Wij zijn er uit: wij willen een maxi cosi mura wagen voor ons ukkie. Nu zien we zoveel verschillende op marktplaats en webshops, we zien door de bomen het bos even niet meer. - Wat raden jullie aan, een 3wieler of 4wieler? - Kan een model van 2009-2010-2011 nog of is de nieuwe echt ZOVEEL beter? (heb nu namelijk voor 200 euro een mooie op het oog uit 2009 via MP) - Hoelang hebben jullie nou echt iets aan de kinderwagen (gehad)? Mijn meiden wilden met 17 en 20 maanden niet meer in de buggy, dus vanaf dat moment nemen wij ze lopend aan de hand mee. Vind het zo zonde als zo'n nieuwe dure buggy niet lang gebruikt gaat worden. Graag tips/ervaringen!!!
Ik lees mee hier de 3 besteld van het jaar 2013. Ik heb alleen maar dingen over de 4 gelezen en maar weinig over de 3
Hier de MC mura 4, vonden we stabieler dan de 3. We hebben een ouder model gekocht via MP die mensen hadden hem amper 3 maanden in huis en wilden een ander. Dus bijna nieuw. de wagenbak zat nog in de doos. Die wagenbak is groot, mijn zoon is lang en ligt er nog goed in. Ideaal ding vinden wij, makkelijk in te klappen en degelijk. Ik heb die nieuwste gezien en vond die bak veel kleiner dan onze wagenbak. (natuurlijk goed voor de verkoop) hij is iets anders maar niet speciaal handiger vond ik. Ik denk dat ik een oude zou kopen en niet de nieuwe. De bak ziet er anders smaller uit. Als jij een 2e handde kan krijgen voor die prijs, altijd doen lijkt me! De nieuwere vind ik dus niet beter, eerder slechter. (sorry zally) Ja, op de nieuwe zit een hangertje voor je tas geloof ik, maar dat is makkelijk op te lossen door de tas over de hele stang te hangen of een ander dingetje te kopen die je daar voor kunt krijgen. Ik had deze wagen zo weer gekocht. Die bakken zijn anders zo klein. En je gebruikt de bak best veel vind ik. Beter voor het ruggetje dan de MC daar zet ik hem alleen in als we met de auto gaan. Ik neem altijd de bak mee. Daar slaapt hij ook nog goed in. Succes met je keuze!
Wij hebben de mura 4 hier staan. Wordt nog niet gebruikt, maar in de winkel vond ik de 4 stabieler rijden voor mijn gevoel.
Het verschil met de nieuwere versies is de kleur.... Wij hebben in 2010 het model van 2009 gekocht met 40% korting omdat het een oude kleur was. Wij hebben de 4, voelde stabieler aan en wij vinden 3 wielers niet zo mooi...
De vier-wieler is veel stabieler! Zeker met stoep op en af. De drie-wieler had heel erg de neiging om te gaan kantelen. Op je andere vragen kan ik (nog) geen antwoord geven.
ik heb de 3wieler omdat ik hem met 1 hand veel lekkerder vind rijden. hij is echt wel stabiel hoor.. hij heeft zulke grote banden dat hij niet omvalt..
Ik heb een vierwieler, is toch stabieler (vind 3 wielen wel mooier). Ik stuur hem met gemak met 1 hand door de Kruitvat heen. Heb een model uit 2010 met een fijne grote bak, ideaal.
Heb ook de Mura 3. Qua stabiliteit maakt het niets uit of je een 3 of 4 kiest, zit vooral tussen de oren Het enige waar je bij een driewieler op moet letten zijn de stoepranden: achterste wielen er tegenop laten rijden en dus niet de wagen optillen zodat hij op het voorwiel steunt! Ga gewoon naar de winkel en loop met beide versies een flink stuk en kies dan de versie die je het meest prettige vindt lopen. De oudere versies zijn prima hoor, dus 200 euro voor een nieuwere versie is niet nodig. Tenzij je de nieuwe kleuren mooier vindt en daar voor wil betalen.
hier een mura 4. ook via MP. weet niet precies van welk jaar,maar hij voldoet prima! Als de kleur etc naar je zin is en je bang bent er niet lag van gebruik te maken dan maakt het niet uit of hij nieuw of tweedehands is. Zoonlief hier is nu ruim 2 en zit nog geregeld in de wagen. zal er aan moeten wennen dat hij er niet meer in kan als de jongste er straks is, gelukkig kan hij prima lopen, maar mama vind het stiekum wel erg makkelijk. Mocht je hem niet lang gebruiken, kan je hem altijd weer doorverkopen via marktplaats. Er zijn altijd mensen die niet veel te besteden hebben en ook erg blij zijn met een Mura
Ik denk als je nu een mura van 2009/2010 koopt en er over een jaar geen gebruik meer van maakt, dat je er amper verlies op maakt. De mura is vrij prijzig en vrij veel mensen willen hem hebben, maar niet de volle prijs betalen. Alle mura's die ik tot nu toe voorbij heb zien komen leken hetzelfde op de kleur na. Die van 2013 is wel anders, de zitting ervan, voor zover ik kon zien op plaatjes
Wij hebben een mura 4 besteld, helaas was 2012 niet meer leverbaar, dus moesten we voor de wat duurdere 2013 versie gaan. Maar er zijn ook wel verbeteringen aan de wagen aangebracht, dus dat hebben we er dan meteen bij. Ze adviseren voor gewoon gebruik een mura 4, de mura 3 is wat minder stabiel, met name in het bos / strand. Voordeel 2013 versie, foambanden met luchtslangen binnen in; effect luchtbanden maar kunnen niet lek gaan. Verlengde zonnekap voor als je de wagen in ligstand hebt.
Goeie keus..! Wij hebben een 4 wieler. Vinden we mooier, stabieler en is kleiner op te vouwen. En we hebben er eentje uit 2010. De kap van het buggygedeelte is echt rottig. Maar dat is een bekend probleem en daar konden we een nieuwe (uit 2011 of 2012) van krijgen. Dus misschien kun je mc eens mailen daarover? Maar verder heb ik geen idee of de verschillen groot zijn. Hoe nieuwe, hoe minder gebruikt waarschijnlijk..? Ik heb net ff gegoogeld naar die uit 2013... Ik vind m echt minder mooi, dat stoeltje!
Wij hebben de mura van 2008/2009 het verschil is het zitje, dat is iets anders en de luchtbanden. Ik heb zelf liever luchtbanden... En ze zijn nog nooit lek gegaan De wagenbak is idd groot en dat gaf eigenlijk de doorslag om hem nu te kopen (en binnenkort weer te gebruiken) Wij vinden de 4 ook stabieler, maar t is maar net waar je gaat wandelen denk ik (wij op t strand namelijk en straten met oude keien) Succes!
De kap van denversies 2011 en daarvoor is echt heel slecht. Gaat alsmaar los en onze dochter was al snel te lang om eronder te passen. Bij die nieuwere zijn die problemen er niet meer
Zo hee wat een boel reacties heel erg fijn, bedankt!! Ik mail haar dan terug dat we een keertje willen komen kijken
Wij hebben de mura 3 en die bevalt nu al 6 maanden erg goed. Of nu gewoon in het dorp, bos of zelfs op het strand lopen de wagen is altijd stabiel en heeft on nog nooit in de steek gelaten. Kan hem zelfs op alle ondergronden gewoon met 1 hand sturen. Over de buggie kan ik nog niets zeggen omdat mijn zoontje van 6 maanden nog steeds heerlijk in de bak ligt.