sorry,ik weer met al me vraagjes hoop dat ik het goed hier heb gezet? ik vraag me af als je bloed prikt,en na 2dagen weer kan je na die 2de keer zien of je hcg stijgt maar nu komt me vraag?stel je hebt ene leeg vruchtzakje(wat ik dus laaste keer had)en je moet in de tijd 2x bloed prikken,stijgt dan wel je waarde,ookal zou je vruchtje niet in orde zijn? of blijft de waarde dan hangen?of zakken? ik weet namelijk wel dat als je een leeg zakje hebt,geen bloed gelijk hoeft te hebben,en dat je symptomen nog ff blijven,maar hoe zit dat met je hcg waarde?blijf die ook stijgen?of niet? weet iemand dat?
Hoi Inimini, Ik weet het nog niet voor 100% zeker, maar ik heb momenteel zeer waarschijnlijk ook een leeg vruchtzakje in mijn buik. Met 6 weken zwangerschap was mijn HCG 17.000 dit is wat aan de lage kant maar valt wel gewoon in de tabel voor wat normaal is met 6 weken. Daarna is mijn bloed niet meer op HCG gecontroleerd dus ik weet niet of de waardes omhoog zijn gegaan. Morgenochtend krijg ik te horen of ik inderdaad een leeg vruchtzakje bij me draag of dat er misscien toch een vruchtje aanwezig is...
hoi annesie, ooh wat een naar idee en dat je dan zo lang moet wachten,eng is dat he ja ik had 7700 vandaag,en moet morgen weer prikken,en hoor dan vrijdag of het gestegen is heb al 2x een leeg vruchtzakje gehad,maar dit ondekte we via een echo,en ook niet via bloed controle dit is ook nieuw voor mij me arts deed wel een beetje vreemd over die 7700
Ja, ik kwam er ook achter via de echo. Ik zou ook wel willen weten of het hcg gehalte nou stijgt of niet, maar ik denk dus van wel anders zou ik met 6 weken niet op 17.000 zitten.(er vanuit gaande dat ik dus een leeg vruchtzakje heb) Waarom deed je arts een beetje vreemd over die 7700? Hoelang ben je nu zwanger? Had jij trouwens zw.verschijnselen toen je zwanger was van een leeg vruchtzakje? En met hoeveel weken kwam je er achter?
de eerste kwam ondekte we het op 6w en 3dagen 2x op haast 9 weken de eerste keer had ik zeker gewoon zwangerschapskwaaltjes,daalden niet af,maar had wel bloedingen en enorm buikpijn en de 2de keer had ik gene bloedingen en geen kwaaltjes dus heel verschillend beide ja ik moest vanmorgen bellen over de waarde,en hij zei je hebt een kleine 7700,ik dacht ooh dat klinkt negatief alleen al hoe hij het zei eigenlijk ik had me laaste menstruatie op 6september
Het hcg kan inderdaad stijgen, maar vaak stijgt het hcg-niveau minder hard dan verwacht. De waarde kan natuurlijk ook zakken en als deze onder een bepaald niveau komt zal je lichaam het vruchtzakje afstoten. Zelfs bij een incomplete miskraam kan je hcg nog (licht) stijgen weet ik uit ervaring. Heel vervelend al die symptomen voor niks
moet vandaag weer bloed prikken en hoor dan morgenvroeg of de waarde is gestegen of is gezakt of blijft hangen zal me benieuwen