Hoi allemaal, Op 23 september had ik mijn eerste positieve test in handen. Wat waren wij blij. Alles leek voorspoedig te gaan, voelde mij ook goed. Bij de negen-weken-echo op 1 november bleek echter dat het kindje niet meer leefde. Op 6/7 november een miskraam gehad met behulp van Cytotec (tabletten). 20 november heb ik nog een controle-echo om te kijken of de miskraam compleet was. Graag wil ik dit achter mij laten en weer vooruit kijken. Het liefst wil ik heel snel weer zwanger worden. Ik heb al weer een (voordeel)pakket ovulatietesten en zwangerschapstesten besteld. Het begint echt al weer te kriebelen. Vind het al weer beetje spannend worden (van die leuke spanning). Beide zwangerschappen was ik in de eerste ronde al zwanger. Dus ik hoop zo dat ik snel weer een positieve test in handen mag hebben. Wat zou dat ons gelukkig maken. Maar wat zou dat ook ontzettend spannend zijn om weer zwanger te zijn. Wat zal ik peentjes zweten bij die eerste echo... Wat zal het leuk zijn als het deze keer goed zou gaan! Ik wil zo graag weer leuk nieuws. Blij kunnen zijn samen, dromen over de baby e.d.
jeetje meid wat een heftig verhaal zeg. maar wat ben je positief !!! heel goed om te lezen. ik hoop dat je snel weer zwanger bent en dat je snel weer een kleine in je hart mag sluiten ik duim voor je
Hoi, bedankt voor je reactie. Ik ben inderdaad altijd wel positief ingesteld. Ik zie dat jij al even bezig bent om zwanger te worden. Hopelijk lukt het jullie ook snel.
Wat een positiviteit, heel veel respect voor jou Ik hoop met je mee dat je snel weer zwanger bent! Dan heb je iets moois om naar uit te kijken, dat is je gegund. Liefs, Larissa
Dit helpt je misschien om je positieve gedachten vast te houden: een vriendin van mij heeft precies hetzelfde meegemaakt. Ze heeft hierna nog 1 menstruatie gehad en was uiteindelijk binnen 2 maanden weer zwanger. Ze is nu inmiddels 11 weken zwanger. Hopen dat dit voor jou hetzelfde zal zijn.
jeetje jij bent positief hopelijk gaat t de volgende keer beter spannend voor jullie heel veel geluk knuff
Hoi, Wel goed dat je zo positief bent, maar wil je laten weten dat je moeilijke momenten ook best toelaat... anders is de klap achteraf groot. Was zelf ook beetje zo. Ikzelf had begin okt. een miskraam (leeg vruchtzakje) en heb begin november, met een paar dagen vertraging, weer mijn menstruatie gehad. Van de gynaecoloog mochten we onmiddellijk weer proberen, nadat de miskraam gedaan was en baarmoeder leeg. Ik wens je veel sterkte en succes !! Liefs...
Ik duim met je mee dat de controle echo laat zien dat het allemaal weer kan en dat het dan ook gelijk raak is. Knuffel
Wat fijn dat alweer positief bent! Precies wat je nodig hebt om weer verder te gaan en straks de spanning van een nieuwe zs goed aan te kunnen. En daar dan toch van te kunnen genieten. Succes meid!
Herkenbaar!! Ik probeer ook zo naar mijn situatie te kijken, vorige maand curretage gehad nadat bleek dat mijn zwangerschap in de beginweken al mis was gegaan (bij 9 weken alleen vruchtzak te zien, maar de miskraam kwam niet vanzelf op gang). Natuurlijk voelde ik me verdrietig om de miskraam, maar na een paar weken overheerst het 'op naar de volgende poging' gevoel en wacht ik vol spanning af op mijn 1ste menstruatie na de curretage. Niet dat ik zit te wachten op de menstruatie , maar het betekent dat we weer verder kunnen met onze wens voor een tweede. Lappie, hoop dat je je goed blijft voelen, en snel weer zwanger bent!
Hoi, bedankt voor de lieve woorden. Ik ben inderdaad alweer vrij positief, maar ik onderdruk zeker niet hoe ik mij voel. Ik heb twee boeken gekocht over het verwerken van een miskraam/prille zwangerschap en eentje is al bijna uit. Ik heb hier veel aan. Op deze manier ben ik zeker bezig met de verwerking van het verlies. Ook heb ik een mooi bedeltje besteld van een vlindertje. Ik moet nog even op zoek naar een mooi armbandje er voor. Dit is dan mijn aandenken aan ons kindje. Dit kindje/vlindertje zal op deze manier altijd bij mij zijn en zit voor altijd in mijn hart. Maar ik ben wel 37 jaar dus wil ook geen tijd meer verspillen. Vandaar dat ik er echt meteen weer voor wil gaan. Ovulatietesten en zwangerschapstesten liggen al klaar.
