Waar kan ik een babyuitzetlijst vinden? Een goede waar alles opstaat. Wat je zo wie zo in huis moet hebben voor dat je baby komt.
Dit is die van de Prenatal: Noodzakelijk Voor de bevalling 1 kraampakket * Slapen 1 ledikantje of wiegje 1 matras 2 molton bedzeiltjes** 3 molton hoeslakens of onderleggers 3 (hoes)lakens 3 (boven)lakens of dekbedovertrekken 2 dekens of 1 duo-deken 1 Belly Warmer of 2 verchroomde kruiken (met kruikenzak) Verzorging 6 rompertjes (maat 50/56) 4 setjes kleding 2 mutsjes Sokjes 1 badje (met standaard) of Tummy Tub (met standaard) 1 badthermometer verzorgingsproducten (babyzalf, babyzeep, babyolie of babylotion) 1 nagelschaartje met ronde punten (pas na 6 weken gebruiken) 1 zacht haarborsteltje 1 waskussen met 2 hoezen 1 luieremmer 3 flanellen luiers 6 monddoekjes 6 hydrofiel washandjes 12 hydrofiel luiers 1 pak new-born wegwerpluiers 2 thermometers (voor mama en baby) Borstvoeding 2 voedings-Bh's zoogkompressen Flesvoeding 4 zuigflesjes 4 flessenspenen 1 Maatkan met deksel (alleen voor de nachtvoeding) 1 Flessenborstel Voeding Samen er op uit kinderwagen autostoel groep 0 (met voetenzak) Handig Slapen 1 molton matrasbeschermer 2 slaapzakjes 1 babyfoon weekendbedje Verzorging 2 badcapes Borst- flesvoeding voedingskussen Flesvoeding flesverwarmer 1 magnetron sterilisator melkpoeder container Een eigen kamertje kast commode met plank In de woonkamer wipstoeltje box boxkleed Samen er op uit verzorgingstas * Inhoud kraampakket: 1 matrasbeschermer 2 kraammatrassen 5 celstofmatjes 2 pakken kraamverband 1 navelklem 1 flesje alcohol 2 doosjes steriele gaaskompressen 1 pak verbandwatten. ** Leg een molton bedzeiltje vanaf het voeteneinde 1/3 over het matras. De baby mag nooit met het hoofdje op het zeiltje komen.
Graag gedaan. Het is zeker een flinke waslijst. Ik heb hem in mijn wordbestandjes gezet en zo haal ik steeds dingen van de lijst af die we inmiddels hebben.
FF een kleine aanvulling uit de praktijk; ik zou wat meer dan 6 mond/spuugdoekjes halen, ik pak toch wel regelmatig een nieuwe, wel zo fris en ik heb er standaard boven eeen paar liggen, beneden een paar, een paar in de luiertas enz. 12 hydrofiele luiers is ook wat weinig, je gebruikt ze voor van alles en nog wat. Ik zou er minimaal 20 kopen. Verder heb ik ook 4 badcapes aangezien die nog wel eens worden ondergepiest ed. en ik die toch wel vaak gebruik, in het begin ook als omslagdoek. Slaapzakje heb je nog niet perse meteen nodig en dingen als een campingbedje natuurlijk ook nog niet perse.
graag gedaan... owjaa en die flanellen luiers heb je weer niet echt nodig vind ik.. Ik heb ze idd bij de eerste braaf gekocht maar ik gebruik ze nergens voor waar ik niet ook een hydrofiele luier voor zou kunnen gebruiken. Ze zijn wat zachter maar that's it... onder het hoofdje in de box ligt ook gewoon een hydrofiele