Die in die potjes kant en klaar zeg maar, in het zuur met uitjes....hmmmmmmmm... Ik heb zo trek in pittig en zuur, en al weken in die zure mosselen, maar ik vergeet het telkens te vragen aan de verloskundige.. Ze zijn niet verwarmt geloof iK?
ik heb eigenlijk geen idee, voorverpakte/vacuümverpakte vis is niet goed dat weet ik wel maar of dit hier ook onder valt? kan je morgen niet bellen met de verloskundige tijdens spreekuur? misschien weet de assistente het?
Zit in een potje, net als een rolmops (vis) zeg maar, in het zuur. Ik denk dat ze rauw erin gegaan zijn. Kan het ook niet terugvinden op voedingswijzer of hoe dat heet. Hmmmmmm...jammiee heb er zo n zin in haha!
Geen idee, heb je geen mailadres van je verloskundige? Dan kun je haar meteen even een mailtje sturen met je vraag voordat je het weer vergeet. ; )
Vers gekookte mosselen mogen in ieder geval wel. Je loopt er hooguit een voedselvergiftiging van op: vervelend voor jezelf, maar niet schadelijk voor je kind. Ik denk dat als zure mosselen en zure haring niet zouden mogeg, dat het dan wel overal uitgebreid vermeld zou staan. Alcohol, rood vlees, rauwmelkse kazen en vacuüm verpakte vis; daarvan lees je overal dat het niet mag. Verder denk ik dat je niet al te moeilijk moet doen.
Denk niet dat ze er rauw in gaan hoor, rauwe mosselen zijn heel slimy (beetje als oesters). Denk dat die mosselen in die pot eerst worden gegaard en dan gezuurd. Ik zou eigenlijk niet weten waarom je ze niet zou mogen, het is niet vacuum oid. En het zuur is ook niet echt een denderende omgeving voor bacterien. Het lijkt me alleen zo... vies