Het zit me zo hoog nu. Mijn vriend zijn ex domineert ons leven gewoon. Wat wij ook doen we snijden altijd alleen ons zelf maar. Volgend weekend hadden wij met zijn kinderen een leuk weekend gepland, in de week smst ze of ze e zondag eerder naar huis gebracht kunnen worden, wij geven duidelijk aan nee dat gaat voor ons niet. Wat denk je? Vandaag komen de kinderen en de oudste moet wat vragen?! Mama had al gezegd zei hij dat dat van papa wel mocht. Wat moet je dan? Je kan het kind niet teleurstellen en dat weet zij goed genoeg. Maar het is gewoon niet meer menselijk. Alles wordt boven ons hoofd beslist. Mijn vriend vraagt zich soms echt af of het ook nog zijn kinderen zijn. School, hobby's alles wordt zonder ons beslist. De oudste heeft 3 jaar geleden een fiets gekregen van schoonvader en schoonmoeder. Schoonmoeder was terminaal ziek toen en ze wou niet wachten tot zijn verjaardag want ze wou het graag nog met warme hand geven. 2 weken later was ze dood. Was best een dure fiets en kon hij op meegroeien. Die fiets heeft zij nu verkocht!!!! Zodat ze geld had. Mijn vriend is hier woest over, en ook erg gekwetst. Die fiets had de jongste nog mee kunnen doen, en zelfs onze dochter nog. En ze weet gewoon dat het hem kwetst, heel erg. Alles is altijd om ons te kwetsen of ons voor blok te zetten. Wij moeten altijd maar ja zeggen want anders verteld zij de zoontjes wel dat het van papa niet mag, of dat papa geen centjes wil geven. Zo dat is er ook weer uit.
hmm ik vraag me een beetje af hoe het ouderlijk gezag is vastgelegd... heeft ze volledige voogdij dan mag ze alles zo beslissen over de kids. Kan me goed voorstellen dat dit voor jullie een niet uit te houden situatie is, en dat is het voor de kinderen ook niet lijkt me zo. Dit is geen echtscheiding meer maar een vechtscheiding,. Ik vind het idioot dat ze de fiets verkocht heeft, die is van je kind en moet je dus niet verkopen omdat je geld nodig hebt.
Jeetje wat een heks! En wat sneu voor de kinders... Die moeten dit toch ook voelen? En die fiets verkopen, wat denkt ze wel niet?! Helemaal omdat het zo'n emotioneel kado is
Tja, wij hebben soortgelijke situatie's meegemaakt. Ik had bij mijn man z'n ex altijd het idee dat, bij alles wat ze deed. De achterliggende gedachte was om mijn man woest te krijgen. Ze zijn toendertijd uit elkaar gegaan omdat hij geliefd werd op mij. En daar heeft hij heel erg lang voor moeten boeten. Succes, het is een hele lastige situatie.
ze hebben samen gezag, volgens de akte horen zo'n dingen samen besproken te worden. Eerst deed het me weinig, maar nu raakt ze ook mijn dochter. En omgekeerd als wij eens vragen of ze wat langer/korter mogen komen mag het ook nooit. Dan wordt de akte strikt nageleefd. Het is dus altijd enkel in haar voordeel. Dat ben ik gewoon zat.
Denk dat jouw vriend een gesprek met z'n ex moet aangaan. Er zal vast wel het een en ander zijn vast gelegd. Zij kan niet alles alleen gaan beslissen en ten tweede moeten jullie er als gezin niet te veel onder lijden. Succes meid, probeer van jullie new born te genieten!
Het zit nu op een punt dat mijn vriend soms met tranen zegt, zij maakt het onmogelijk om van mijn jongens te houden. Het doet hem zoveel verdriet.
Dat werkt niet, helaas. Als we wat willen veranderen aan de situatie zal het via de rechtbank moeten en daar heb ik helaas het geld niet voor. Genieten van ons meisje doen we zeker, zou ook gewoon graag met zn 5en genieten
Wat erg, ziet ze dan niet dat ze het over de rug van de kinderen speelt? Als ze dit nu niet mee krijgen, dan later heus wel.. ik weet niet of er iets is wat wel effect zou kunnen hebben. Ze komt over alsof ze het toch geen kans zou geven.
