1 aug 1e afspraak gyn, semenanalyse&intake etc - heb nog wat vragen...

Discussion in 'Zwanger worden' started by baby90, Jul 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Gister lag het dan eindelijk bij de post! een brief van het UMC! Op 1 augustus worden wij verwacht! Het volgende staat in de brief:

Afspraak (deze is alleen voor mijn vriend)
    donderdag 1 augustus 2013 10:00 uur
    laboratorium voortplantingsgeneeskunde.

Afspraak
    donderdag 1 augustus 2013 10:30 uur bij de arts-assistent
    voortplantingsgeneeskunde.

Afspraak
    donderdag 29 augustus 2013 13:50 uur bij de arts-assistent
    Voortplantingsgeneeskunde.

De eerste afspraak is dus een semenanalyse.. spannend.
    Ik verwacht eigenlijk niet dat ze iets bij mijn vriend zullen vinden, maar bij mij.
    Vraagje: er staat dus 10:00 uur, moet hij het zaad dan om 10:00 uur echt inleveren bij het lab of om 10:00 uur aanwezig zijn? Want hij gaat 'het' in het ziekenhuis doen omdat ze daar steriele potjes hebben, en we niet kunnen zeggen of we binnen een uur in het ziekenhuis kunnen zijn ivm het verkeer.

Ook staat in een van de brieven vermeld dat de onthoudingsperiode voor een zaadonderzoek 2 - 7 dagen is. Dit is wel erg ruim genomen vind ik. Wat hebben jullie gedaan? Ik dacht zo aan 3 dagen van te voren geen zaadlozing meer, dus vanaf 29 juli niet meer.

In de brief staat vermeld dat ik bij de intake word onderzocht. Ik neem aan dat dit een inwendige echo is? Ook kunnen ze bloed afnemen (help!) Weet iemand waar ze dan op prikken? Ik zit dan (als het goed is) op dag 6 na mijn eisprong. Kunnen ze op deze dag goed meten hoe mijn progesteron waarden is? Ik ben erg benieuwd.
    Ik vind het erg spannend allemaal, mijn vriend is er wat meer nuchter onder.

Ik ben erg blij dat we al zo snel terecht kunnen maar ik vind het nu ook wel erg spannend...

2. Carmen1982

Carmen1982 Niet meer actief

Hoi,
    ik denk dat hij om 10u zich moet melden bij het lab, waarop hij een potje krijgt etc etc. Onthouding moet je inderdaad zelf even bekijken. Drie a vier dagen onthouden lijkt me prima binnen de range van 2 tot 7 dagen vallen.

Onderzoek bij intake verschilt volgens mij een beetje per ziekenhuis. Ik heb bijvoorbeeld geen echo of bloedprikken gehad bij de intake. Vragenlijstje afgewerkt, gewicht en lengte gemeten, dat was het wel zo ongeveer.
    Echo's en bloedprikken kwam bij mij wel toen ze een cyclus lang onderzoeken bij me deden (bloedprikken op dag 3, inwendige echo's vanaf dag 10, bloedprikken een week na eisprong).
    Bloed afnemen zes dagen na je eisprong is dan vooral om te meten of er daadwerkelijk een eisprong is geweest.

Ik snap dat het spannend is, veel succes in ieder geval!

3. boesje

boesje Bekend lid

Aug 9, 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Bij mij gingen ze ook de eerste keer bloedprikken. Volgens mij de waarde van schildklier, soa's en nog iets maar daar kom ik dan weer niet op...

Ook kreeg ik een inwendig onderzoek, ze checken of er al eitjes ah groeien zijn en of het aantal goed is. Ik ging vervolgens om de dag heen om te kijken of ik een goede eisprong had. Dit dmv inwendige echo's. Ook kregen we een samenlevingstest... In je vruchtbare periode sex en de volgende ochtend kijken ze dan of het baarmoederhalsslijm toegankelijk genoeg is...

Ik werd op alles goed voorbereid dus ik hoop dt dit bij jou ook zo is. Bij mijn vriend ook semenanalyse maar ook zijn ballen werden 'bevoeld'. Wij hadden voor de test een week geen sex vanuit advies vh ziekenhuis.

Uiteindelijk is er niets gevonden en ben ik na 2,5 jaar spontaan zwanger geworden. Ga er niet teveel vanuit dat er iets gevonden wordt, dit hoeft niet zo te zijn..

Hoop dat je iets hebt aan bovenstaand informatie... Succes

4. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Bedankt voor de reacties.

In de brief staat dat ik onderzocht word en dat er eventueel bloed geprikt gaat worden. Ik denk wel dat ik een inwendige echo krijg, althans ik hoop het! Ik denk ook dat ze gaan prikken op soa's, op mijn schildklier, bloedwaardes etc maar ook op de hoeveelheid progesteron. Zullen ze dit bij de eerste keer al doen?

