Hai meiden, Ik heb in principe vandaag ongeveer mijn eisprong. Voor de gein deed ik net even een ovulatietestje, maar ik kreeg alleen de controlestreep en geen teststreep. Weten jullie hoe dat zit, m.a.w. of dat eispronghormoon (luteine geloof ik) snel daalt na je eisprong? Rare vraag misschien, maar ik ben wel benieuwd... Groetjes, Anouk.
ik neem aan dat jij denkt vandaag je eisprong te hebben dmv een cyclusbanner???? als dat zo is moet je weten dat wat zo'n banner aangeeft een gemiddelde is, en dat vaak de eisprong vroeger of later ligt, ik weet niet wat je cyclusduur is,maar stel je hebt een cyclus van 28 dgn moet je op dag 11 beginnen met testen. op dag 11 is het 2e streepje (teststreep) lichter dan de controle streep, en stel je ziet op dag 12 twee dezelfde kleur streepjes dan is je lh piek gemeten en zal je eisprong binnen de 1-2 dagen zijn, als de dag erna, dag 13 nog donkerder is zit je heel dicht tegen je eisprong aan.... je zult na een gemeten lh piek ongeveer 3 dgn een positieve test krijgen daarna is het lh weer uit je lichaam verdwenen.... wat dus inhoud dat je of je eisprong deze maand al gehad hebt, of dat je eisprong nog moet komen.... succes in ieder geval hier vindt je ook een heleboel info over je cyclus etc, en ook over de lh piek http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=1930
Thanks! Gelukkig hebben we ruim voor mijn eisprong al geklust, hihi, waardoor ik echt geen risico eb gelopen dat we mijn eitje gemist zouden hebben. Ik heb ook net gevonden op internet dat je eitje in de lente 's nachts springt en in de winter aan het einde van de middag. Vorige maand heb ik mijn eisprong inderdaad aan het einde van de middag gevoeld. Vermoedelijk is mijn eitje gisterennacht of vannacht al gesprongen en geeft de test nu dus al geen positief resultaat meer. Maargoed, bedankt voor je reactie! Die internetlink geeft inderdaad veel info!!! Doeg! Anouk.
Hallo iedereen. Via het internet heb ik ovulatie testen besteld. Vandaag zou ik mijn eisprong moeten hebben. Had vanmorgen een ovulatuie test gedaan. Zag zo snel maar een streepje. Vanavond weer een test gedaan en zag zo snel maar een streepje. Toevallig keek ik later nog eens op de test en zag twee streepjes. Andere test van vanmorgen uit de prullenbak gehaald. En ook zag ik daar twee streepjes. Daarom wil ik even kwijt lees je test niet te snel af en gooi hem niet gelijk weg. Anders loop je misschien je eisprong mis. En zit je helemaal in de stress voor niks.
je mag hem dan niet meer aflezen hoor!! net als bij zwangerschaps testen zit daar een tijdslimiet op!
je moet em altijd binnen een bepaalde tijd aflezen (de meeste binnen 20-30 minuten) en het 2e streepje moet dan wel net zo donker of donkerder zijn dan de controle streep....als het 2e streepje (test) lichter is dan de controle heb je dus geen lh piek, deze moet echt van dezelfde kleur of donkerder zijn....en de test de dag erna aflezen heeft dus echt totaal geen zin.... succes
maar hoe zit het nu als je de tweede streep met de dag donkerder ziet worden maar nooit net zo donker als de teststreep...je hebt dan volgens mij toch ook wel je piek te pakken hoor.. Het is toch zo dat je maar net toevallig op het juiste moment moet testen om ook echt het uiterste moment van je piek te ontdekken? Voor hetzelfde geldt test je altijd ´s avonds en heb je pas de volgende ochtend je echte piek bereikt.. Ik gebruikt nu namelijk al twee cyclussen de testen en heb wel altijd een donkerdere streep gekregen (en mijn temp verhoogde ook) maar nog nooit zo donker als de testreep.
voor mij idem dito!! en ik heb zeker te weten een eisprong gehad!! temp ging omhoog, en een week later is het ook aangetoond aan de hand van een bloedtest (progesteronwaarde). liefs elfje
tja dat zou ik ook niet weten meid??? mischien weer een andere test die je lh piek net zo aangeeft als bij een zwangerschapstest??? 1 streepje niks en 2 streepjes positief er zijn natuurlijk tig verschillende soorten ovulatietesten, en de meeste testen enkel als er 2 van dezelfde kleur streepjes te zien zijn (of donkerder) en mischien ook wel ovulatietesten die wat ik al zei positief aangeven bij 2 streepjes ongeacht de kleur ervan???? dat zou je dan even in de gebruiksaanwijzing na moeten lezen...
ja zie je nou ik dacht het ook al, want anders zou het betekenen dat ik helemaal geen eisprong zou hebben en dit heb ik dus wel gezien mijn temp-stijging..
Bij alle ovutesten (ik heb heel veel verschillende gehad) is het zo dat als het tweede streepje niet gelijk of donkerder is dan de het controle streepje dat hij negatief is, maar ik heb ook absoluut een stijging in de testjes en soms ook niet de positieve te pakken. Dat kan gewoon door het moment van het testen komen en zegt niets of je piek wel of niet is geweest.
ik gebruik dus de dipsticks van het internet . In de handleiding staat inderdaad dat de test pas positief is als hij even donker of nog donkerder is maar dan moet je wel héél toevallig net op het juiste moment dus testen....
Maar die LH piek duurt toch wel langer dan een paar uur? Als je iedere dag test zou je hem wel moeten zien toch.
klopt ook zeer zeker als je zeg maar de 1e keer positief test (aan het begin van je LH piek) en je test de dag erna nog een keer, is de 2e test donkerder dan de 1e test...je lh piek duurt ongeveer 48 - 50 uur, als jij begint te testen op dag 11 (uitgaande van cyclus van 28 dgn) en je test op dag 12 positief (net zo donker) aan het begin van je lh piek, en je test de dag erna zul je zien dat ie de dag erna nog donkerder is, en meestal is ie de 3e dag dan weer lichter en is je eisprong geweest..... de meeste meiden hier bestellen merk ik wel veelal dezelfde testen dus het zou kunnen dat er verschillende zijn die net als een zwangerschapstest werkt?????
Volgens de berekeningen zou ik vandaag mijn eisprong moeten hebben, ik heb nu 6 ovulatietesten gebruikt maar geen duidelijk positieve test. Vandaag de laatste test gedaan. Ik heb getest van dag 11 tot en met dag 16, als mijn eisprong morgen zou zijn dan moet hij nu toch positief zijn? Jammer dat ze nu op zijn nu weet ik nog niets meer.
Hmmm da's idd balen zeg Test zou idd posi moeten zijn als morgen je ei komt....Dan komt je ei waarschijnlijk dus vrij laat, of heeeeel vroeg....Misschien toch een grotere voorraad testen bestellen via internet voor de volgende ronde, als dat nodig blijkt?? Suc6!
het kan natuurlijk ook zijn dat je een vroege eisprong hebt gehad en daarom niet positief test....mijn eisprong had ik dit keer op dag 12 terwijl ik een heel regelmatige cyclus heb van 28 dgn.... dan zou ik nog een paar testen er tegenaan gooien meid als je toch wilt weten of je eisprong nog moet komen... succes