vraagje over eten en drinken baby van bijna 11 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door PBA, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Mijn heerlijke zoontje van bijna 11 maanden (3 december), doet het eigenlijk erg goed tegenwoordig met eten en drinken.

Voorheen kwamen we met moeite aan de hoeveelheid vocht, nu wil hij meer dan genoeg drinken. melk is ook geen issue meer. Eigenlijk zit hij er zelfs een beetje overheen. Soms drinkt hij iets meer dan 600ml friso 3. Zijn laatste fles, een papfles maken we als hij veel dorst heeft wel veel wateriger. Is dit okee? Of moeten we de papfles laten varen voor het slapen gaan. Hij lijkt er nog behoefte aan te hebben.

Hij krijgt elke ochtend brood met melk. hij dringt dan ongeveer aangemaakt rond de 200ml, het wisseld een beetje. Brood eten wisseld ook kan er 1 zijn soms wil hij er twee, of er tussen in. Soms pakt hij het brood zelf, andere keer moet je het hem geven.

In de middag, krijgt hij ook melk maar minder rond de 165 drinkt hij dan en het brood idem. Meestal eet hij rond de 3 boterhammen p/d

In de avond eet hij een potje leeg en krijgt daarna joghurt van 100 ml.

Tussendoor krijgt hij nog fruit, en een koekje en wat drinken.

Hij is de laatste dagen enorm gegroeid in de lengte, ineens paste niks meer qua gewicht is hij een beetje gelijk gebleven. Hij is erg ondernemend:) Hij weegt nu 8850 geloof ik.

De vraag over de papfles dus of die nog aangehouden kan worden of dat dit anders moet? Het liefste zie ik dat hij in de ochtend en middag nog melk drinkt omdat dit straks ook krijgt, in ieder geval de middag.

Een vraag over het brood. Het brood blijft vaak plakken in zijn verhemelte waarna het er ineens uit komt zetten na wat kokken. Gaat dagen goed maar soms ook dagen wat minder. Lijkt minder te kauwen en slikt dan niet door. Kan je hem helpen, of moet hij dat gewoon doorkrijgen, Zo gaat het namelijk al een hele poos vanaf 7 maanden.

Wat mogen ze rond deze leeftijd op brood hebben? Mijn fantasie is een beetje op of ben bang dat er teveel zouten etc inzit.

Mag hij het 12 maanden potje al hebben of hebben de fabricanten daar al zout in toegevoegd omdat ze dat vanaf die leeftijd mogen hebben hij is wel toe is aan een grovere structuur. Zag het ene potje het er wel op staan en het andere potje weer niet.

bedankt vast.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Wanneer je kindje nog aangeeft dat hij de papfles wil is dat geen probleem hoor. Totaal 600ml is inderdaad wel het advies. Maar toch zou het wel een optie zijn om de fles in de middag te verminderen, later kan er weer gewoon melk bij als de avondvoeding eraf is, dat is vaak geen probleem.
    Het brood is inderdaad wel een kwestie van wennen en leren, maar je zou kunnen kijken qua beleg of er bijvoorbeeld een keer jam op kan, dat gaat weer iets gemakkelijker.
    De 12 maanden potjes zijn vaak qua ingredienten nog niet geschikt voor jongere kindjes zout valt wel mee maar meer kruiden/specerijen. Het is niet perse zo dat de structuur grover is dan de 8+. Succes!
    groeten Femke

3. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    Dank je wel voor je antwoord. Qua broodbeleg krijgt hij jam, smeerkaas, pindakaas en af en toe leverwordt. Wat mogen ze dan nog meer eigenlijk? Ik doe ook wel eens fruit op brood maar mijn fantasie is een beetje op.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Fruit is een goed idee, je kunt ook kiezen voor appelstroop.

Groetjes Eveline

5. PBA

PBA Bekend lid

22 feb 2010
    711
    0
    16
    O ja, appelstroop gaven we hem ook al:)

Deel Deze Pagina