Wij hebben ook in een drive in gewoond en het is dat de tuin veel te klein was. Verder was de woning fantastisch, ook qua oppervlakte. Dan hadden we zeker een verbouwing als deze overwogen!
Volgende week woensdag een bezichtiging. We gaan kijken en zien het wel. Bedankt voor het delen van alle ervaringen,die veelal niet heel positief zijn
Ik heb familie en kennissen in drive-in woningen. Van de vier is slechts een gezin er wel blij mee. De rest niet, 2 hebben hun huis inmiddels verkocht (eentje daarvan gaat binnenkort verhuizen), de ander wil niet meer buiten zitten, omdat alle buren vanuit hun woonkamer/keuken/balkonnetje steeds hun tuin in loeren of vanaf dat balkon steeds tegen ze gaan praten als ze in de tuin zitten. De anderen waren wel klaar met traplopen voor alles. Tijdens de huizencrisis zag je ook dat drive-in woningen helemaal niet liepen. Dat zou me ook tegen houden.
Ja dat van de buren de tuin in kijken is ook weer een minpunt. We hebben veel meer min dan plus punten. Ik durf al wel te zeggen dat dit niet ons huis gaat worden, maar gaan zeker bezichtigen. Ervaring opdoen.
Na alle negatieve punten die genoemd worden, gooi ik het toch even over een andere boeg. Want veel van die minpunten herken ik ook en ik heb geen drive-in woning. Buren die de tuin in loeren, heb je anders ook. Oké, het is niet vanuit hun woonkamer maar net zo goed vanaf hun slaapkamer, werkkamer, balkon oid. Bij ons wonen de achterburen relatief vlakbij; er is dus altijd (wederzijds) inkijk in de tuin. Wij hebben dan ook strategisch een boom geplant en we hebben een overkapping om toch wat privacy te hebben. Zodra het donker wordt, gaan de gordijnen dicht. Dat geldt voor veel mensen bij ons in de straat. Minpunt van de keuken die op de eerste etage is, snap ik wel. Maar een klein keukenblokje beneden is zo gemaakt. De boodschappen de trap op.. tja wij laten AH bezorgen dus dat zou hier ook geen minpunt zijn (buiten corona-tijd dan). En alles went. Als je buiten wilt eten, moet je een trap af met alles. Bij ons is de keuken ook best een stukje lopen van de tuin af. Zonder trap, oké, maar toch.. voor ons is dat wel reden om niet zo vaak buiten te eten inderdaad maar dat vinden we prima. Ik zou denk ik in de 'tuinkamer' een hangplek/speelkamer voor mn kinderen maken, een soort tweede huiskamer. Met een keukenblokje dus. En een paar lekkere banken of stoelen. Openslaande deuren. Ideaal.
Precies! Die inkijk hebben wij inderdaad ook, van achterburen en onze naaste buren. Gewoon een leuke overkapping maken en planten en bomen strategisch plaatsen. En hoe vaak zit iedereen echt buiten? Hier in de buurt zitten zelfs bij mooi weer alleen de buren van 2 huizen verderop buiten. De rest zit allemaal gewoon binnen. Dus drive-in woning of niet, dat maakt echt niet uit daarvoor. Als het iets voor jullie is, gewoon doen toch?
Toch denk ik dat inkijk vanuit een slaapkamer anders is dan vanaf een woonkamer. Bij inkijk vanaf de slaapkamer moet daar toevalig net iemand lopen die eens even naar beneden kijkt en iets opvangt. Of hij denkt iets te horen en gaat even erheen om te kunnen koekeloeren . Maar inkijk vanuit een woonkamer lijkt me langduriger dingen meekrijgen. Je zit daar immers vaak best een poos op je bank of aan tafel. Dan krijg je veel meer mee van het gezin in de tuin er tegenover of ernaast. Een keukenblokje beneden maken klinkt handig maar mij persoonlijk lijkt t weer niet helemaal handig. Want soms werk je dan vanuit je keuken en bij beter weer doe je dat dan vanaf t keukenblokje. Qua levensmiddelen in de koelkast verdelen lijkt t mij niet echt ideaal. Soms sta je boven en soms beneden iets te maken. Ik denk dat t je echt moet liggen zo'n woning. En dat zal voor veel mensen niet zo zijn.
Dat hangt een beetje af van de indeling van de eerste verdieping & het soort woonkamers. Bij ons waren de meeste huizen zo ingedeeld/ingericht dat het salongedeelte van de woonkamer aan de voorkant van het huis lag. Ook vanaf de eettafel zag je niet in andermans tuin. Bovendien hadden alle tuinen een groene beschutting waardoor je ook in je tuin plekjes had waarbij mensen je niet konden zien vanuit hun woonkamer (zelfs niet als ze helemaal achteraan hun woonkamer zouden staan). Ik heb me dus nooit ‘bekeken’ gevoeld. @TS: inderdaad, gewoon een kijkje gaan nemen, doe je nooit iets verkeerds mee!
Hier gaan de drive in woningen overigens echt als zoete broodjes, zit me vaak verbaasd af te vragen waarom ze voor die prijzen weg vliegen maar het gebeurt hier echt! (Sneller dan sommige andere woningen, ben nog niet achter het verschil). Leuk dat jullie gaan kijken in elk geval, ervaring opdoen en ‘aanvoelen’ is altijd goed!