voor en duwde met zijn linkerbeen, erg vaag, maar heel lief.

Toen Andro 1 jaar 1 maand en 1 dag was (13maanden dus) liep Andro voor het eerst los.

Dus maak je er niet druk om. "echt"kruipen gaan kinderen ook vaak later doen, maar tijgeren of billenschuiven doen ze vaak eerder.
    En je meisje beweegt zich voort, toch. Maak je echt niet druk en laat die mensen maar lekker l*llen, zou ik zeggen haha

Sommige kinderen gaan trouwens nooit "echt" kruipen.

Andro heeft eergisteren (hij is 18 maanden) bedacht dat hij ook kon billenschuiven en achteruit kruipen haha.
    En meneer loopt al 5 maanden los (natuurlijk niet meteen goed he:))

5. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Even uit mijn hoofd begon Iza met tijgeren zo rond haar 10e maand. Ze heeft zich heel lang al rondjes draaiend en rollend overal heen kunnen bewegen en vond dat wel prima. Echt kruipen deed ze volgens mij pas vlak voor haar 1e verjaardag. Zo ook staan, maar los lopen duurde tot 17 maanden.
    Niet snel nee, maar ook zeker niet afwijkend. Nu rent ze als de beste en heeft haar energie vooral in haar babbel-ontwikkeling gestoken, haha!

6. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    Andro heeft in de babbel-ontwikkeling wat minder energie gestoken:D
    verder dan da, dies, dees, mmba (bumba), aoa (hallo), oef, mamamama, papapa komt mijn lekker ventje nog niet, maar begrijpen doet hij (bijna) alles.

Het ene kind is idd vlot met lopen en de ander met praten.
    En dan heb je natuurlijk uitzonderingen die het allebei vlot doen :)

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Pfff, fijn om dit deze verhalen te horen! ;)

8. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    OOOOHHHHH, maar dan is mijn meisje in ieder geval dus wel snel in achteruit gaan. hahaha:D

9. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Hier ook vaak die opmerking '' tsja ze doet nog niet veel! maar ja komt vast omdat ze niet lekker in dr vel zit!'',
    Dan denk ik huh volgens mij willen ze wel snel...
    Natuurlijk is ze niet snel maar ookniet heel langzaam.
    Ze kruipt nog niet, staat soms wel een seconde op handjes en knietjes..
    Ze schuift de kamer ook nog niet echt door, durf ik niet helemaal aan ivm plavuizen... En aangezien mevrouw nogal wild is met dr hoofd, die knalt ze zoo keihard op de grond!

10. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Mijn zoontje heeft héél lang getijgerd (nu soms nog als hij vindt dat het kruipen te langzaam gaat ;)) maar sinds hij 14-15 maanden is kruipt hij. Hij ging zich toen ook ineens optrekken aan stoelen/tafels enzo en nu met 16 maanden loopt hij langs de tafels en aan de hand stapt hij.

Gewoon geduld hebben, komt wel! Ze is pas 9 maanden, tijd zat!

11. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Hier een fanatieke roller. Ze rolt heel snel en heel de kamer door, maar kruipen......nog lang niet!!!!!!

12. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn meisje kruipt pas sinds vorige week. Met 14 maanden dus.

13. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Mijn zoontje tijgerde met 10 mnd, kroop met 1 jaar (en ging ook staan met een jaar), en liep met 16 mnd. Dus hier ook niet zo'n hele snelle ;)
    Maar als je hem nu ziet, zou je niet zeggen dat hij vrij 'laat' was met alles.

14. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    Zeker :D
    Dan kan je nu dus zeggen, maar ze is sneller achteruit gaan kruipen als Andro ;)
    Ik moet wel zeggen dat Andro toen hij ong 6 maanden was 3 keer 2 pasjes achteruit heeft geschoven:)

15. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Sommige kinderen slaan het kruipen over.. en ga van staan meteen lopen.. ik bijvoorbeeld! Ik zat rechtop, één been voor, één been achter en ik schoof op m'n kont door de kamer.. hihi. :D
    Al is dat wel uitzonderlijk volgens de boeken, ik was toen al een apart geval. :p

16. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    haha, ja, zal ik zeggen hoor! Maarre Andro ging dus toch ook maar even goed in zijn achteruit toen hij 6 maanden was!:D

17. Mijn dochtertje is 10 maanden en een paar dagen.
    Sinds een anderhalve week is ze begonnen met teigeren.
    Daarvoor achteruit schuivend de kamer door.
    Wel doet ze welleens der knieen onder de billen en "staat" dan in kruipstand (buik los van vloer), maar wiebelt dan een beetje om vervolgens weer op de buik te ploffen.

Ook zitten (als we haar zelf neerzetten) doet ze ook nog niet, ze kan het wel, maar kukelt zo een kantje op omdat ze afgeleid is.

Hier ook geen snelle dus ;)

18. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja dat zitten gebeurd hier ook nog niet. Is dat dan bij de rest net zo, dat ze dit dan ook "later" doen?

19. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Bij ons zit ze wel een half uur als we haar neerzetten, maar zelf tot zit komen gebeurt hier nog niet.;) Oja, en kukelt hier ook wel eens naar achteren hoor. Of naar voren :D

20. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Doet ze dit uit haarzelf of heb je dit geoefend en hoe dan? Mijn zoontje houdt het geen minuut vol... valt alle kanten op.

Deel Deze Pagina