Vraagje over een puppy

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 17 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Wat een ondeugend koppie!

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dat is inderdaad precies zoals ze is :roflmao::roflmao::roflmao:

Ysabella vindt dit leuk.
  3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Moet eerlijk bekennen dat wij bij onze honden altijd na 20:00u het water weg haalde. Met extreem warme zomer dagen uiteraard niet maar op de '' normale '' dagen deden we dat wel. Is altijd goed gegaan en hoor het van heel veel honden eigenaren.

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nog even een vraagje, ik wil haar vanmiddag even wassen.

Madam heeft door de stront liggen rollen en stinkt nu :eek:, zelf vond ze het erg grappig want ze werd helemaal wild :rolleyes:. Anyway, welke shampoo gebruiken jullie?

5. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw

Ik gebruik de doggy shampoo van de action. Die vind ik erg fijn. Ik heb wel andere ras honden, dus niet een bulldog.

Debaky vindt dit leuk.
  6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Heeft de Action dat ook joh? Dat is handig. Heb ik weer een smoes om naar de Action te moeten hihihi. Thanx voor de tip ;)

7. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    wat een lieverd:roflmao: hoe heet ze?

8. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Molly ;)

Verzonnen door mijn oudste zoontje ;). Zijn idee van de naam was: Mol omdat ze zo donker als een Mol is en omdat het een meisje is Ly erbij omdat het dan vrouwelijk klinkt :roflmao: Heerlijk die fantasie.

9. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ha ha leuk:roflmao:

Debaky vindt dit leuk.
  10. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    shampoo van de action inderdaad.. werkt erg goed.. ruikt ook best prima..

ik gebruikte deze voor mijn golden retriever met hele gevoelige huid.. want hier kon die wel tegen..

qua zindelijkheid overdag herken ik het wel deed hij destijds ook maar was ook zo ineens over..
    Mijn golden heeft nooit iets verbeten, op enkel zijn knuffels na..Had wel een tik om sokken te verzamelen als we er niet waren (denk geur en vertrouwd?).
    Maar goh, mis hem wel.. helaas maar 6 geworden..

vl wil momenteel geen hond.. eerst een ander huis, beter werk (inkomen), kinderen groter en een grotere tuin..

11. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Aw dat is inderdaad nog best jong. Ja het gemis van zoon beestje is altijd erg groot. Mijn man wilde het ook een hele lange tijd ook niet, wat hem uiteindelijk toch over heeft gehaald weet ik niet maar ben blij dat hij om was ;) Hij was altijd bang dat je enorm gebonden bent met een hond, dat je niet zomaar ergens heen kan enzo, nu is dat in het begin met een puppy inderdaad zo, je kan haar niet ineens een hele dag thuis laten maar we laten haar wel wennen dat het straks een keer voor zal komen. En op de momenten dat ze mee kan nemen we haar gewoon mee ;)

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja alleen is het gewoon niet aan te raden. Een dier moet gewoon kunnen drinken. Ze drinken alleen als ze dorst hebben. Als je het in de avond weghaalt om 2000 kan de hond bijna 12 uur niet drinken, das de helft van de dag.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Waarom zou je dat doen?
    Wij hebben een labrador van nu 4 maanden en die heeft zijn vocht echt nodig.
    Hij drinkt ook best veel.
    Dat zindelijk worden kan ineens heel snel gaan.
    Hier was het van het ene op het andere moment dat die helemaal zindelijk was.
    Hij gaat nu bij de achterdeur zitten en als ik dat niet opmerk dan bijt die zachtjes in mijn broek en gaat janken en doet een heel zielig blafje hihi
    Hij is al zeker een maand zindelijk terwijl ik dacht dit gaat nooit lukken.
    Geniet van je pupje. Het is zo leuk. Die van ons is al een hele bikkel om te zien maar het is zo’n lieverd en zo’n lekkere knuffelkont. We zijn allemaal erg blij met hem <3

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Waarom? Omdat ze dan minder last hebben van een enorm volle blaas in de nacht.
    Laten we het er gewoon op houden dat iedereen het op zijn/haar manier doet. Wij hebben er voor gekozen om na 20:00u geen water meer te geven. Om half 7 staat er weer vers water wat er de hele dag onbeperkt staat en meerdere malen ververst word. Ik weet niet beter dan dat we dat vroeger ook al zo deden en hoor meer mensen die het zo doen. En niet dat ik alleen maar kijk naar wat andere doen want ik doe toch wat wij het fijnst vinden maar het is dus niet iets raars ofzo. Vinden wij.

