tampon en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door patrien, 29 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrien

patrien Niet meer actief

tja rare vraag :( maar ik stel hem toch.
    ik ben niet zo'n maandverband type en gebruik al heel mijn leven tampons.
    nou is mijn vraag: als ik bijna bij mijn NOD ben doe ik (uit voorzorg) al een tampon in, kan dit kwaad bij een evt. zwangerschap?
    volgende week woensdag is mijn NOD en meestal doe ik dan 2 dagen van te voren al een tampon in.
    maar kan dit een zwangerschap beïnvloeden

2. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    t Lijkt me sowieso niet zo gezond, een tampon indoen als je niet ongesteld bent.
    Een tampon verstoort dan je zuur evenwicht, ook heb je kans op de tampinziekte.
    Ik weet niet of dit kwaad kan bij een zwangerschap.

3. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    je hebt het over tss, toxic shock syndrome ( staat wel in de bijsluiter van de tampons (in iedergeval ob) want het is en of het gevaarlijk is tijdens de zwangerschap; lijkt me wel, want volgens mij kan je er ook dood aan gaan.. ik zou het goed checken als ik jou was...
    maar waarom doe je de tampon in? je kan hem toch ook gewoon bij je dragen en indoen als het nodig is?

4. poessie1

poessie1 Actief lid

5 jul 2006
    283
    0
    0
    Groningen
    Ik draag zelf altijd vanaf een paar dagen voor m'n nod een inlegkruisje. Misschien een tip, zit in ieder geval prettiger als maandverband als je dat vervelend vindt en het vangt het eerste op. Je voelt het snel genoeg als je ongesteld wordt en dan kun je dan gewoon een tampon in doen.

Ik gebruik juist altijd maandverband, heb nog nooit een tampon gebruikt :oops: Tja het is maar net wat je gewend bent!

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Hoi Toontje

Daar zat ik laatst nou ook over te denken.
    Ik doe namelijk de dag dat ik ongesteld moet worden alvast een tampon in (ik wordt namelijk meestal 's middags pas ongesteld).
    Je bent dus niet de enige met deze vraag. Hopelijk komt er een duidelijk antwoord. :rolleyes:

6. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    TSS wordt volgens mij veroorzaakt als je je tampon te lang in laat zitten. Als je je tampon dus gewoon regelmatig verschoont (ook als je nog niet menstrueert, lijkt me dat niet echt een risico.
    Een tampon zelf zal niet veel kwaad kunnen mocht je zwanger zijn, lijkt me niet tenminste. De zwangerschap zit veilig in je baarmoeder en zal echt niet beïnvloed worden door het dragen van een tampon :rolleyes:

7. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Ik gebruik gewoon eerst inlegkruisjes en neem voor de zekerheid een tampon mee. Volgens mij is het niet goed om tampons te gebruiken als je niet ongesteld bent.

8. Annie25

Annie25 Actief lid

4 aug 2006
    323
    0
    0
    Secretaresse
    Amsterdam
    Het kan geen kwaad voor een eventuele zwangerschap
    maar erg goed is het ook niet. Ik draag zelf altijd een
    tampon bij me als ik weet dan ik ong moet
    worden. Je bent er toch wel op tijd bij.

9. patrien

patrien Niet meer actief

dat van die inlegkruisjes is een goede tip.
    van TSS weet ik maar ik verschoon regelmatig ook al ben ik niet ongi.
    het nadeel is dat ik niet voel als ik ongi wordt, wat misschien andere dames wel voelen.
    als ik het voel, is het veel te laat en moet ik alles verschonen. het begint bij mij niet met een paar druppels zeg maar.
    daarom doe ik dus ook alvast een tampon in.
    maar die van het inlegkruisje ga ik nu deze maand mee beginnen. bedankt voor de tip.

10. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    het lijkt me ook niet zo prettig zitten een tampon als je niet ongesteld bent..zou mooi een een inlegkruisje gebruiken..

11. Niet meer actief

Grappig dat het ene lichaam het andere niet is .. ik voel precies wanneer het gaat komen. Dus ik stop een tampon bij me en breng hem pas in als het begint. Een inlegkruisje lijkt me een goed alternatief ...

Deel Deze Pagina