hoi hoi wij gaan in feb voor de 2e rond icsi. De 1e keer dat wij een poging hebben gedaan had ik 4 bruikbare eitjes en helaas geen embryo's helaas maar niet getreurd we moeten door want onde droom is groot en dus gaan wij in februari weer verder met de 2 poging. Iemand ook mee gemaakt geen 1 embryo zo ja hoe kwam dat ? ik denk bij ons gewoon te weinig eitjes we hebben de dosis menopur verhoogd. Ik begin trouwens met decapeptyl.
Hoi hoi.. heb niet meegemaakt dat we geen embryo's hadden, maar bij mijn 1ste icsi waren de embryo's allemaal niet echt van goede kwaliteit. Er is er toen 1 teruggeplaatst, maar alle embryo's hadden veel fragmentie. Uiteindelijk is het gelukt met 1 cryo'tje dus geluk zit echt in een klein hoekje! Ik wil je iig heel veel succes wensen en ik hoop dat het deze keer mag lukken
jeetje wat goed zeg van harte gefeliciteerd en wij gaan er idd weer voor gaan er heel positief in geniet ervan xxx
Hoi Energy, ik heb een week geleden een tp gehad van mijn 1e icsi, in aug ivf gehad. Deze is helaas helemaal mislukt. We hadden 6 follikels, 5 eitjes, waarvan er 1 gelijk kapot ging. Op dag 1 na de punctie was er bij geeneen bevruchting te zien, op dag 2 waren 3 embryo's waarvan 2 mooie. Terugplaatsing van de 2 mooie embryo's (geen zwangerschap) en geen cryo's. Deze ronde gelijk alles icsi. Gestart met decapeptyl ook. Twee weken dubbele dosis menopur om alles te laten rijpen, met als resultaat 8 eitjes, 6 rijp genoeg, 5 mooie embryo's Nog 1 weekje wachten en dan weet ik of het mooie embryootje is blijven zitten Ik wens heel veel succes met je icsi ronde komende maand!! Wij waren zo onwijs blij met onze oogst, zeker gezien de ivf in aug! Het kan eigenlijk alleen maar beter worden als je het daarmee vergelijkt! Het heeft ons ontzettend positief gemaakt en dat moet toch ook helpen, toch Succes!! @jipje: wat geweldig dat het met 1 cryo is gelukt!! dat geeft de burger moed! gefeliciteerd!
wow wat spannend juudje1501 ik zal voor je duimen zo zie je maar weer dat de 2e x heel anders als de 1e keer is, doet me wel goed om ook leuke dingen te lezen geeft een mens idd rust en moed ik ben benieuwd laat je t weten hoe het volgende week is ? hoe voel je je ? en hoe ben je door de icsi gegaan viel het mee of tegen ? xxx
Voel me op zich wel goed, wordt wel steeds nerveuzer... Ik wil zo graag testen, maar ben bang voor vals positief door de pregnyl. Ik denk dat ik maandag een poging waag. Heb wel wat hele kleine klachtjes (bij vlagen misselijk, afscheiding, moe, beetje pijnlijke borsten, krampjes in baarmoeder en li onderbuik) maar die kunnen door de pregnyl komen, door naderende ongi of door zwangerschap.... Icsi viel niet mee. Achteraf wel, maar toen ik er midden in zat niet. 3x per dag prikken was ik na 2 weken zo beu, voelde me niet mezelf door de hormonen. De punctie was weer pijnlijk, maar veel beter te doen dan de 1eX. Helaas wel erg veel buikpijn en opgezette buik, maar dat is nu ook gelukkig voorbij! Dat wachten he..... pffff
Hallo allemaal, Ik start eind Jan/begin feb met m'n 2e ICSI, dat wil zeggen; als ik er de moed voor op kan brengen. Mijn 1e poging was best een succes; 7 eicellen (voor mijn doen is dat veel!), 4 emmies, 2 teruggeplaatst, maar niet van uitzonderlijke kwaliteit. Helaas werd ons vruchtje (dat voelt echt al als een kindje) maar 9 weken (MK). We balen dus nu behoorlijk dat we geen cryo's hebben en je begrijpt, ik durf niet te hopen op weer een positieve test bij m'n 2e poging. Waarom zou dat nu weer lukken? En nu wel goed gaan? Je ziet, zo'n kortdurend succesje is ook geen ideale uitgangssituatie.. Ookal vertelt iedereen me dat ik blij moet zijn dat ik tenminste zwanger kan worden .. Nou ja, een beetje dan. Als ik ervoor ga (ik kan nog even peinzen, tot m'n menstruatie komt) lijkt t me leuk om elkaar een beetje te kunnen steunen & aanmoedigen! Juudje niet te vroeg testen, ik had een vals negatief daardoor; ook echt niet grappig!! Ik weet hoe moeilijk t is; ik vond t wachten van alles het zwaarste.. Ik duim voor je!
Denk je dat 2 wk na punctie te vroeg is? Heb 1x getest na m'n eerste iui (op de dag dat 't mocht!); die was (natuurlijk) negatief, daar heb ik zo'n klap van gekregen dat ik daarna heb besloten om niet meer te gaan testen. Nu heb ik enorme testdrang Spannend ook weer voor jou om te gaan starten, zeker met de vorige behandeling nog vers in je geheugen. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst; wat dus ook betekent dat slechte/negatieve resultaten geen garantie voor de toekomst bieden! Het kun dus echt dat het wel goed deze poging! Het lijkt me idd leuk om elkaar op de hoogte te houden! Succes!!
