verstandkiezen

Discussie in 'De lounge' gestart door ladylupos, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    hallo allemaal,

Morgen moeten mijn 2 onderste verstandskiezen eruit.
    Ze zitten nog onder mijn tandvlees maar ze groeien horizontaal
    ipv verticaal en dus moeten ze weg uit voorzorg voor eventuele
    ontstekkingen.
    Ik heb nog nooit verstandskiezen laten trekken en ik ken ook
    niemand bij wie dat is gedaan, dus mijn vraag is eigenlijk
    Bij wie is dat al gebeurd en hoe heb je het ervaren, want ik ben
    namelijk als de dood!

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik een tijd terug. Voelde er niks van, ook de verdoving niet. Je voelt alleen dat hij eraan drukt-trekt en je hoort het kraken ieuw. Naartijd enorm gat, voelt zo raar! En ook grappig als je klaar bent dat je halvr gezicht, incl lippen en neus verdoofd zijn. Ik bleef mezelf maar knijpen en tikken geven hahah. Maar nee, niet bang zijn valt reuze mee:)

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Als ze nog niet door zijn worden ze eruit gesneden en da's geen katten...
    En dan 2 kanten tegenlijk? Ik dacht dat ze dat niet deden.

4. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Dank je wel, positieve ervaring wou ik graag horen :).
    En wat fijn dat het idd zo goed gegaan is bij je.

5. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Ja, maar dat is wel het maximum hoor, ze doen er max. 2 per x

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier viel het enorm mee, maar mijn verstandskies was zo te pakken. Dus prikje gehad voor de verdoving (wat ik dan wel even vervelend vond) en stiekem ook best eng hoe langzaam je mond verdoofd raakt: was echt nieuw voor me. Toen twee minuten verder en ik stond weer buiten haha, was dus zo gepiept. Gat was enorm voor mijn gevoel en de bloedsmaak in mijn mond: jak! Maar heb er eigenlijk nauwelijks pijn van gehad. Ook geen paracetamol of iets gebruikt en een paar uur later gewoon kunnen eten etc.

Bij mijn man moest het bij de kaakchirurg door moeilijke ligging en moest een deel van het tandvlees ingesneden worden en kreeg ook een hechting geloof ik. Hij had iets pijn, maar was voor hem prima te handelen en ook na een paar uur gegeten etc. Hij nam wel iets van pijnstilling voor de nacht, maar echt pijn? Nee.

Veel succes morgen! Probeer je niet te druk te maken.. Is makkelijker gezegd dan gedaan misschien, maar laat het gebeuren en zie dan hoe het gaat. Er zijn zoveel verhalen: zowel positief als ontzettend negatief en van geen pijn tot vreselijke pijnen etc etc. Ga er 'open' in.

Nogmaals: succes, hopelijk valt het je mee!

7. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Ook ik moet naar het ziekenhuis naar de kaakchirurg.
    Ik ga er idd positief heen, maar wel met een baksteen in mijn maag, hahaha!

8. Polletjepiek

Mijn 2 bovenste verstandskiezen heeft mijn tandarts zelf getrokken, nergens last van gehad.

Rechtsonder die lag plat, nog onder het tandvlees en moest er dus door de kaakchrirurg uit gesneden worden. Geen fijne ervaring.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

De eerste keer dat ik moest voor de verstandskiezen links was het één grote totale ramp. Daar ga ik bewust niets over zeggen, want dat was een drama. Ik ben niet bepaald een watje en kan extreem veel hebben qua angst, pijn en verdriet, maar ik was zichtbaar aangeslagen - en mijn partner schrok zich wezenloos toen hij mij zag. Maar daar ging echt een hoop mis.

Daardoor had ik ontzettend veel angst om de tweede keer te gaan voor de verstandskiezen rechts. En dat was zooo ongegrond! Ik stapte binnen, werd verdoofd, ging liggen en ik stond na een minuut of vijf (gevoelsmatig) weer buiten. Het bloedde niet lang na en afgezien van een dikke wang was alles verder prima. De volgende dag was het alweer bijna genezen allemaal en mijn traumatische ervaring van de eerste keer helemaal over/genezen/voorbij.

