Hey meiden, ik heb geen foto maar ik heb even een vraagje over een ovulatietest die ik gisteravond heb gedaan. 2 uren na mijn normale tijd en ik had ook binnen de 2 uren ervoor iets gedronken. Dus volledig niet volgens de voorschriften dus Binnen 5 minuten was de teststreep donkerder dan de controle streep. Hoe kan dit, want ik heb denk ik 13 december mijn eisprong gehad. Vanochtend tijdens het douchen merkte ik dat ik erg veel wit slijmverlies heb. Meer dan de afgelopen maanden bij elkaar. Het was erg slijmerig en ik kon er lange draden van trekken (sorry voor de details). Mijn vraag aan jullie is wat jullie hiervan denken? Over 11 dagen is mijn NOD. PS: Ik had dit berichtje ook al in een ander onderwerp geplaatst, maar er is weer een nieuw berichtje onder gezet. Omdat niet iedereen terug leest leek me dit even handiger (sorry voor de spam).
Ik denk dat je eisprong vandaag of morgen is. Je hebt én een positieve test én vruchtbaar slijm. Waarom denk je dat je eisprong eerder was? (ik denk dat je 23 december bedoelt trouwens?) Heb je daar signalen voor gehad? Meestal komt de eisprong gemiddeld namelijk 14 dagen voor de NOD. Je cyclus begon op 17 december... Volgens mij is het bijna onmogelijk om een eisprong te hebben op dag 7 van je cyclus. En als je echt dan je eisprong al hebt gehad, is je NOD niet over 11 dagen, maar over een dag of 3 (anders heb je een veel te lange LF). De kans is veel groter dat je eisprong binnen de komende 24 uur is, dus hop, sleep die vent het bed in 8)
Hai babyproject! Dank je voor je reply! Je zet me wel aan het denken. Jij denkt dus dat het slijm op de eisprong kan duiden... Vandaar dus toch een positieve test gisteren... Ik meende echt mijn eisprong (op 28 december) gevoeld te hebben. In mijn banner hieronder ben ik uitgegaan van 28 dagen cyclus. De kortste cyclus. Mijn langste is 31. Ik dacht eigenlijk dat het lag aan de negatieve testen (KV). Ik had ook ongipijntjes rond 28 december. Vandaar mijn gedachte van de eisprong. Als ik de calculator hierboven invul op 31 dagen dan zou idd vandaag mijn meest vruchtbare dag zijn... Ik denk dat ik je advies maar opvolg. Moet helaas nog even wachten want heb hier twee peutertje rondlopen. Kan er niet ff snel tussen uit Ik hoop dat ik vanavond nog op tijd ben (als dit mijn ei is iig) Nogmaals bedankt! Zou ik dan toch op de valreep nog op de goede datum klussen!
Oh sorry je bedoelde natuurlijk 31 december eisprong. D'oh! Zelfs bij een cyclus van 28 dagen hoeft je eisprong niet op de 31e te zijn geweest he? Die banners geven een gemiddelde aan. Misschien heb jij wel een LF van 11 dagen, dan kan je zelfs met 28 dagen alsnog je eisprong vandaag hebben. Het is verstandig om een aantal dagen speling aan te houden. In jouw geval zou ik (als het kan) om de dag klussen tussen dag 12 en dag 20. Zo weet je zeker dat het goed zit! Wel apart dat je dacht je ei te hebben gevoeld op de 28e! Maar vruchtbaar slijm (zeker gecombineerd met je posi test) is naar mijn mening over het algemeen betrouwbaarder als signaal dat je ei eraan komt. Ga zeker nog even klussen vanavond! Na een posi test zou je ei binnen 24-36 uur moeten springen, dus het kan nog. Hopelijk is het inderdaad raak! Als je trouwens de 31e nog hebt geklust (of erna), kun je ook daar zwanger van raken hoor (mocht je eisprong inderdaad pas nu zijn). Nog een tip: als je niet ongesteld bent over 11 dagen, vergeet dan niet dat het dus mogelijk is dat je eisprong later was. Dat scheelt weer (negatieve) zw testen. Ik vermoed dat je NOD 16 of 17 januari is.
