Nadine was de laatste dagen al behoorlijk snotterig en huilerig. Ze voelde ook steeds wel warm aan, maar sinds vanmiddag heeft ze dus ook verhoging. Ze had zonet 37.8, dat is vrij hoog voor haar ze is meestal onder de 37 graden. Ik heb haar maar een zetpilletje gegeven. Maar ben dus best wel een beetje bezorgd nu, ze drinkt verder redelijk goed en plast ook goed. Moet ik het nu gewoon nog even afwachten? Vind het zo zielig, ze is altijd zo vrolijk
hier nog 1! Tijn huilde al veel sinds woe. en had steeds koorts-geen koorts-koorts..etc. Vandaag was ik het zat, hij lag maar een beetje suf voor zich uit te kijken en jammerde veel! Heb de huis artsenpost gebeld en moest gelijk komen. Hij heeft dus een flinke verkoudheid, oor en keelontsteking, Als hij morgen nog koorts heeft dan krijgt hij antibiotica, dit niet gelijk omdat hij daar 37.8 had ewn ze liever niet geven aan zo een kleintje. Zoooo zielig! Nu een neus spray gekregen, hij kan tenminste weer normaal ademen! suc6 en een dikke knuf voor je ukkie! kus miek
Bedankt voor je antwoord, denk dat ik het nog even een nachtje afwacht. Temperatuur is gelukkig alweer een beetje gezakt. Jij ook sterkte met Tijn!
Dit zal nog véél vaker voorkomen hoor. Is normaal dat ze veel verkouden zijn etc. Zolang ze maar geen hoge koorts ed hebben en voor de rest aardig drinken, alert zijn en goede plasluiers hebben is er nog niks aan de hand. Zoals Tijn.. goed dat je aan de bel hebt getrokken, arm manneke..
Ik vind persoonlijk dat je wel heel snel een zetpilletje geeft. Verhoging/koorts is nodig voor het opbouwen van weerstand. Zo gaat het lichaam met ziekte om. Jarissa krijgt pas een zetpilletje als ze echt heel erg last heeft van de koorts. Eerder niet. Is geen aanval hoor, als jij je hier goed bij voelt moet je het zeker zo doen! Maar wat Patroeschka ook al zegt: dit gaat veel vaker voorkomen en hoort er gewoon bij.
Is mij ook uitgelegd door HA en CB. Advies was om pas iets te geven als de koorts boven de 39 gr komt, omdat de koorts ook een functie heeft. Het is alleen niet leuk om je kindje zo ziek te zien. Lekker veel knuffelen!
Leg een doorgesneden ui onder het bed. Werkt hier tot nu toe super! Verkoudheid is binnen 2 dagen weg!
Wij hadden vorig weekend hetzelfde dan weer 38,0 dan weer 38,5. Zondagavond (lees 23.30 uur) ineens 39,1. Huisartsenpost wilde dat we toch kwamen, doorgezonden naar ziekenhuis (dachten misschien een blaasontsteking). Ze hebben niets kunnen vinden. Maandag overdag 38,8 en 's avonds en 's nachts ineens weer 39,6. Een paar keer een zetpilletje gegeven bij een temperatuur van boven de 38,5 en dinsdag was het bijna over. Nu weer hetzelfde vrolijke en actieve kereltje.
Emma heeft het 3 weken geleden ook gehad. Geen koorts maar wel verhoging. Mocht niks geven van de HA pas bij 39 graden of meer een zetpil. Verder was ze toen erg verkouden en flink aan het hoesten. Ik heb toen een 7-daags kuurtje van VSM gekocht en dat heeft haar er bovenop geholpen.
Doe vooral wat jij denkt dat je moet doen. Een moedergevoel zegt alles. Daar heb ik ondertussen ook van geleerd. Maar je bent gewoon bezorgd en je wil dat er niks aan je kindje komt. Ook geen verkoudheidje. Maar hoe vervelend ook de RS tijd is weer aangebroken. Zo lang ze nog drinken en alert zijn. Is er meestal niet echt iets aan de hand. Beterschap voor alle kindjes
Mijn kereltje is eigenlijk elke 2 à 3 weken verkouden... Maar hij heeft een grote zus die op het kdv komt.. Én hij krijgt al een eeuwigheid geen bv meer (is begonnen sinds hij van de bv af is). Hij heeft er ook al voor in het ziekenhuis gelegen. Is gewoon niet leuk. Maar wij letten er vooral op dat hij genoeg drinkt, plasluiers heeft en nog gewoon ons kereltje is (dus vrolijk enzo!). Sterkte!
Ik gebruik bij de eerste tekenen van verkoudoud Nysikind (met plantabioticum) dat is een 7 daagse homeopatische kuur voor de keel-neus- en luchtwegen. De weerstand bouwen ze dan gewoon verder op. Wbt. paracetamol die geef ik ook niet zo snel pas boven de 38 graden. Maar ik geef bij verhoging voordat we de nacht in gaan altijd een paracetamol ook al is het maar 37. Ik vind ene goede nachtrust net zo belangrijk om te herstellen dan weerstand opbouwen.