Hoi Lappie en anderen Fijn om dit topic te zien, ik bleek in juni een Missed Abortion te hebben en ben in de eerste week van juli gecuretteerd (na 11 wkn zwangerschap). We zijn eigenlijk vrij snel verder gegaan met onze volgende poging, en nu 1 dag overtijd en een negatieve test later wist mijn man me eraan te herinneren dat het bij de vorige zwangerschap in het begin ook negatief was. Ik duim dus voor over 3 of 4 dagen een positieve test. Maar ergens ben ik ook erg bang voor een volgende miskraam of missed abortion. Erg spannend dus..... Grxxtz Dotje
Wat spannend! Nou ik hoop voor je dat het raak is en dat het inderdaad een plakkertje is! Succes met testen over een paar dagen. p.s. hoelang na je curettage had je weer een witte zwangerschapstest?
Hoi Lappie Na 28 dgn na mijn curettage was ik weer 'gewoon' ongesteld. Ik dacht 2 mnden geleden dat ik wel weer zwanger was maar 2 dgn na een negatieve test werd ik ongesteld. (dus ik heb mijn cyclus bijgesteld naar 30 dgn ) Ik ben dus nu 30+1..... Verder heb ik geen testen gedaan
he meid! hoop voor je dat je gauw weer zwanger bent en dat dan ales goed gaat! ik heb vorig jaar ook een ma gehad. na de curettage nog 1 keer ongesteld geweest en daarna weer zwanger! ze ligt nu in de box te spelen! was erg gespannen en was er van overtuigd dat t weer niet goed zat! maar er zat een mooi druk zwemmend kindje in mn buik! ben nog wel lang onzeker gebleven hoor, maar je voelt je zo in de steek gelaten door je eigen lichaam na zo'n ma! dat vertrouwen moet je gewoon weer krijgen! veel succes, komt goed!
Wat ben jij positief ingesteld zeg! De juiste energie op snel opnieuw zwanger te worden he!!! Ik had op 19 oktober een curretage en nu na een maand de pil te nemen (in België is dat standaard na een ma en curretage) heb ik nu mn ongi. Nu op naar de eerste ronde zonder AC. Had vandaag ook mn eerste negatieve test. Wat ik me wel afvraag. Denken jullie ook dat jullie zoveel stress zullen hebben als je opnieuw zwanger blijkt te ezijn? Volgens mij kom ik dan echt gek!
Blij blij blij....... Net de verloskundige aan de telefoon gehad. We hadden afgesproken dat ze vandaag zou bellen om te horen hoe het allemaal gegaan was enzo. Nou ik alles verteld hoe het ging (de miskraam). Dit klonk volgens haar alsof het allemaal goed verlopen is zij denkt dat het compleet is geweest en ik moest me geen zorgen maken (heb 20 november pas mijn controle-echo namelijk). Ook zei ze (haha) 'de gynaecoloog gaat je vast vertellen dat je 1 of 2 cyclussen moet afwachten voor je weer mag beginnen.... dat is achterhaalde informatie... gewoon niet naar luisteren... heel veel gynaecologen zeggen dit nog.... gewoon niet meer over hebben met die man.... als je lichaam er nog niet klaar voor is wordt het toch niet zwanger en als je lichaam er wel klaar voor is kan het wel weer zwanger worden'. Wat ben ik hier blij mee. Want ik dacht hier precies hetzelfde over haha. Gewoon weer meteen beginnen! Dat mijn zwangerschapstest nog knalt is niet heel gek. 1 a 2 weken nadat je niet meer bloed zijn ongeveer pas je hcg-hormonen uit je lichaam. Dus de aankomende week ga ik niet meer testen. Ook zei ze nog dat ze mij heel snel weer hoopt te zien! Nou ik hoop het ook.
Ja, ik denk dat ik het heeel erg spannend ga vinden tot en tijdens de eerste echo. De volgende keer zal ik mijn eerste echo al krijgen met 7 weken in plaats van 9 weken. Ben ik ook erg blij mee. Is precies hoe ik het zou willen. Nou meiden.. laten we met z'n allen hopen dat we binnenkort allemaal weer goed nieuws hebben en dat het blijvertjes zijn!
@Lappie Same here, vandaag ook niet ongesteld en een beetje misselijk (of dat is psychisch.. zonder hcg ) @Tresje blijft toch fijn te horen dat het daarna ook gewoon goed komt, en ja de statistieken ken ik wel maar toch.... @Mie, echt wel. Toch wel erg spannend, maar ik mag ook ipv 10 wkn bij 7 wkn al langs komen, dat scheelt toch weer 3 weken stress Ik vind dat ik gewoon nog 3 dgn geduld moet hebben, ik mag van mezelf donderdag weer testen, of ik moet stiekem toch ongesteld worden.... Toch lastig, heb zaterdag een etentje met mijn beste vriendin..... Argh, die weet meteen hoe laat het is als ik geen wijntje neem. Maar aan de andere kant, ze weet ook van de missed abortion.... raar en dubbel... mocht ik nu zwanger zijn.... pffff pas na 7 weken blij zijn..... Ahhhhhh, dus Mie, je bent niet de enige
Hee lappie, goed om te lezen dat jou verloskundige ook zegt dat je gelijk weer kan proberen. Dat zei mij arts ook bij de laatste controle echo. En dat stond natuurlijk ook op die site die je laatst naar me had gestuurd. We gaan er gewoon weer voor, vind je niet! Hopen dat het snel raak is, en dat onze dreumeltjes dan bij ons blijven....