Ik hoop dat ze iets vinden. Ik zei al tegen mijn vriend; ik hoop dat ze iets vinden (niets ernstigs, anders liever niet nartuurlijk!), als ze niets vinden zou ik het erger vinden denk ik.. niet zwanger worden en dan gaan reden waarom..
    Pfoe, moet er niet aan denken.
    Ik denk zelf dat het iets hormonaals is bij mij.. alles is veranderd sinds mijn miskraam, vandaar.

Ik denk dat ik vanmiddag maar even bel wat nou de bedoeling is, of we nou het potje om 10:00 uur op moeten halen of dat we zijn goedje dan in moeten leveren. Om 10:30 staat de volgende afspraak al gepland, ik hoop niet dat hij ineens last gaat krijgen van prestatiedruk:p

Moet ik ook een aantal temperatuurkaartjes meenemen?

@ boesje, wat goed dat je ineens spontaan zwanger was! super!!!
    @ carmen, ik lees je onderschrift, wat spannend.. ik hoop echt dat het je binnen 2 maanden alsnog spontaan gaat lukken!!!

5. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Ik lees ff mee! Bij mij is er ook van alles veranderd sinds de miskraam mijn hele cyclus is een zooitje. Ik heb van de ha al een hormoonkuur gehad en daarna zou ik gewoon weer na vier tot vijf weken ongesteld moeten worden maar helaas werd het pas na zes weken :( de ha is nog met vakantie zodra hij terug is ga ik er weer heen en wie weet dat ik dan ook een doorverwijzing krijg.
    Ik baal heel erg dat mijn lichaam niet naar behoren werkt, op deze manier kan ik de miskraam nog niet helemaal afsluiten ondanks dat het al bijna negen maanden geleden is. Sterkte met alles ook met het onderzoek. Laat je even weten hoe het ging?

6. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Wat naar:( Hopen dat onderzoeken bij jou niet meer nodig zullen zijn!
    Ik laat zeker weten hoe het is gegaan, 29 augustus krijgen we alle uitslagen.. dat duurt nog even! 1 dag voordat we op vakantie gaan:$ Ik ben echt benieuwd wat en of er überhaupt iets uit komt...

7. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,882
    2,883
    113
    Noord-Holland
    Dat betekent meestal een inwendige echo om te kijken hoe je eierstokken en je bm er "op het eerste gezicht" uitzien + een uitstrijkje.
    Bloedprikken gaat meestal over soa's en de hoeveelheid FSH, maar het kan ook zijn dat ze dat liever op dag 3 doen. Progesteron kan pas na je eisprong worden gemeten, daarvoor willen ze dan op 3dpo en 10dpo een bloedprik doen.

8. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

Oct 21, 2011
    2,386
    1
    36
    verzorgende ig
    succes alvast

maar hou ook in gedachten dat er niks uit de onderzoeken komt
    ik was er ook stellig van overtuigd dat er bij een van ons iets mis was omdat ik niet zwanger raakte na jaar na gyn alle onderzoeken gehad en alles bij is dik in orde en ondanks dat toch niet zwanger

9. Mika03

Mika03 Bekend lid

Dec 26, 2011
    540
    0
    0
    Omgeving Utrecht
    Het prikken van de cyclus hormonen is afhankelijk waar je in je cyclus zit. Het kan dus zijn dat je een deel 1aug kan laten prikken en de cyclus hormonen op een later moment. Of het moet net precies goed vallen...

10. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Bedankt voor de reacties. Ik vraag morgen of ze ook op mijn schildklier prikken.
    Moet ik ook temperatuur kaartjes meenemen? En misschien de ovu testjes van deze ronde? Of is dit allemaal niet nodig?
    Pff.. zenuwachtig joh !!!

11. misty33

misty33 Lid

Sep 14, 2012
    98
    0
    6
    verkoopster
    hoensbroek
    succes ermee ik zit nu ook in de molen morgen krijg ik de samenlevingstest. heb nu een eitje van ongeveer 15 mm. heb tot nu toe alleen hoeven bloedprikken inwendige echo en een uitstrijkje en een gesprek met de fertiliteit arts. bij het zaad van mijn vriend is niks mis wij moesten er 2 dagen tussen hebben bij het zaad controle ook als je de samenlevingstest krijg kun je het beste 2 dagen ervoor geen gemeenschap hebben. succes iedereen die in de molen zit of gaat. groetjes

12. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.

Bedankt voor je reactie, wil je heel veel succes wensen in het traject en hoop dat je snel zwanger bent!!!

Share This Page