Graag wil ik een tweede kindje erbij, Mijn zoontje is nu bijna 2,5 Maar mijn vriend twijfelt nog . Ik ben wel al sinds januari gestopt met de pil En doen het nu met condoom . Soms zonder maar dan op de verkeerde momenten. .. Hoe kan ik hem overtuigen voor een tweede?
Je kunt hem niet overtuigen helaas. Een kind moet je allebei echt willen. Maar je zou wel aan hem kunnen vragen waarom hij dat tweede kind (nog) niet wil. En jullie zouden over zijn zorgen en jouw wensen kunnen praten. Dan weet je hoe de ander er in staat. Misschien kun jij zijn zorgen wegnemen en gaat hij jouw verlangen delen. Veel succes en wijsheid
Praten doen we wel maar hij twijfelt . Hij vind het zo nog wel goed ! Maar er te lang tijd tussen willen hebben wil ik ook niet ! Mannen hebben toch altijd wat meer moeite met beslissen heb ik het idee
Tja, weinig aan te doen denk ik. Een kindje moet je beide willen. Als je vriend er nog niet klaar voor is, dan moet je hem misschien wat meer tijd geven. Mijn man heeft er ook lang over gedaan eer hij aangaf toch voor een tweede te willen. Ik heb me er bij neergelegd en daardoor was mijn drang voor een tweede ook niet zo groot. Dat kwam pas echt weer toen mijn man aangaf ook voor een tweede te willen gaan. Onze dochter is nu 6, dus verschil is groot, maar het feit dat we nu echt allebei voor een tweede willen gaan vind ik veel belangrijker
Daar ben ik het mee eens . Je moet het samen willen !ik wacht gewoon verder af en ik laat het op me afkomen al is dat soms moeilijk omdat ik al lang een tweede wil 😕
Als je vriend twijfelt, is het dus nog geen tijd voor een tweede.. Daar is toch geen leeftijd aan verbonden?
tja wel raar dat ie het dan zonder wil... kans is er dan sowieso. beetje vreemd.... zal er nog eens goed over praten...
Wat bij mijn man wel een beetje hielp is het 'concreet doordenken' in een goed gesprek (nou ja, meerdere). Oke je wilt nu niet, dat is prima. Benoem waarom. Wat zou er moeten veranderen om het wel te willen, wat houdt je nu tegen? Wanneer zou die verandering er zijn in jouw beleving? Als die verandering nooit zou komen, zou je dan dus ook nooit een volgend kind willen? Sommige van mijn mans 'redenen' waarom nu nog niet waren niet zo realistisch en door het concreet te maken konden we daar eerlijk over praten en ging hij er anders tegen aan kijken. En echt samen er voor gaan. Overigens zou ik persoonlijk een beetje moeite hebben met het 'af en toe zonder condoom' als mijn man nog echt twijfelde. Of we gaan er voor en laten anticonceptie achterwege, of we wachten nog, maar dan gebruiken we ook echt goede anticonceptie. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Zou dat dan ook in gesprek met man meenemen, dat hij niet zo consequent is dan...