Dit werd ons trouwens ook geadviseerd op de Puppycursus. Heeft ook weer te maken met het hele zindelijk worden proces.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Je moet doen wat voor jullie hond het beste is maar onze keus zou het niet zijn. Ik vind het overigens een raar advies van de puppy cursus, beetje achterhaald misschien?
    Onze hond zou er echt last van krijgen als die na 8 uur niets meer zou mogen drinken, hij is echt dorstig na het uitlaten wanneer die flink aan het spelen en doen is geweest.
    Hoe zou je het zelf vinden als je flink in de weer bent geweest maar je mag niet even een glas water drinken omdat je anders naar het toilet zou moeten?
    Overal wordt ook gezegd dat vers water altijd aanwezig moet zijn en dat advies is er niet voor niets.

16. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ja, ik vind het hele fijne en het ruikt lekker. Zodra het geregend heeft en haar vacht nat is, ruik je de shampoo weer. En het doet niets slecht af aan haar vacht.
    Wel vind ik ook dat het advies over het water weghalen, een achterhaald advies is. De blaas is gewoon klein bij een pupje. Dat ze snachts zindelijk zijn komt doordat ze geen vocht inname hebben. Als je haar snachts wel water geeft, zal ze ook moeten plassen. Maar zodra ze dat niet meer doet snachts, is ze pas echt nacht zindelijk. Maar goed dat is mijn visie erop. Mijn dieren hebben snachts allemaal schoon drinkwater. En als er iets misgaat perongeluk een keer, dan is dat dan maar zo. Maar meestal alleen zodra er een blaasontsteking of andere ziekte is.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier worden er sowieso nog geen lange wandelingen gemaakt en vanaf 20:00u proberen we haar ook gewoon zo rustig mogelijk te houden. En heel eerlijk, ik drink ook geen water voordat ik naar bed ga, zij is vaak na haar loopje tussen half 8 en 8 al vrij moe en stort dan meestal al in diepe coma, dan haal ik haar met pijn en moeite om elf uur ongeveer er even uit maar dat is een nog korter loopje dan overdag, plassen poepen en dan wilt ze weer naar binnen ;) Misschien ligt het ook aan de hond zelf? Onze pup doet het goed op deze manier, komt goed aan, is niet uitgedroogd. Zodra dit zou veranderen en ik merk dat ze dorst heeft dan komt er uiteraard ook gewoon na 20:00u drinken, het is niet dat ze hier uitgedroogd dr bench in zou moeten ;)

Anouk2005 en kleinegup vinden dit leuk.
  18. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ow maar een ongelukje op zich vind ik ook niet erg hoor, ze heeft overdag ook nog wel eens een ongelukje, ze zijn nog jong dus ze moeten het nog leren ;)
    Maar in de nacht is ze tot nu toe gewoon droog dus hoop dat dit ook zo blijft en ze snel overdag ook zindelijk is. Ben sowieso verbaasd hoe snel zo'n beestje kan leren. Prachtig om te zien.

kleinegup vindt dit leuk.
  19. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Het lichaam scheidt in de nacht het hormoon desmopressine af waardoor je s nachts minder urine maakt, en daardoor dus ook minder snel een volle blaas hebt en dus moet plassen. Bij de mens is dat zo, bij de hond zal het ook wel zo werken. Truukje van de natuur om je aan je nachtrust toe te laten komen...

DN2017 en Debaky vinden dit leuk.
  20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.185
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier was de pup met 8 weken direct droog in de bench maar dat komt inderdaad omdat ze hun eigen nest niet willen vervuilen.

Deel Deze Pagina