Lilypadz???

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Prutsje, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Iemand ervaring met de borstcompressen van Lilypadz???
    Ik vind de wegwerp ''koffiepads'' ;) erg duur en niet fijn, er blijft vaak wat pluis achter op mijn tepels.
    Daarom wil ik jullie ervaringen graag weten over de Lilypadz!

Ook nog een vraagje, mijn zoontje hapt niet goed aan, heb er zelf geen last van, maar heb het gevoel dat hij mijn borst niet goed leegdrinkt en ik daardoor nu een pijnlijke linkerborst heb met harde schijven erin....
    Wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven?
    Zijn tepelhoedjes een optie????

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hoi Prutsje,

Allereerst even over je borst: Als je een pijnlijke borst hebt met harde schijven er in, dan heb je kans op een borstontsteking! En dat wil je echt niet krijgen. Probeer als je aan het voeden bent, de harde plekken weg te masseren. Ook (juist!) als dat misschien zeer doet. Er zit waarschijnlijk een melkkliertje verstopt, en die moet je zo snel mogelijk weer open krijgen. Wat ook helpt is een warme douche nemen, en dan ook de pijnlijke/harde plekken masseren. Maak met je vingers ronddraaiende bewegingen in de richting van je tepel, dan heb je kans dat je de harde plekken weg kunt krijgen. En regelmatig checken hoor!
    Tepelhoedjes zijn vooral een optie als je erg gevoelige tepels hebt, omdat die je huid beschermen. Maar het nadeel daarvan is dat je baby de borst dan minder effectief leeg kan drinken. Dus ik ben bang dat dat niet gaat helpen met het legen van je borst. Als je zoontje niet goed aanhapt zou ik eerder een lactatiekundige inschakelen, die kan je goede tips geven!

En dan over de Lilypadz :)
    Persoonlijk vond ik ze aan het begin niet handig. Ik lekte tussendoor behoorlijk wat, en waar wegwerpcompressen alles in zich op zuigen doen Lilypadz dat niet. Die vangen het op, maar als er teveel melk in komt dan gaan ze lekken. Bij mij gebeurde dat iig regelmatig, met als gevolg grote natte plekken in mijn kleren. Geen succes dus ;)
    Naarmate ik langer voedde werden mijn borsten zindelijk -op een enkel druppeltje na- en toen vond ik ze best handig, met zwemmen en zo. Maar toch, voor die paar keer dat ik ze heb gebruikt vond ik de aanschafprijs best flink...

Succes met de harde plekken in je borst, ik hoop dat je ze zelf kunt wegmasseren! En gefeliciteerd met de geboorte van je uk :D

3. Prutsje

Prutsje Bekend lid

3 feb 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Het weg masseren lukt aardig, dat doe ik eigenlijk elke keer als mijn zoontje drinkt, na het voeden is mijn borst weer redelijk soepel, wel pijnlijk.
    Alleen laat mijn zoon mijn tepel snel los als ik die borst masseer....
    Tis wat.... ;) t gaat helaas niet allemaal vanzelf.
    Ik zal eens zoeken voor een lactatiedeskundige hier in de buurt.

4. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ja borstvoeden moet je leren, het heeft mij ook echt tijd gekost. Ik heb ik weet niet hoe vaak op het punt gestaan om te stoppen, maar toch steeds doorgezet en achteraf ben ik daar zo blij mee geweest! Uiteindelijk heb ik mn dochtertje een jaar gevoed, en het was alle moeite en pijn echt dubbel en dwars waard. En als je de hobbels van het begin gehad hebt wordt het steeds makkelijker! Geen gedoe met schema's, maar gewoon hoe het uitkomt voor jou en je uk. En ik vond het 's nachts ook heerlijk; als ze huilde legde ik haar gewoon aan, en daarna sliep ze zonder te morren verder. En ik dus ook, heerlijk! :D

Super dat het je lukt om de plekken weg te masseren! Wel lastig dat je zoontje dan snel los laat, misschien raakt hij afgeleid door je hand. Ik hoop dat hij er aan zal wennen, zo niet dan zou ik het gewoon tijdens het douchen even doen. Het warme water helpt ook!

Ik hoop dat je een fijne lactatiekundige vind die je kan helpen!!

5. Sijke

Sijke Bekend lid

lilypadz werkten bij mij wel, maar heb ze weinig gebruikt.
    Erg kunstmatig en zweterig. Ik had het idee dat ik er eerder door tegen een borstontsteking kwam te zitten.
    Ik zou ze je afraden.
    De 'koffiepads' wennen wel hoor, en gaandeweg heb je ze minder nodig. Probeer ook wat verschillende merken uit, daar is best verschil tussen.

6. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik vond de lilypadz ideaal, vond die "koffiepads" (haha leuke term) ook maar niets, oncomfortabel en irritant, en afschuwelijk om te zien.

Ik heb ze (de lilypadz) alleen vrij kort gebruikt, vanaf dat ik weinig stuwing meer had tot ik helemaal geen stuwing meer had en geen pads meer nodig had. Ik denk een maand of drie.

7. Charmer

Charmer Lid

8 mrt 2009
    41
    0
    0
    Ik gebruik de Lilypadz snachts. Dan hoef ik niet met bh te slapen. En dat vind ik echt een uitkomst. Bij mijn dochter heb ik ruim een jaar met bh geslapen. Ik heb redelijk grote borsten en als je dan op je zij ligt dan vallen ze er altijd half uit en das niet fijn.
    Mijn borsten zijn al redelijk zinnelijk, maar ik kan niets tegen mijn tepels aan hebben. En de lilypadz beschermen mijn tepels. Overdag gebruik ik ze niet omdat ik dan een raar uitziende borst van krijg! Er komt een tuitje op, komt denk ik ook door de grote van mijn borsten.

8. Lillypadz zijn heel erg handig gebleken om in het begin het lekken tegen te gaan. Als ik dan bijv. merkte dat de tsr kwam dan wat ik niet direct nat en kon ik gaan kolven.

Ook erg prettig is dat ze niet zo opvallen onder kleding. Ik heb ze gedragen tijdens sollicitatiegesprekken. Niet te zien en ik wist zeker dat er niks nat ging worden.

Nu heb ik ze niet meer nodig. Ik doe ze wel nog in op bijv. een dagje uit zonder ukkie en als ik niet weet wanneer ik kan kolven.

9. sravia

sravia Lid

19 jul 2011
    63
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter hapte ook niet goed aan en dronk daardoor wsl ook m`n borst niet goed leeg. Ik kreeg een tip van een lactatiedeskundige om ervoor te zorgen dat je borsten makkelijker leeggedronken/gekolft kunnen worden. Van te voren een pamper nat maken met warm water en dat rond je borst vouwen. In de kraamweek hebben we zitten hannessen met warme doeken, maar zo`n luier is ideaal, die lekt niet en blijft lang warm.
    Ze hapt trouwens nu wel goed aan, maar heb voor m`n gevoel niks veranderd.....

Lilypadz heb ik ook. In het begin de gehele dag gedragen aan beide borsten, later alleen in de nacht op telkens 1 borst. M`n dochter drinkt maar 1 borst per keer en kon zo gemakkelijk onthouden welke borst ze moest, want daar zat de pad op :), die andere was leeggedronken en had dan even geen pad nodig.

Deel Deze Pagina