Ik slik al jaren geen pil meer, en ben ook niet van plan om dat eigenlijk weer te gaan doen na mijn zwangerschap. Ik word namelijk ERG prikkelbaar en depressief van de pil, en bovendien verdween mijn zin in seks ook helemaal! (ik heb Microgynon 30, Yasmine en nog een andere pil geprobeerd (kan me de naam even niet meer zogauw herinneren, was er eentje met "zware" en "minder zware" pillen in een ronde strip) maar ik krijg overal dezelfde verschijnselen bij. Dus sindsdien maar op "andere" manieren gevreeen, soms met condoom maar dat vind ik ook eigenlijk niks en vaak"voor het zingen de kerk uit". Gelukkig is dit altijd wel goed gegaan.. maar ja veilig is dit natuurlijk niet echt.... Nu wil ik na deze zwangerschap voorlopig even "wachten' met weer zwanger te raken... wat kan ik nou het beste aan anticonceptie gaan gebruiken? Wat gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen? en wat is de veiligheid?
hoi hoi ik heb nu sinds een aantal dagen de mirenaspiraal en moet eerlijk zeggen dat het plaatsen en tot nu me reuze is meegevallen het plaatsen vond ik even vervelend maar niet in die zin pijnlijk, de dag zelf en de dag erna heb ik een beetje bloedverloren en lichte krampjes gehad en nu heb ik helemaal nergens meer last van (ik had alle verhalen van internet afgelezen en heeft me erg bang gemaakt, maar aangezien ik door de pil heen zwanger ben geraakt en sterilisatie niet vergoed word heb ik het toch gedaan en absoluut geen spijt van) voordeel van de mirena is dat je hem er weer uit kunt halen zodra je weer een kindje zou willen, je niet aan een pil of iets hoeft te denken hij blijft gewoon 5 jaar zitten dus geen omkijken naar, hij word vergoed door het ziekenfonds groetjes nathalie
Wij gebruikten altijd condooms en gaan dit na de geboorte van de beeb ook weer doen. Ik mag geen hormonale voorbehoedsmiddelen gebruiken, dus zowel de pil als bv de mirena spiraal mogen niet. Dus dan blijft over, het (vrouwen)condoom, pessarium, koperspiraaltje e.d. En aangezien ik een koperspiraaltje een heel naar idee vindt en het vrouwencondoom maar een raar flubberding vindt en een pessarium te veel gedoe is, gebruiken wij condooms. Vind het helemaal niet lastig of vervelend, merk er niets van en je went er vanzelf aan dat vriendlief even een rubbertje om moet doen.
Ik heb nu sinds 6 jaar de Mirena spiraal en ben er echt super blij mee. Ik hem na me zwangerschap laten inzetten en ben niet meer ongesteld geworden heb wel als het de "tijd" is wat meer witvloed maar verder nergens last van. heb de spirala vorig jaar vervangen omdat toen de 5 jaar om waren. Ik kan je hem alleen maar aanraden of op z'n minst even uitproberen. Als je nog vragen hebt over de spiraal stel ze gerust Groetjes Nadine