Dag meiden, Vorige week, 17/6, gecurreteerd. Eindelijk na 2 jaar proberen en 9,5 week zwanger te zijn is het mis gegaan . Hartje gestopt met kloppen. Maandag nog een keer curretage voor restweefsel. Ik bloed nu al twee dagen niet meer. Ik wil graag weer verder. Mijn vraag is mag ik nu al gemeenschap hebben?
Hoi mooibuikje, ik weet het ook niet, ben zelf dinsdag gecuretteerd, heb nu alleen nog af en toe bruin slijm bij het vegen. Ikzelf wil geen risico lopen op ontsteking of iets en wacht tot het helemaal weg is. In de brief die ik mee had uit het ziekenhuis stond dat je weer gemeenschap mocht hebben als het bloeden gestopt was. Dus als jij denkt dat het goed voelt... Er is mij wel aangeraden een menstruatie af te wachten, want er zijn aanwijzingen dat dat beter is. Maar nogmaals, je moet doen wat voor jou goed voelt!
Dank je wel voor je reactie. Wat naar voor je! Zorg goed voor jezelf. Ik heb toevallig gisterenochtend gebeld naar het ziekenhuis dat ik al 2 dagen geen bloedverlies heb en gevraagd of ik al gemeenschap mag hebben. De gyn gaf aan nee liever nog niet. Er is toch een wond aan je baarmoeder en het heeft even tijd nodig om te herstellen. Ze zei wacht in ieder geval nog een week, maar dan moet je ook niet meer bloeden. In de avond begon ik helaas weer te vloeien. Gelukkig niet heel veel. Meer oudbruin verlies. Dus helaas kan ik nog niet verder gaan.
Ik ben 29 april gecurreteerd, kindje 11w6d hartje ook gestopt,...! Ik ben afgelopen maandag weer gecurreteerd, restweefsel... We moeten nu 1 menstruatie afwachten om je baarmoeder weer even de tijd te geven om netjes te worden na de curretage.... Ze halen ook de slijmlaag in je baarmoeder weg met curretage en die is nodig voor een eitje om te nestellen, dus die moet maandje groeien en na menstuatie mogen we het weer proberen, moet wel over 6 weken nog terug voor echo om te kijken of alles er weer netjes uitziet.... Ook wij willen snel weer verder, maar ze adviseren hier dus om een maandje te wachten,....dus dat doen we dan maar even... sterkte meiden!
Je mag trouwens na de curretage 2 weken niet in bad en geen sex,....daarna mag je alles weer, maar als je nog vloeit adviseren ze ook om geen sex te hebben,.... Aangezien alles open is, is er infectie gevaar, vandaar geen sex en niet in bad.....
Hi ladies, wat naar voor jullie allemaal! Ik heb na 8 weken een miskraam gehad maar ben niet gecureteerd. Weten jullie misschien of dan ook geldt dat je beter een maand kunt wachten? Sterkte allemaal, hoop dat we allemaal weer snel zwanger mogen worden!
Hallo allemaal, ik heb 11 juni een curretage gehad. Ze zeiden tegen mij dat ik zolang ik bloedverlies heb niet in bad mag een geen seks mag hebben. Wat een volgende zwangerschap betreft zijn de meningen verdeeld. De vk zei dat ik meteen weer mag, de gyn in het ziekenhuis die mij onderzocht zei dat het wel mag maar dat hij adviseerd om ee maand te wachten en de gyn die mij opereerde zei dat het meteen weer mag... sterkte allemaal!
Hoi allemaal, Hier 28 april een currettage gehad. Volgens iedereen in ons ziekenhuis mochten we gelijk weer beginnen, nadat het bloeden was gestopt. De reden die vaak wordt aangedragen om het niet te doen, dat je dus niet precies weet hoe lang je heen bent, is volgens deze gyn achterhaald omdat er tegenwoordig ge-echood wordt. Ze gaven ook aan dat je toch pas weer zwanger wordt wanneer je lichaam er aan toe is (dus bv slijmvlies weer hersteld). Sterkte allemaal en veel succes met de volgende ronde!
Hoi Berretje, Wat naar voor je. Hoop voor je dat het deze maand raak is. Ik heb iets ergs gedaan. ik heb gisteren gemeenschap gehad met mijn vent. Ik kon het niet laten. Ik mistte zo het intiem zijn. Eerst begon het gewoon met zoenen en van het een kwam het ander. Ik heb heeeeeeeeeel licht bloedverlies. Eigenlijk nauwelijks meer. En gisteren was het bijna niks. Vandaag ook niet. Ik had vorige week al dat het 2 dagen gestopt was. en daarna begon het weer een beetje. Ik had geen pijn bij het vrijen. En we deden het rustig aan. Ik had de touwtjes in handen The day after heb ik nu wel zoiets van, was dat wel slim. Iemand?? Is het misschien verstandig om met ziekenhuis te bellen? Ze hebben eigenlijk duidelijk aangegeven als het stopt bloedverlies, dan mag je weer seks hebben. Maar ja eigenlijk bij mij niet helemaaaaal. Doe ik infectiegevaar nu onderschatten?
Ik moest na mn curretage wachten tot het gestopt was met bloeden, en zodra ik me goed voelde mochten we er weer voor gaan. Rustig aan, dat wel, maar goed naar je lichaam luisteren. Wij hebben gewacht tot ik iig 1x ongesteld ben geweest, zodat wij zelf iets beter konden inschatten hoelang ik zwanger was als ik een positieve test had. Ben toen ook meteen zwanger geraakt, en was blij dat ik het zo gedaan had !