Ten eerste,om te voorkomen dat dingen gebeuren zoals met de fiets. Cadeau's die de kids krijgen van jullie kan van de familie,bij jullie laten. Zo voorkom je dat zij er mee vandoor gaat. Wat erg wel zeg,zeker omdat ze het over de rug van de kinderen speelt. 1 troost,ooit komen kinderen er zelf achter hoe of wat...
Idd kados die ze krijgen bij je houden en ik zit met exact een soortgelijke situatie en kan maar 1 tip geven; hou je exact aan de regeltjes en geef zelf ook gewoon niks meer richting haar!
Ik voel met je mee! Ik heb er zo intens veel moeite mee als mensen hun gram proberen te halen over de rug van kinderen die ook maar ongevraagd in die situatie zitten.
Toch de afspraken naleven ook al moet je de kinderen teleurstellen. Je zou tegen zoon kunnen zeggen dat jullie al iets voor het gezin hebben gepland en dat ze dat ene wat ze nu moeten missen vast wel een andere keer kunnen doen. Zelf contact maken met de school en vragen of er voor gesprekken een brief naar jullie gestuurd kan worden zodat vader ook bij de gesprekken kan zijn.
Maar dan vertelt zij de kinderen dat dingen door ons niet mogen of niet doorgaan. Wij staan gewoon altijd net onze rug tegen de muur. Wij proberen echt de kinderen er buiten te laten. Zij kunnen hier absoluut niks aan doen. Maar zij maakt altijd drama als we ze terug brengen, mij vriend moet dan echt op zijn tanden bijten terwijl zij hem waar de kinderen bij zijn de meest erge verwijten maakt. Ik begrijp ook haar doel niet. Is ze jaloers dat wij wel een gezin vormen? Ik weet het gewoon niet. En het sloopt ons gewoon volledig.
Haar misschien eens vragen wanneer ze weer eens van plan is wat van haar eigen leven te maken ipv zich als een kreng op te stellen. En een keer duidelijk aangeven bij de kinderen dat het niets te maken heeft met dat ze iets niet van jullie mogen. Dat jullie gewoon graag maximaal van jullie tijd samen willen genieten. En dat als hun moeder zich ooit wat makkelijker kan opstellen dat jullie dat dan ook heel graag zouden willen. Maar dat daar nu helaas geen tijd voor is. xxx
altijd erg dat de kinderen ook de dupe ervan worden en erbij gehaald worden vind het ook echt heel sneu dat ze de fiets heeft verkocht zo iets doe je niet hoop dat ze zich snel minder als kreng gedraagt succes helaas ken ik het maar dan met mijn ex pff niet altijd gemakkelijk en zo moeilijk je eigen zo onwijs rustig te houden
Ik weet niet hoe oud zijn kinderen zijn, maar blijf het gesprek ook met de kinderen voeren. Dus wanneer er iets niet kan/mag, dat je dan aan de kinderen uitlegt waarom iets niet kan/mag. Niet kwaadspreken of zwartpraten, maar gewoon sec de reden uitleggen. (h)ex komt later wel van een koude kermis thuis hoor
Bij jeugdzorg heb je omgangsbemiddeling. Is dat misschien een optie? Ik heb ze destijds ook ingeschakeld omdat ik niet met mijn ex door 1 deur kan. Er zitten 2 bemiddelaars bij en die zorgen dat het gesprek in goede banen blijft en alle afspraken worden opgeschreven. Verder zou ik niet meer meegaan in haar verzoeken om de weekenden te verkorten of te verlengen als dat andersom niet kan. Ik weet niet hoe oud de kinderen zijn maar bij een jaar of 8 kun je ze best de afspraken van de rechter laten lezen zodat ze zien dat mama of papa geen recht hebben om iets te veranderen. Een kind leert ook dat er regels zijn en zo kun je zeggen dat papa en mama zich ook aan regels moeten houden. En inderdaad, gegeven cadeautjes bij jullie houden zodat zij dat soort dingen niet kan doen. Voordat ze die fiets ging verkopen had ze dat best met je man kunnen overleggen gezien er zo'n emotionele lading aan zit. Sterkte hiermee.