De eisprong is dus de enige periode van de maand dat je zwanger kunt raken.. als ik het goed begrijp?? De periode vind plaats tussen 2 menstruatie in, toch.. 14dagen voor je volgende menstruatie?? Nu ben ik sinds het stoppen met de pil nu ongeveer 4weken nog niet ongesteld geworden, maar dat kan ook nog wel even duren (heb ik gelezen). Momenteel is het bij mij wel aan het rommelen en heb ik een gevoel dat er een menstruatie aan zit te komen.. maar dat gevoel in mijn buik kan ook ergens anders vandaan komen. Nu had ik gelezen dat bepaalde vrouwen ook voelen en merken als ze hun eisprong hebben.. Mijn vraag is dus: wat voel je, waar heb je last van en wat is anders dan anders?? En is het ook zo dat als ik de komende maanden niet ongesteld word, ik ook geen eisprong kan hebben en dus niet zwanger kan worden?? Alvast bedankt....
lientje je hoeft niet perse 14 dagen voor je ongesteldheid je eisprong te hebben. Sommige hebben 8 dagen van te voren de eisprong, anderen 17 dagen ervoor, bij wijze van. Het is dus van belang dat je je lichaam een beetje kent. Je menstruatie moet eerst even op gang komen. Niet iedereen voelt een eisprong, maar een teken is je slijmverandering een paar dagen voor de eisprong. Lijkt een beetje op eiwit, je kunt er zo draden van trekken. Maar ook dat heeft niet iedereen in grote hoeveelheid.... Geniet maar gewoon van het proberen zwanger te worden. Nog lekker ongedwongen en wees niet vanaf het begin al veel bezig met de vruchtbaarheidtekens.. Als jullie het gewoon regelmatig doen, dan komt het in de meeste gevallen vanzelf goed. Succes!
Bedankt voor jullie reactie... Mijn lijf zeg me momenteel niets meer.. wel een beetje jammer! Ik heb al de hele week 's morgens last van buikpijn/opgezette buik en misselijkheid.. dan denk ik wat zou het zijn: moet ik misschien ongesteld worden (maar ik heb totaal nog geen bloed gehad.. 1 keer een druppeltje) of krijg ik misschien wel een buikgriepje (heeft mijn vriend ook gehad) of heb ik misschien nog steeds last van ontpillen of zou ik misschien zwanger zijn.. Het is irritant als je ergens last van heb, maar totaal niet weet waarom!! xxxx
ik voel het ook in mijn zij van die steken, maar je merkt wel dat het anders is als ongi pijn. Als je niks voelt kun je ook nog altijd ovulatietesten gaan gebruiken. Heb ik ook gedaan maar ik voelde wel steken in mijn buik/zij en toen ik dat voelde gaf de ovulatietest ook positief aan. Maar mijn cyclus is heel regelmatig dus de volgende maand als het deze maand niet raak is ga ik geen ovutesten meer kopen en vertrouw gewoon op mijn gevoel. Succes met alles!! Liefs cindy