Ja Juudje, testdrang, praat me er niet van! : ) T ligt er aan wat je gespoten hebt: Als je 5000 IE spuit zit de Pregnyl max. 10 dagen in je lichaam Als je 10.000 IE spuit zit de Pregnyl max. 14 dagen in je lichaam. Dagen tellen vanaf de injectie. Ik mocht pas 15 dagen na de PU testen,... 14 dagen erna toch gedaan: nog hartstikke negatief!! Ik me best wel hard vol laten lopen (ohhhhhhhh!!!) ... De rest is geschiedenis! Ik zou t gewoon proberen en er nog geen definitief antwoord van verwachten. Vals positief is ie 14 dagen na de PU waarschijnlijk niet meer! Zet m op meid!!
Juudje, heb je de tip van Shaddixxx gezien in t andere topic? Ook een hele goeie! Zo leren we van de experts! Voor mijn volgende keer misschien? Ik ga ervanuit dat jij die niet meer nodig hebt!!
Hoi meid, ik wens je in ieder geval heel veel succes met je tweede poging. Hier net gestart met 2de ICSI. In mei vorig jaar 1ste IVF: 7 eicellen, 3 bevruchtingen: 1 verse terugplaatsing mislukt, en 1 cryo poging mislukt Dan in juli 1ste ICSI: 16 eicellen: 7 bevrucht: 2 teruggeplaatst:mislukt: geen cryo's Nu net begonnen met suprefact en menopur, dus op hoop van zegen dat het deze maal wel lukt, want we hebben wel genoeg tegenslagen gehad. De eerste keer waren eitjes goede kwaliteit maar te weinig, en de tweede keer net het omgekeerde, plus ik had te dun baarmoederslijmvlies en een endometriosecyste...Dus nog s geopereerd ook in september om die te verwijderen en dan zoladex inspuitingen om in de menopauze te komen, zodat de cyste niet kon weergroeien...veel bijwerkingen enzo. Ook genetische testen gedaan die waren in orde, en een hysteroscopie die was ook in orde... Dus nu acupunctuur gedaan, aangepaste voeding, kruiden,... Dus nu hopen dat het eindelijk s zal lukken! Ik wens je goede moed en dat het snel mag lukken, goed dat jij zo positief bent, want dat is belangrijk. Ikzelf kan gelijk niet zo positief denken, tis moeilijk. xxxxxxxxxxxxxx
Hey Maui, ik vind het ook moeilijk hoor; ga dagen op en af. Jij hebt ook veel te verstouwen gehad; ik vind je dapper dat je doorzet!! Wat ik zwaar vindt is het wachten en de onzekerheid. Nu ik eerdaags mag beginnen heb ik goede moed; de enige 2 weken dat ik een beetje invloed op de goede afloop heb is door te spuiten en echo-en; daarna geven we alles uit handen aan artsen en.. het lot! Heel veel succes, en hou je ons op de hoogte?
Ehh, welke tip? Alle tips, zeker van experts, zijn welkom! Kan je me die doorsturen? Heb een tip van haar gelezen zojuist over testen aantal x achter elkaar; bedoel je die? Ik had vh weekend besloten dat ik dat ook ga doen miv vandaag als ik niet ongi ben geworden... Met die kv 2v5 kan dat prima natuurlijk! Die liggen thuis te wachten....
Dank u Juudje, ik hou je op de hoogte!!! Jij mij ook? Hier nu dag 6 suprefact en high in de sky, en moe en depri...vreselijk...en ik zie alles precies lichter dan anders (kleuren enzo) Misschien zit het wel in mijn hoofd....
Die bedoel ik! En kv testen schijnen hartstikke goed te zijn. Ik wacht op m'n menstruatie; die is zo anders sinds m'n laatste curretage... Het begint met heel veel pijn (anders nauwelijks) en pas de dag erna vloeien. Zo gek.. En niet handig als je op een uitgangsecho op dag 1 zit te wachten.... :x
@Alexandra75 Wachten tot menstruatie begint is altijd lastig... Zo'n uitgangsecho op dag 1 is echt niks (ik had 'm op dag 3, dan viel 't wel mee). Je lijf klinkt een beetje nog een beetje van slag door die curretage. Sterkte met wachten, wanneer verwacht je je menstruatie? Weet je al of je het kan opbrengen om te starten? Of ga je eerst de uitgangsecho afwachten? @maui78 heel veel succes bij deze poging! Je hebt ook genoeg op de bordje gehad!
hallo dames, hoe gaat het met jullie? hier nog geen nieuws; durfde vanmorgen niet te testen... Van testdrang naar testvrees. Ik hoop heel erg dat jullie pogingen dit maal het gewenste resultaat hebben! Ik leef met jullie mee!
nog niet testen meid!!! Geduld is een goede deugd!! Laat je verassen door het wondertje.... Met mij dat gaat, veel last van medicatie, maar ik spartel me er doorheen op het werk! x
Lieve dames, helaas moet ik vertellen dat ik gister ongesteld ben geworden. Diezelfde dag kregen van het zkh bericht dat er (slechts) 2 cryo's zijn. Dat was een ontzettende tegenvaller. We zijn ontzettend verdrietig. Ik ben zo boos, verdrietig en heb zo veel vragen. Bedankt voor jullie medeleven en steun i.e.g. Ik blijf jullie natuurlijk volgen en ik hoop dat jullie snel betere berichten hebben. We krijgen over 3 weken een evaluatiegesprek en tevens uitleg over de cryocyclus. Liefs juud