Ik had gewoonweg de verkeerde persoon, de eerste keer en heb een klacht tegen die persoon ingediend.

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik meen ook dat ze geen 2 kanten tegelijk doen. Het kunnen er 2 zijn, als ze aan dezelfde kant zitten. Maar als je zo'n last zou hebben als ik heb gehad, dan kan je 1,5 week niet eten en een paar dagen niet normaal praten. Het was dik en blauw tot in m'n nek aan toe. De ingreep zelf voelde ik overigens helemaal niet, werkte prima zo'n verdoving. Toen ik voor de 2e x ging, dacht ik dat het niet erger kon als de 1e x. Fout gedacht! Maar je leest het, bij iedereen is het weer anders. Misschien was mijn kaakchirurg wel slager in zijn vorige leven :D.

11. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    Jeetje wat naar zeg, heb je er nog iets over gehoord?

12. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Ik had serieuze angst voor de 'normale' tandarts en kwam werkelijk lachend bij de kaakchirurg vandaan. Dat zijn echt kunstenaars! Heb er 2x2 laten trekken en echt geen centje pijn. Zelfs de prikken voelde ik niet, behalve die in mn gehemelte. Alsof er een chipsje perongeluk overdwars in je mond staat en je je mond sluit. Thats it. Heb al mn kiezen meegevraagd. Interessant vind ik.
    De napijnen zijn minder. Tip: kwartier van tevoren 600 mg ibuprofen innemen. Scheelt een hele hoop. En iemand voor je laten rijden. Ik ben door de spanning gesloopt na zo'n bezoek.
    Vergeleken met bevallen is kiezen trekken een eitje. Succes!

13. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    hahahaha jeetje, wie was dat, die wil ik morgen niet hoor, hahaha

14. Polletjepiek

Nou doe mij maar een bevalling:):)

15. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    :D lol :D

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jeps, dat alles volgens de regels is gegaan - en dat is misschien ook wel zo, maar het was alles behalve menselijk. De tweede keer was daarmee vergeleken gewoon Disneyland :D

Ik liep naar binnen (stond een beetje te trillen op mijn benen, want het was 'slechts' 2 weken later en ik durfde eigenlijk niet - maar hee, ik ben bikkel :cool:) en ik kwam er echt lachend weer uit van opluchting. Ik had echt zoiets van: pffiiooeeeuuwwww, ik wilde dat de eerste keer ook zo was gegaan.

17. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    nou wel fijn om te horen dat door de tweede x de eerste x toch een beetje vergeten is kwa angst.

18. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    De mijne groeiden ook horizontaal/diagonaal en eentje zat met de wortels om de wortels van een andere kies heen. Die duurde iets langer door het gepruts (wat ik niet voelde door de verdoving) en ik had inderdaad kleine hechtinkjes die vanzelf oplosten. Eentje is tijdens de vakantie losgeschoten. Dat was wel even gek, want dan heb je ineens een heel groot gat, maar niks aan laten doen en is vanzelf goedgekomen.

Ik moest elk uur 10 minuten koelen en had sterke ibuprofen tegen napijn. Alles is gewoon prima gegaan hoor! (zelfs de volgende dag met de thalys naar zuid Frankrijk... steeds naar de restauratiewagen voor ijs om te koelen, hahaha) Succes morgen!

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Onder mogen ze niet tegelijk eruit? Aangezien je in je onderkaak bij de verdoving een heel mandibulair zenuwblok verdoofd en je daarom je tong kan inslikken en je kan stikken. Boven kan je per tand verdoven, onder niet.

Normaal doen ze eerst linksboven en linksonder en de andere keer de rechterkant, dat deden wij altijd.

20. ladylupos

ladylupos Actief lid

2 okt 2012
    309
    0
    0
    visagiste/haarstyliste
    capelle a/d ijssel
    thnx :)

Deel Deze Pagina