Zijn er grote veranderingen in je relatie tijdens een zwangerschap?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jufje, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufje

jufje Lid

24 feb 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik vroeg me af of er grote veranderingen zijn in je relatie wanneer je zwanger bent. Daar ben ik nogal onzeker over, want je hebt natuurlijk wel verwachtingen van je vriend/man en begrip nodig, omdat je ook nogal emotioneel kan zijn tijdens een zwangerschap.
    We hebben het nu superleuk samen, ook met de hond erbij. Uitlaten doet hij ook grotendeels, omdat we ervoor gekozen hebben dat hij aan huis werkt. En dit gaat prima en bevalt hem ook heel goed.

Liefs,
    Jufje

2. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He dat hangt helemaal af van je situatie, hormonen, zwangerschap.

Ik was bij mijn vorige zwangerschap bijvoorbeeld heel stabiel, en juist heel lief. Totaal niet sjagerijnig ofzo. Ja wel emotioneler maar alleen omdat ik me zo gelukkig voelde.
    Maar ben je er zo bang voor???? Probeer dat gewoon over je heen te laten komen, ieder mens is weer anders en reageert anders, zelfs iedere zwangerschap is anders......
    Blijven praten is het sleutelwoord. En als je relatie goed zit komt het vast goed.

3. Rosado

Rosado Niet meer actief

Hier eigenlijk geen grote veranderingen. Mijn man doet nu wel wat meer in huis en we hebben een stuk minder sex (krijg er harde buiken van :(), maar dat is het eigenlijk wel. Verder is het nog net zo gezellig als voor de zwangerschap.

4. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Hier (nog) geen grote veranderingen, ondanks het feit dat ik in het begin een flinke jankerd was geworden ;)
    Is inmiddels wel over gelukkig, verder is alles hetzelfde, behalve dat we wel veel over de zwangerschap praten.

5. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Onze relatie werd ook niet ineens anders tijdens de zwangerschap. Tuurlijk verandert er wel wat in je leven. Praktisch gezien: minder sex, hij moest bijna het hele huishouden doen. En emotioneel gezien leef je samen naar de komst van je kindje. Dan is de zwangerschap en de eerste periode na de bevalling heel bijzonder en emotioneel. Maar onze relatie veranderde dus niet (gelukkig maar :)).

6. RiMa81

RiMa81 Actief lid

20 apr 2008
    131
    0
    0
    Hier ook geen veranderingen in onze relatie. Zijn misschien nog dichter naar elkaar toe gegroeid. Je gaat samen voor het kindje en dat kan je nad alleen maar sterker maken. Mijn man had enorm de behoefte om mij te verzorgen haha. Werd er zelfs gek van, af en toe dan, was ook wel weer lekker om extra verwend te worden. :)
    Nu was ik ook nog mezelf, geen hormonaal monster waar mijn man bang voor was... Wat emotioneler af en toe maar dat vond hij alleen maar schattig.

Deel Deze Pagina