positieve ovulatie test en negatieve echo

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nor, 11 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nor

Nor Lid

13 apr 2013
    41
    0
    0
    Hallo,

Kan iemand mij mischien helpen met het volgende:

Wij zijn al een tijdje bezig om zwanger te worden maar jammer genoeg zonder succes, ik zit vandaag op cyclus dag 13 en ben voor een bloedtest en echo monitoring van mijn folikels groei / eisprong. Op dag 9 had de gynacoloog naast wat kleine folikels, 1 folikel gemeten van 12 mm, ik moest pas op dag 13 terug komen na mijn bloed uitslagen gezien te hebben.

Nu heb ik een perfecte cyclus van 28 dgn dieje met het uur gelijk kunt zetten, en ook gebruik ik al een tijd lang ovulatie testen, we hebben altijd geklust rond mijn positieve dgn, en nu hield ik weer alles naast de opvolging van de gynacoloog bij met ovulatie testen, nu had ik gisteren een knalllend positieve ovulatie test, en direct geklust, maar vanochtend zei de gynacoloog dat ik nog geen eisprong had en sterker nog mijn folikel van 12 mm is terug geslonken naar 9 mm, en ik moest afhankelijk van mijn bloedwaardes evt starten met clomid 50 mg.

Vanavond start ik 1 maal daags 50mg clomid, vijf dgn lang. En volgend week weer een echo en bloed onderzoek :( Nu snap ik niet waarom ik positief test maar absuluut geen eisprong heb :( dat betekent dat ik altijd gedacht had een eisprong te hebben gehad, maar toch niet zo is geweest en gewoon fake bloedingen heb gehad, en kun je starten met clomid op dag 13 van mijn cyclus????

Liefs Nor

2. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Dat is wel vreemd. Geen ervaring mee. Snap dat je in de war bent. Wat zei de arts erover?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vind het niet zo vreemd. Een positieve ovulatietest geeft alleen een LH-piek weer en is helaas geen garantie dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt! Heb je wellicht PCOS?

Hoop dat je met Clomid wel een goede eisprong krijgt. Daar heb ik dan verder geen ervaring mee.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een positieve ovulatietest wil helaas niet zeggen dat je dan ook werkelijk een eisprong hebt. Al is het wel vreemd dat je een positieve test hebt, als je follikel nog maar 12 mm is.

Ik moest altijd aan het begin van een nieuwe cyclus met Clomid beginnen, op dag 3, 4 of 5. En dan inderdaad vijf dagen lang. Midden in een cyclus beginnen heeft volgens mij geen effect. Hier werd eerst een menstruatie afgewacht of opgewekt met Primolut en dan van start met de hormoonmedicatie.

Succes!

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik had vorige cyclus ook een posi test en geen eisprong.
    Echo liet alleen een paar kleine follikels zien (11mm)
    Voor de zekerheid een bloedtest laten doen, niks.
    Mijn waardes zeiden dat ik nog aan het begin van de ..folikulaire? :p fase stond.

Gyn snapte het ook niet.
    Zal een mysterie blijven..

Wel apart dat je midden in de cyclus met clomid begint.
    Ik dacht dat het altijd op dag 3 tm 7 gegeven werd

6. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Heel vreemd.

Clomid gebruik je normaal dag 5 dagen lang, vaak vanaf dag 2 a 3.

Met de echo kun je niet echt bepalen of er een ovulatie is geweest. Je kan zo makkelijk een follikel missen. Kan best zijn dat de grootste is gesprongen en dat die er nu zichtbaar was een nieuwe was.

7 dagen na vermoedelijke ovulatie progesteron prikken, dat geeft pas zekerheid.

7. Nor

Nor Lid

13 apr 2013
    41
    0
    0
    Evira en be happy, dank jullie wel voor de reactie, maar de arts zei, we zijn nog niet te laat, start direct met clomid (ondanks cyclusdag 13) en volgend week gaan we zien hoever de folikels staan.
    Ik durfde niet veel meer te vragen en was blij toen ik hoorde dat het nog niet te laat was, maar was wel verward over de positieve ovulatie test, daar kreeg ik als antwoord, dat dit een mooi voorbeeld was dat die testen niet altijd betrouwbaar zijn.
    Trouwens heb geen pcos.

8. Nor

Nor Lid

13 apr 2013
    41
    0
    0
    Nu weet ik echt niet wat ik moet doen, ik heb net mijn clomid ingenomen maar ben niet gerust, mijn gynacoloog is van de oude garde en duld geen tegen spraak, nu was ik ook bang dat er een eisprong gemist was en zei nog, of er zeker geen eisprong was geweest, maar dat kon heel goed door de beelden gezien worden, je zag een goed gegroeide slijmvliezen, en als er een ei gesprongen was dan zou er een soort vocht gezien moeten worden, tenminste dat is me zo verteld, en aan de bloedwaardes te zien bevestigde dat alles, omdat die waren vergeleken met de eerste bloedwaardes.

Misschien moet ik gewoon doen wat er gevraagd wordt om toch zwanger te worden, de gynacoloog moet toch weten waar ze mee bezig zijn :-/

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Anders morgen even bellen, dat je er niet gerust om bent?

10. Nor

Nor Lid

13 apr 2013
    41
    0
    0
    Kzh,

Ik ga ditmaardoen want ikblijfnu maarzoekwn op internet, en pieker maar suf.
    Ik heb nu een mooi geregeld cyclus, ben bang dat alles hormonaal in de war wordt gemaakt door die clomid, en aan de andere kant stel je voor dat de clomid toch de folikel verder doen rijpen, en misschien nog een eisprong kan plaats vindt.

Dank jullie wel voor jullie reacties

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    De gyn heeft er voor gestudeerd, dus weet wel wat hij/zij doet!
    Niet te veel piekeren, kan geen kwaad. :)

12. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Ik zou ook gewoon even bellen en je onzekerheden voorleggen! Misschien als je beter snapt waarom je iets moet doen, je het ook beter aandurft. Er is niks mis met uitleg vragen!

En helaas is mijn ervaring dat artsen níet altijd weten waar ze mee bezig zijn. De wetenschap vernieuwd snel en niet elke arts is even trouw in behandelingen bijstellen.

Kortom, ik zou ook bellen en vragen. Ongerustheid is nooit goed!

Deel Deze Pagina