Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum. Sinds december 2012 gestopt met de pil en helaas nog niet zwanger... Twee weken geleden in het ziekenhuis geweest voor gesprek en maandag onderzoek. Vorige week sperma onderzoek gehad van mijn vriend en bloedonderzoek bij mij. De resultaten zijn al binnen maar gyn wil dit allemaal tegelijk bespreken. Wachten wachten.. Ik ben zo zenuwachtig! Wie herkent dit en wat kan ik verwachten?
Hihi spannend allemaal he! Ik heb vorige week bloed laten prikken en vrijdag een echo. Ze denken dat ik pco heb.. Dus ben wel benieuwd vrijdag! Hopelijk wat meer duidelijkheid!
Ik ben net geweest! Alles was goed, het zag er goed uit. Ze zei dat ik ongeveer over 3 dagen mn eisprong zou kunnen hebben, dus we gaan flink klussen hihi. Het lijkt niet op PCO! Erg opgelucht! Als het over een paar maanden nog onregelmatig is, gaan we denk wat verder onderzoeken! En misschien mn vriend verder onderzoeken! Wanneer moet jij naar de gyn?
Hoi, ik krijg 4 november de uitslagen, maar weet wel al dat ik PCO heb. Hopelijk is de rest wel goed Wanneer moet jij?
@michelle, wat een geweldig nieuws!! Ben heel erg blij voor je! Wat fijn dat ze kunnen zien wanneer je eisprong is. Veel klusplezier! Ik moet maandag om 10.30uur naar de gyn. @joyce, jeetje dat duurt nog lang zeg voordat het 4 november is, hoop voor je dat de rest wel goed is!
Ja bij mij zei ze dat de uitslagen pas over vier weken binnen zouden zijn. Vind het ook wel lang duren!
Wat vreemd, hier zeiden ze dat bloedonderzoek een week duurt en zaadonderzoek is dezelfde dag nog bekend!
Ja ben wel blij, hihi. Alleen net een ovulatietest gedaan (kruidvat) en die was knalpositief.. dus ben nu bang dat hij te vroeg springt.. maar misschien geeft de kruidvat test al weer heel vroeg aan ik weet t niet!
Ik ben ook doorverwezen door de huisarts! Verdenking PCO Huisarts zou me doorsturen voor een echo bij de gyn. Nu een afspraak gekregen voor de fertiliteitspoli bij de verpleegkundige. Iemand enig ervaring hiermee? We moesten van te voren al vragenlijsten invullen en dat hebben we gedaan. Heb geen idee wat ik volgende week moet verwachten..
Heb alleen ervaring met testpoint, kreeg ook vrij vlot een positieve ovu test en dit bleef nog zeker paar dagen positief, beetje lastige dingen vind ik het, vrij vaag
Vragenlijsten hebben wij ook gehad. Bij eerste gesprek bespreken ze dat met je. Ze leggen uit wat er gaat gebeuren, ik heb geen onderzoek gehad. Hierna moest ik de volgende week bloedprikken tijdens menstruatie, zo kunnen ze kijken of er hormonen aanwezig zijn en eisprong heeft plaatsgevonden als ik het goed begrijp,. Bloedprikken was ook om te bekijken of ik anti stoffen voor chlamydia heb. Mijnvriend moest sperma inleveren. Dan weet je een beetje waar je aan toe bent maar denk dat ieder ziekenhuis weer anders is.
Ik ben laatst bij de gynaecoloog geweest. Inwendige echo gehad, uitstrijkje gemaakt, bloed laten prikken. 3weken later eindelijk de uitslag: pcos! Heb ook meteen een afspraak kunnen op de fertiliteitsafdeling wel 1, 5 maand later pas 29 oktober kan ik eindelijk gaan. Hebben beide ook vragenlijst moeten invullen. Deze moeten we dan meenemen. Ben echt eens benieuwd. Hoop dat ik snel met clomid kan beginnen. Ben eens benieuwd bij jou. Wanneer heb je de afspraak. Kun je mij vertellen wat ze dan doen
Dat had mij inderdaad ook een veel logischer volgorde geleken! Ik mag me maandag melden, ik zal je op de hoogte houden!
Hoi meiden, Spannende tijd he!? A.s. woensdag hebben mijn vriend en ik onze eerste afspraak met de gynaecoloog.. Wij zijn sinds november 2012 gestopt met de pil en tot op heden nog geen zwangerschap.. Aantal weken geleden ben ik naar de huisarts gegaan, vanwege nek- en rugklachten. De onbewuste spanning gaat in mijn nek/rug zitten Uiteindelijk zijn we doorgestuurd naar de gynaecoloog.. We zijn erg benieuwd wat ons te wachten staat..
Oww dat is vervelend ja die nek en rugklachten. Je zal er ondertussen toch veel mee bezig zijn al is het onbewust. Misschien dat als jullie bij de gynaecoloog lopen toch wat meer rust geeft. Ben eens benieuwd wat ze zeggen.
Ik ga morgen voor het eerst naar de HA vanwege onregelmatige cyclus (nu duurt mijn cyclus inmiddels al vrij lang, 67 dagen). Zij zal me waarschijnlijk doorsturen naar een gyn in het ziekenhuis (ik woon niet in NL). Ik neem aan dat ze eerst mij onderzoeken en dat manlief hier nog niet bij komt kijken, of wel? We hebben namelijk nog niet zozeer geprobeerd om zwanger te worden, maar het heeft meer te doen met mijn onregelmatige cyclus etc. Wat is jullie ervaring daarmee?
Ik ben vanuit de Ha doorgestuurd naar de gynaecoloog en ben der alleen naar toe gegegaan. Mijn vriend moesten ook werken die dag. Ze hebben bij mij een aantal onderzoeken gedaan. Drie weken erna kreeg ik de uitslag. Ben toen doorverwezen naar de fertiliteitspoli. Hier moet mijn vriend wel mee bij de eerste afspraak sowieso. Erna ligt eraan waar het voor is en wat ze gaan doen. Maar willen jullie wel voor een kindje gaan een dezer weken/maanden. Want ik weet mocht je pcos hebben als dit uit het onderzoek mocht komen en je wil nog geen kindje doen ze ee niks mee. Maar als je het fijn vind kun je je man meenemen.wel fijn als hij weet waar het over gaat en ze precies gaan doen. 2 man horen meer dan een. Ik ben eens benieuwd wat ze zeggen.
Ben ook heel benieuwd! Ik weet niet hoe ze dat hier allemaal doen en hoe het hier werkt. Maar iig morgen dus naar de HA en dan hoor ik wel wat zij ervan denkt. Misschien wordt ik dus doorverwezen naar de gyn, want ik neem dus aan dat ik eerst onderzocht zou moeten worden. Misschien op PCOS ofzo.. mochten ze dat verdenken (wat ik ergens natuurlijk niet hoop).. We willen wel heel graag een kindje, maar zijn er tot nu toe nog niet echt serieus mee bezig geweest. Ik wil het niet teveel druk opleggen, dus het hoeft ook niet perse NU. Maar ik denk dat als ze uitslagen van mij hebben, we dan wel verder zullen kijken en ze dan een volgend plan maken? Dan kunnen we desnoods eerst weer echt gaan proberen. En als het dan nog steeds niet lukt, lijkt het me verstandiger dat manlief ook een check krijgt? Jij hebt dus binnenkort afspraak bij een fertiliteis kliniek, met je vriend samen