meiden, Mijn zoon zit in de "lust ik niet" fase. Alles wat ik hem aanbiedt is het dus: Lust ik niet, niet lekker. Ik zeg al eerst proeven en dan zeggen lust ik niet... maar proeven wil hij niet dan wordt hij boos. Iemand tips om hier mee om te gaan? wat kan ik het beste doen? eten weg zetten? of doorgaan met je moet het eerst proeven? iemand goede tips voor mij? mijn zoon lust nl alles wel Maar de hele tijd een vies gezicht onder het eten naast je... daar wordt de sfeer niet gezelliger van momenteel
Gewoon negeren. Hier zei de arts op het cb dat je zoveel mogelijk positief moet laten. Dus vooral geen strijd aan tafel. Dan gaan ze het aan tafel zitten ook negatief zien en ben je nog verder van huis. Je kind zal zichzelf niet verhongeren. Gewoon lekker vitamines geven(ik heb optimax aardbeienbeertjes en die gaan erin als snoep ) Dat eten komt vanzelf wel weer.
vanavond ook weer een knorr vi erin gedaan hoor en een vitamine pilletje. eet hier ook errug magertjes soms wil ik me er druk om maken maar kan ik beter niet doen
tygho eet het laatste half jaar vooral warm eten heel slecht. Brood issie gelukkig wel gek van. Maar hij is afgelopen half jaar gewoon de gemiddelde kilo aangekomen. Is vrolijk, krijgt zn vitames,speelt lekker, slaapt goed. Niks op aan te merken. Dus ik laat het maar lekker zo...Hij gaat vanzelf wel weer meer eten.
Hier helpt het om te zeggen dat Jules (de klaspop) dat ook eet. En dan vragen ze dat een de juf en die bevestigd dat dan. Als we het dan nog eens eten zeggen ze dan "Jules eet dat ook é mama." En voor de rest gewoon negeren. Als jullie eten bord voor zijn neus, wil hij niet eten gewoon weghalen. Als hij honger heeft komt hij wel vragen en dan warm je het gewoon lekker op. Na een tijdje hebben ze echt honger en eten ze het wel hoor
ik merk dat mijn zoon wel zin heeft aan eten, maar zodra het etenstijd is en het eten komt op tafel dan is het: lust ik niet... en dan ook echt bij alles. Aardappels met wortelen bijvoorbeeld vind hij heerlijk, en nu is het Lust ik niet. Denk dat ik het maar negeren moet dus... en het eten wegzetten. misch dat dat helpt...
Herkenbaar,hebben we hier ook gehad.Ik heb ze betrokken bij het koken en ze gewoon zelf wat dingen laten snijden en wassen.Tijdens het klaar maken was het al:Mama dat lust ik echt niet hoor!Aan tafel gingen ze wel zitten,maar echt eten deden ze niet.Ze mogen van ons dan van tafel.Wij willen absoluut geen gevecht tijdens het eten. Nu gaat het weer stukken beter.Ze dekken zelf de tafel.Vier grote borden en 3 kleine.De kleine zijn voor hun poppen.Gezellige boel nu aan tafel.Met zijn zevenen eten we gezellig.
He meis, Hier ook de fase gehad (en soms nog) Wat hier hielp was om zonder druk bordje voor m neer te zetten. En aan te geven dat als hij t probeerde hij een grote vent was. Hij moest zelf gaan proeven, zodra ik de vork vast had was t drama. En ik stimuleerde door bij tafel dekken te zeggen: zo, nu gaan we wat lekkkers eten, weet je wel, we gaan ... eten. Werkte hier ook goed. En soms wilde hij echt niet, naja dan niet.. Komt goed, in mijn ogen ontwikkelen ze nu echt smaak (Hij heeft echt voorkeur voor bepaalde dingen gekregen) Hoop voor je dat snel beter gaat, want voor mama is dit niet leuk Liefs
Wij horen tegenwoordig ook wel eens ""vind ik niet lekker" voordat hij ook maar een hap gegeten heeft. Wij accepteren dit niet. Je proeft het en anders is het pech. Als het iets nieuws is en je vindt het echt niet lekker, prima dan kan er misschien nog een boterham komen.
Wij scheppen hier gewoon op en het is aan Kylian of hij het opeet of niet. We maken er ons niet druk over, we horen hier ook regelmatig dat hij iets niet lust voordat hij er ook maar een hap van gegeten heeft. Onze reactie is altijd - nou dan eet je het toch niet
Yep hier ook 8) ze is nu 2,5 jr en vaak krijg ik te horen ...lust ik niet, wil ik niet. Als het aan haar ligt eet ze alleen maar brood met pindakaas krijgt ze niet maar omdat ze zo slecht aankomt moet ik af en toe wel toegeven want qua gewicht blijft ze iets achter...gelukkig is ze gek op fruit dus dat krijgt ze extra.....strijd aan tafel doen we ook niet aan en als ze dan netjes geproeft heeft krijgt ze wel een toetje...ik blijf het proberen....en spelendewijs haar bordje versieren maar het blijft een klus hihih Hier ook extra vitaminen maar omdat mijn madam geen vitaminesnoepjes wil heb ik de vloeibare variant gekocht. Succes...hier hoor ik om me heen dat het echt een fase is
Wat mijn vriendin heeft gedaan bij hun thuis: goed etend vriendinnetje uitnodigen en mee laten koken en eten. Kindjes geen snoep/koek geven in de middag en allebei laten helpen met het eten maken. Maak er een enorm feest van. tafel heel mooi laten dekken door hen, met servetjes in leuke kleurtje, knuffels erbij,de hele mikmak. Dan gezamelijk eten en je man ook laten roepen hoe goed en heeeeeeerlijk ze gekookt hebben. Werkte als een trein, haar dochter wist niet hoe snel ze ook haar bord moest leegeten tijdens de hele happening. Oh ja en 1 worstje teveel maken, die is dan echt de bonus die iedereen wil hebben (zogenaamd). De meisjes hebben geluk, omdat zij zo goed gekoot hebben mogen zij ee extra stukje!!
wat mijn ouders bij ons deden was er geen strijd van maken, ook geen onderhandeling over het aantal happen. Gewoon eten wat de pot schaft, als wij pertinent niet wilden eten en het eten weg schuifden was dat echt prima (ook gemeend) en zeiden ze tegen elkaar, dat is even mooi , dan eten wij lekker jouw gehaktbal er bij op, mjamjam, en dat deden ze ook. Dan had je wel het gevoel; hmmm die gaat aan mijn neus voorbij, hahaha. Het heeft gewerkt, ik eet nu echt alles.
Wij hebben die gedragingen altijd links laten liggen. Geen aandacht aan schenken en het eten doodleuk vragen wil je een toetje? Uiteindelijk gaat het over (bij ons meestal na korte tijd) en moet zeggen dat ze vrijwel alles eet nu...Maar dan ook echt alles van kreeft, mosselen, spruitjes, witlof..nou zeg maar ook alle dingen die kinderen meestla niet lekker vinden.
Ik negeer het Lust ik niet zoveel mogelijk, maar vind wel dat hij wel moet proeven voordat hij zegt lust ik niet. en soms geef ik nu aan het eten een andere benaming pizza (waar hij normaal sol op is was gisteren ook lust ik niet) werd gisteren spagetthi haha en dat lust hij wel dan... dus pizza toch opgegeten. Aardappelen is nu ook spagetti dus. we eten heel veel spagetti dus momenteel haha