hallo ik heb net een 24 uur in het zh doorgebracht aangezien de ctg's niet echt goed zijn.. de baby heeft een groei achterstand en de plecenta doet haar werk niet goed,ze zijn zelfs bang dat het loslaat ik mag niks meer.. nou hadden ze gezegt dat ik ook een grote kans had dat het een keizersnede zou worden bij de bevalling en dat het kindje zowieso met 37w gehaalt zal worden,... maar nu mijn vraag wat zijn de voor en nadelen van een gewone bevalling en keizersnede in deze situatie want ze hebben me ook verteld dat mijn kindje een groot risico factor heeft en het kan komen te overlijden tussen nu e n de 37ste week, dus ik zit in de stress hele dagen door als ik even niets voel dan ben ik al weer aan het janken, omdat ik bang ben het te verliezen. ik lig de hele dag op me linkerzij nou omdat mij is verteld dat is het beste op het moment,durf helemaal niks meer moet nu 7dagen perweek aan de ctg, en zodra ze zien dat het achteruit gaat gaan ze het ok halen. alleen door al het gedoe ben ik al helemaal op,en zou het lieffste op dit moment over een keizersnede nadenken, maar de gyno zij mij ook dat ze niet echt naar mij kijken maar alleen naar de baby wat moet ik nou? en kunnen jullie me helpen met de voor en nadelen over een keizer en gewone bevalling? Groetjes Froukje
hoi Froukje, wat een moeilijke situatie! Ik kan niet heel goed antwoord geven omdat ik niet weet wat er aan het kindje mankeert. Als zij denken dat een keizersnede het beste is moet je dat maar doen. Heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat alles goed zal gaan! als je meer vragen hebt hoor ik het wel. Mirjam