Babykleertjes etc. wassen en wasverzachter gebruiken?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Puck70, Apr 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Hoihoi,
    Ik ben al een paar keer tegengekomen dat het beter is geen wasverzachter te gebruiken. Weet iemand waarom dat zo is?
    Zelf gebuik ik normaal altijd wasverzachter van Neutral omdat ik allergisch ben voor parfum.
    Alvast bedankt!

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

Sep 30, 2007
    1,677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    vaak wordt er geen wasverzachter gebruikt vanwege allergie ofzo iets

zelf waste ik de kleertjes van jason met dash 2 in 1 jason was niet allergies voor wasverzachter

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Baby's kunnen allergisch reageren op wasverzachter, daarom mag je dat in principe niet gebruiken. Ikzelf gebruik daarom voor de babywasjes Neutral. Maar soms was ik per ongeluk ook wel eens iets met de gewone was mee en ze heeft er nog nooit allergisch op gereageerd. Dus ik zou het in eerste instantie met Neutral wassen en dan na verloop van tijd eens kijken hoe ze op gewone wasverwachter reageert, dan kun je dat later misschien wel weer gebruiken.

Groetjes,
    Jippie

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Die van Neutral kun je gewoon gebruiken hoor!
    Ik gebruik iets van Hypo-allergene wasverzachter van Silan, maar als ik veel in de droger doe, gebruik ik meestal geen wasverzachter.

5. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Mij werd 10 jaar geleden gezegd dat je dit niet moest doen omdat babytjes nog wel eens prongeluk hun kleding in het mondje namen als ze hun handjes probeerden erin te stoppen en dan daar op gingen sabbelen. Dan konden ze wasverzachter wat in tegenstelling tot wasmiddel WEL voor n deel in de kleertjes achter bleef, binnen krijgen...

6. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

Nov 14, 2007
    614
    0
    0
    Ik gebruik 'Ariel Sensitive' (vloeibaar) en dan ruiken de kleertjes heerlijk fris en er zit geen wasverzachter in.

Het lijkt me overigens dat de wasverzachter van Neutral ook wel oke is hoor. Gewoon proberen zou ik zeggen!

7. Cellie

Cellie Fanatiek lid

Apr 23, 2006
    2,928
    0
    0
    Ik gebruik het gewoon.

Altijd gedaan, ik vind de kleertjes dan zo lekker zacht ;)

Share This Page