Wat voor witte afscheiding heb je? Is het echt eggwhite, waar je draden van kan trekken zeg maar? Want dat is super vruchtbaar slijm. Of is het meer creamy, beetje bodylotionachtig... dat is mogelijk vruchtbaar slijm. Aan de klus dus! Wie weet heb je wel een laat eitje. Niet geschoten is altijd mis.
Eggwhite idd! Het is echt zo wit als sneeuw, en ik kan er lange draden mee trekken. Ben ik nog wel op tijd denken jullie? Komt deze afscheiding voor of tijdens een eisprong? Kan niet wachten tot mijn tweeling op bed ligt!
De eggwhite slijm komt rondom je eisprong, dus ervoor èn erna. Op basis daarvan kun je dus niet echt goed inschatten of je eisprong al is geweest of niet, maar eggwhite wordt gezien als het meest vruchtbare slijm, dus op die dagen ben je het meest vruchtbaar. Op basis van je posi ovu test, zou ik echter denken dat je eisprong 24-36 uur is na het moment waarop je de test deed gisteravond. Maar ovu testen zijn natuurlijk niet 100% betrouwbaar, dus ja, de kans is zeker aanwezig dat je ei al is gesprongen. Ik snap alleen niet hoe het kan dat je NOD op 13 januari is als je uitgaat van 31 dagen? Eerder zei je dat je NOD over 11 dagen was en dit was op basis van 28 dagen. 11 dagen van nu ís 13 januari!! Als je cyclus 3 dagen langer is, is je NOD automatisch 3 dagen later. Hoe kun je 3 dagen extra hebben toegevoegd aan het *begin* van je cyclus??! Op welke datum werd je ongesteld? 17 december toch? Sorry, snap er niks meer van!
Eerste dag van laatste menstruatie was idd 17 december. Ik ben uitgegaan van mijn kortste cyclus, 28 dagen. Ik noem later ook wel 31 dagen omdat dat mijn langste cyclus is. Maar ik ben, in al mijn overtuiging dat mijn eisprong was geweest op 29 december, uitgegaan van 28 dagen cyclus. Sorry voor misschien mijn onduidelijkheid in omschrijven. Volgens de calculator zou het iig op zoiets uitkomen: Eerste dag van je laatste menstruatie: 17 december 2009 Een beetje vruchtbaar: 28 december 2009 Vruchtbaar: 29 december 2009 Erg vruchtbaar: 30 december 2009 Eisprong: 31 december 2009 Innesteldag: 5 januari 2010 Vanaf hier kun je testen (NOD): 14 januari 2010 Als ik van 31 dagen zou uitgaan dan zou ik vandaag "Erg vruchtbaar"zijn. Dit komt overeen met jou verhaal. En dan zou ik op 17 januari uitkomen
Heb jullie raad opgevolgd hoor Roses en Babyproject. Gisteren toch nog even geklust. Nu hopen dat het nog net op tijd was! Ik heb nog steeds last van draderig slijm, alleen is het nu niet meer eggwhite maar doorzichtig slijm. Nu afwachten maar hoe het loopt! Babyproject, je noemde iets over de LF. Ik heb er hier al meer over gelezen, maar is me nog niet helemaal duidelijk. De LF, is dat de fase tussen je eisprong en de NOD in?
Jeetje, ik leer hier elke dag weer wat! Ik ben benieuwd hoe het met mijn LF staat. Is 14 dagen voor een LF normaal?
Tsja, wat is "normaal"? 14 dagen is gemiddeld, dus ja, vrij normaal. Daarom gaan al die banners ook uit van 14 dagen. En daarom, zoals ik al eerder aangaf, kun je best (met dezelfde cyclus-lengte) een latere eisprong hebben dan de banner zegt, dus ook latere "vruchtbare" dagen. Niet alleen verschilt het van persoon tot persoon, het kan ook verschillen per cyclus. Vandaar het advies om om de dag te klussen tussen dag 12 en dag 20, zodat je zeker weten altijd goed zit.