vraagje over de zwangerschapstest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door teddybeer86, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    super test! zwanger! gefeliciteerd!

2. spinnekop

spinnekop Niet meer actief

zwanger hoor proficiat

spinnekop

3. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    thnx voor jullie lieve reacties.
    het is nog steeds niet te bevatten dat "we" zwanger zijn.
    morgen vroeg even afspraak maken bij de dokter.
    gr

4. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd!

5. wendy1983

wendy1983 VIP lid

27 sep 2007
    12.511
    0
    0
    Gefeliciteerd!!! Duidelijke test hoor :D
    Nu een mooie banner maken ;) zo'n banner staat je vast goed :D

6. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    gefeliciteerd !!

7. Hokiepokie

21 dec 2009
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!!!

8. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    #28 teddybeer86, 18 jan 2010
    Laatst bewerkt: 18 jan 2010
    hoi ,
    vanmorgen even naar de dokter geweest om te vragen met wie we het beste contact op konden nemen, dit aangezien ik bij de gyn liep omdat mijn ongesteldheid een halfjaar is gestopt.
    we moesten met de gyn contact opnemen maar de assistent dacht dat we toch naar de verloskundige werden door gestuurd.
    dus naar ziekenhuis gebeld en die dacht hetzelfde. we zouden eerst telefonisch gesprek met haar krijgen, maar ja dat toch maar niet laten doen in de hoop dat we dan sneller duidelijk hadden of het echt zo is. want aan de ene kant is het nog niet echt te bevatten vooral omdat we opstart problemen hebben gehad en daarna mijn cyclus plaats vond tussen de 45 en 36 dagen.
    vanmorge toch voor de zekerheid nog een test gedaan, en weer een streepje te zien (ditmaal nog duidelijker zie maar in mijn album). we hebben die maar gedaan om dat die maar tot september dit jaar goed is. dus ja als ik zwanger ben en alles mocht goed gaan is dat ding toch al niet goed meer. hahaha,
    toen de verloskundige praktijk even gebeld om afspraak te maken. maar we moeten nog zooooooooooooo lang wachten. :(
    2 februari pas en dan ook nog niet eens gelijk een echo. best wel balen. maar ja, we wachten gewoon in spanning af.
    vinden het erg spannend.

gr teddybeer

9. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    ik wil erg graag een banner maken.
    maar hoe weer ik wanneer ik ben uitgeteld??? want die datum moet je invullen!
    want de verloskundige had het uitgerekend en dan zat ik nu op de 6 a 7 weken. en op de pc had ik het zelf uitgerekend op een site, daar moest je je eerste dag van je laatste menstruatie invullen en het aantal dagen van je cyclus wat dat was.
    en toen kwamen ze op 7 weken uit.
    dus ja wat moet ik dan invullen.

gr

10. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

je vult jou laatste ongesteldheid uit en dan de laatste cyclus bv 28 dagen als dat zo is en dan kan je een mooi banner maken;)
    als ik moet helpen roep je maar dan zal ik mooi banner voor je maken;)

11. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    heey meid, is idd al een heeeeel stuk duidelijker! goed hoor, lekker gaan genieten!

Is lastig he, een banner aanmaken omdat je niet weet wanneer je eisprong was.. Ik zou voor nu 7 weken doen, kan je altijd nog aanpassen toch?

Ennuh, als je je echo hebt, niet schrikken als ze zeggen dat je minder lang zwanger bent dan je nu denkt.. door je onregelmatige cyclus kan t best zijn dat je bv pas 5 weken zwanger bent ipv 7.. niks om je zorgen over te maken dan meid. Gaat de echo via de vk btw? Hier gaat t namelijk via t ziekenhuis. Als t bij jou ook via t ziekenhuis gaat, zou ik gewoon ff bellen naar t ziekenhuis en vragen of je deze week nog een echo kan laten maken ivm dat je niet goed weet hoeveel weken je bent..

Weet niet of t zo werkt hoor, maar is t proberen waard toch ;) ?

12. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Als jij op 16 jan. een week overtijd was met een 36-37 cyclus, dan was de 1ste dag van je laatste menstruatie volgens mij op 3 december 2009.
    Uitgaande van een cyclus van 45 dagen (aangezien je op 16 jan nog licht testte) ben je nu 4 weken zwanger !

Je eisprong is namelijk altijd ong. 2 weken VOOR je menstruatie, dus die zou nu begin jan zijn geweest.

13. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    ik heb een ticker gemaakt.
    mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 2 dec. dit was een cyclus van 36/37 dagen (weet neit precies meer welke het nu was maar in ieder geval een van deze beide).
    weet niet of ze een echo maken bij de verloskundige of in het ziekenhuis, geen idee.
    denk ziekenhuis, dit aangezien ze zei dan heb je eerst intake en dan krijg je papieren mee om een echo te regelen.

gr

14. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Raar he, dat t per ziekenhuis verschilt hoe t werkt. Ik hoef namelijk helemaal geen verwijsbrief te hebben. Maar dat komt misschien omdat ik wel eens een vmk heb gehad? Hoop dat je snel terecht kan als je je verwijsbrief hebt :) , Lekker gaan genieten nu he :D .

15. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Teddybeer, gefeliciteerd! Een mooie banner ...

Je bent toch geen bijna 7 weken ?? Als ik jouw laatste menstruatie 2 december was en je hebt een cyclus van 37 weken, dan ben je nu 5 weken zwanger .

16. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    cyclus van 37 dagen bedoel je . ;)
    de vk zei aan de tel dat ik 6 a 7 weken zou zijn.
    ach ja ik heb nu effe deze banner, en mocht het anders worden dan kan ik hem altijd nog veranderen.
    en via internet komt het ook op ongeveer 6 a 7 weken.
    dus ja, we wachten af.

@trishka ja is raar dat het zo verschilt. mar we wachten af. eerst moeten we wachten tot 2 februari. ze doen echo's niet eerder dan 8 weken. dus ik moet nog gewoon even geduld hebben,
    gr

17. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Als de VK uitgaat van 28 dagen cyclus, dan ben je idd 6-7 weken zwanger!
    Maar als ik je gegevens invul dan komt er het volgende te staan:
    1e dag laatste menstruatie: 2 december 2009
    Gemiddelde duur cyclus:37 dagen
    Vruchtbaarste dag: 24 december 2009
    Datum van eisprong (ovulatie):25 december 2009
    [SIZE=-1]Dit is ongeveer 2 weken voor jouw volgende verwachte menstruatie.[/SIZE]
    [SIZE=-1]Dit is een extra speciale dag het is namelijk 1e Kerstdag[/SIZE]
    Innesteldag: 30 december 2009
    Bloedtest mogelijk vanaf: 4 januari 2010
    Thuistest mogelijk vanaf: 6 januari 2010
    Niet ongidag (Red Devil Day):8 januari 2010
    Periode waarin de meeste
    geboorte afwijkingen onstaan: 15 januari 2010 t/m 19 februari 2010
    Begin aanleg belangrijkste organen: 15 januari 2010
    Belangrijkste organen gevormd op: 19 februari 2010
    Het risico van een miskraam neemt af op:5 maart 2010
    Je kindje is levensvatbaar vanaf: 21 mei 2010
    [SIZE=-1]Dit is de datum na 23 weken waarbij men (Universitair Ziekenhuis Gent) [/SIZE][SIZE=-1]kinderen in leven kan houden echter pas bij 26 weken(11 juni 2010) [/SIZE][SIZE=-1]overleeft ruim de helft en bij 30 weken(9 juli 2010) 90 procent. [/SIZE]
    Jouw derde trimester begint op:18 juni 2010
    Je mag thuis bevallen vanaf: 27 augustus 2010
    Je bent uitgerekend op vrijdag :
    [SIZE=+1]17 september 2010[/SIZE]

Je bent nu in de: 6e week
    [SIZE=-1]Dat betekent dat je dus 5 weken zwanger bent. [/SIZE]
    [SIZE=-1]Dit is gerekend vanaf de 1e dag van de laatste menstruatie.[/SIZE]
    [SIZE=-1]Gerekend vanaf jouw ovulatie ben je 3 weken zwanger[/SIZE]
    Aantal dagen te gaan:
    242

Ik bedoel dit allemaal wel lief hoor! Dadelijk ga je er vanuit omdat de VK het zegt en blijk je tijdens een echo ineens 2 weken korter zwanger. Zou het jammer vinden als je dan in een dip beland of je zorgen gaat maken ;)

18. Seth

Seth Niet meer actief

Teddybeer
    Allereerst gefeliciteerd....

ennuhh... zou zelf eerder van 5 weken uitgaan... puur voor het feit dat als je nu 6-7 weken zou zijn... je eerste test al echt had moeten knallen....

Denk dat je ei wat later is geweest....

19. teddybeer86

teddybeer86 Bekend lid

30 mrt 2009
    841
    0
    0
    ik had ook een ractie geplaatst maar die is weg.
    maar goed
    ik had het ook uitgerekend op een site.
    op online biologische klok van predictor.
    daar kwam dit uit. nml.

Wanneer ben je uitgerekend

Laatste menstruatie: 2 december 2009Cyclusduur: 37 Je bent uitgerekend op: 17 september 2010Je bent nu: 47 dagen zwangerEn je hebt nog: 242 dagen te gaanDit is de: 7e week Het sterrenbeeld wordt: [​IMG]Maagd

maar goed.
    we wachten af.
    ik weet dat jullie het lief bedoelen.
    ik probeer er niet van te balen mocht het minder zijn dat ik zwanger ben. want ik ben al GIGA blij DAt ik zwanger ben.
    hadden het nog niet verwacht maar het is harstikke welkom. dit zal ons eerste kindje worden .

gr

20. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Precies, gewoon lekker gaan genieten nu.. JE BENT ZWANGER :D :D :D .

Deel Deze Pagina