Verstoord slaapritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cjpt, 9 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Goeiemiddag,

Ik lees op meerdere plaatsen dat het gebruikelijk is dat je hormonen een verstoord slaapritme veroorzaken. Ik merk dat zelf ook al weken. Ik val om 9 uur 's avonds echt om vervolgens om 3 uur 's nachts klaar wakker te zijn! Met mazzel word het eens 4 uur.

Tegen een uur of 7 val ik nog een kwartiertje in slaap maar dan gaat toch echt de wekker en ben ik gebroken!

Is er iets tegen te doen? Ik heb een donkere, koele slaapkamer, ga voor het slapen plassen en drink niet teveel meer.

Ik heb er op mijn werk in de ochtend echt last van!

Alvast bedankt,

GR. Cindy

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi cindy,

Ontzetttend vervelend zeg!
    heb je al warme melk geprobeerd voor het slapen?

Probeer even iets te gaan doen om 21 uur zodat je je zelf even wakker houd en daarna naar bed te gaan. Misschien lukt het je dan wat langer te slapen...

Imke

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Nou ik ben bang dat ik er maar gewoon aan moet wennen ofzo ;o(

Gisteravond ben ik bewust tot half 12 wakker gebleven. Het kostte veel moeite (rechtop in bed zitten, tv te hard zetten etc) maar het was gelukt.
    En vervolgens hetzelfde verhaal: om half 4 zat ik weer rechtop in bed.

Misschien vind de baby het fijn me alvast aan dit soort nachten te laten wennen ofzo haha. Nouja, bedankt voor het meedenken!

Deel Deze Pagina