Wauw, geweldig dat je gelijk zwanger bent geworden. En dan nog een tweeling. Echt wauw! geniet ervan! Als je me een paar dagen geleden had gevraagd gemeenschap, dan had ik zo een gezicht getrokken :x Maar gisteren voelde ik gewoon dat ik er klaar voor was. Vooral met dit warme weer heb je sneller zin. Ik hoop dat ik ook niet meer ongesteld word de aankomende 9 maanden. Denk dat ik morgen toch het ziekenhuis bel voor de zekerheid.
Ik ben dan ook wel benieuwd naar het antwoord! Ik verlies ook nog af en aan wat bloed (al 2 maanden) en we hebben het nu ook al wel een paar keer gedaan. Ik ben niet gecureteerd maar direct na een curetage kan ik me voorstellen dat het niet mag, maar na een paar weken moet het toch vast wel weer kunnen... toch??
Bij mij is het nu precies een week geleden. En heb weinig gebloed. En nu gestopt. Heb toch gemeenschap gehad. Ik ga denk ik morgen maar even bellen voor de zekerheid. Ik voel wel een branderig gevoel. Hopen dat het allemaal goed is. Zal laten weten hier als ik antwoord heb. Ben benieuwd of er andere dames zijn met ervaringen hierover..
Ik heb ook gemeenschap gehad hoor. Weinig bloedverlies gehad. Dus na een week of iets langer maar iig 2 dagen later had ik geen last meer van vloeien. Ik heb nergens last meer van gehad hoor (infecties of zo.) Dus kan geen kwaad denk. Zoals je zei je vloeide bijna niet toch? Sterkte komende tijd. En klusze haha het warme weer blijft nog even.
@marlucje, thanx voor je reactie! precies, als je niet meer vloeit en je voelt je er goed bij...waarom niet. Na dagen geen intiem moment met je vent..ga je da echt missen. Vooral nu met het lekkere weer idd!! Vanmiddag belde de gyn en zei adviseerde mij pas sex na 4 dagen geen bloedverlies. Ik vroeg wat de verschijnselen zijn van infectiegevaar. Ze zei koorts. Als je koorts heb gelijk komen. Hoop op goede zegen en dat we maar gauw zwanger mogen worden.
@Mooibuikje Ok nou ik heb er geen last van gehad (koorts). Hoe gaat het met je. Niet lichaamlijk maar in je koppie?? Ik heb het gevoel als of ik een helelange afstand heb gelopen en nu in een keer weer hele maal op nieuw moet beginnen. Vermoeid moedeloos gevoel. Maar goed je gaat door en in ons geval we hebben een prachtige dochter. Neemt de pijn niet weg horr maar maakt het voor mij wel zachter. Ik hoop dat ik ook onder de gelukkige mag vallen en weer heel snel zwanger ben. Ik hoop het natuurlijk voor iedereen eigenlijk.
@marlucje Ja, gewoon koorts goed in de gaten houden. In mn koppie gaat wel goed op zich. Heb nog wel last van beetje duizeligheid, maar dat kan bij mij ook door warmte komen. Verder adviseerde de gyn mij ook om niet al te zware dingen op te tillen. Ik luister op zich goed naar de adviezen. ik wil gewoon heel graag een kindje en snel ook Iedereeeeeeeeeeeeeen is zwanger in mijn omgeving. Iedereeeeeeeen happy natuurlijk. Gun het ze van harte en kan echt genieten van hun verhalen, maar ik wil het zelf ook meemaken. Baal zo als een stekker. Maar ja, je kan je druk blijven maken, maar situatie is gewoon niet anders. Gewoon verder gaan denk ik dan. Wat leuk dat je een dochterje heb! Hoelang ben jij bezig voor ene tweede?
mij was geadviseert te wachten tot je een hele week niet meer vloeit...en dan kan je weer...ik had namelijk eerste paar dagen geen bloedverlies...maar begon ineens op de 5e/6e dag....toen een klein weekje klein btj bloedverlies...en daarna stopte het een week lang...en gingen we verder...mn eerste menstruatie kwam trouwens pas na 7 weken...daarna nog 2x ongesteld geworden en toen was het raak!
@mooibuikje. Ja de hele wereld is verdories zwanger. Wat een misselijke grap he dat jij er wel van mocht proeven maar meer dan ook niet. Hahahaha zo oneerlijk. We of ik bedoel ik ben gestopt met de pil op 19 juni vorig jaar. (verjaardag van onze dochter.) Had in mijn hoofd dat het wel binnen een 1/2 jaar wel raak zou zijn. (wat natuurlijk niet te plannen valt!!!!! Maar toch stiekem er van uit gaan he omdat de eerste ook met 3 mnd raak was). Ben wel al bij een dokter geweest hoor nog voor we een jaar bezig waren. Even horen hoe of wat. Nou we mochten nog even een tijdje door gaan. Binnen 2 jaar hebben de stelletjes een kind of zijn ze zwanger. Nou leuk kon nog even door gaan. Maar zei ze dat in de meeste gevallen als ze bij de huisarts zijn geweest met dit probleem dan zijn ze met 2 mnd zwanger. hahaha Ja dat was ik dus. (misschien moet ik er nog eens langsgaan) En nu ...... we beginnen weer opnieuw. Ach oefenen is ook leuk..... Maar resultaat zou ook leuk zijn. Mijn vriend zei al troostend 'ach deze was niet mooi afgewerkt, het kindje kan alleen maar mooier worden!!' Hoelang zijn jullie al bezig? Of heb ik het even over het hoofd gezien??