hoi dames ik voel me de laatste dagen niet echt happy ik ben erg moe en maureen is s'avonds veel wakker en huilerig! ze heeft dan alles al gehad maar word niet rustig. s'nachts wil ze niet meer in haar eigen bedje liggen en om toch een beetje aan mijn rust te komen neem ik haar bij mij in bed. ik kan nu echt niet zeggen dat ik er van geniet om moeder te zijn en het huilen staat me nader dan het lachen. ik weet gewoon ff niet meer wat ik moet. sorry ik moest dit ff kwijt. liefs rianne
hey meid.. ik weet waar je doorheen gaat.. noa was een verschrikking de eerste 4 maanden.. huilen, wilde niet in bed slapen.. en ik geniette ook niet echt van t moeder zijn( ondanks ik natuurlijk super veel van haar hield) het komt allemaal goed,ookal heb je daar nu niks aan, het gaat straks weer over, je moet t maar zo zien, je dochter begrijpt nu opeens dat wanneer ze in haar bedje ligt, jij niet bij haar bent.. en doet dus alles om jou bij haar te hebben... volg je instict.. ga niet uren door met haar in bed te laten liggen... sterkte en succes xxx
Wat jammer dat het niet wil Rianne. De avonden kunnen echt een drama zijn zo. Lukt het je om overdag wat extra rust te pakken als Maureen slaapt? Of slaapt ze dan ook niet. Niets is zo slopend als een huilend kind en slaapgebrek. Ik kan me heel goed voorstellen dat genieten nu niet lukt. Kop op meid, betere tijden komen echt. Ik hoop dat het je toch lukt even van de kleine dingetjes te genieten. Dikke knuffel voor jou ((((Rianne)))).
Heel herkenbaar meid! Ik gnoot in het begin ook niet echt van het moeder zijn, maar het komt ECHT goed! Geef jezelf even de tijd en je zult zien dat het over een tijdje stukken beter gaat!
Het is soms best goed om ook van andere moeders te horen dat het niet altijd een roze wolk is! Bij mij was dat ook lang niet altijd zo en ik voelde me daar best schuldig over. Maar soms zat ik er zo vreselijk doorheen! Je hebt er misschien nu niet zo veel aan, maar het wordt gegarandeerd leuker en beter!
Ik vind het heel goed dat er ook aandacht wordt besteed aan de minder leuke kant van het voor het eerst moeder zijn. Ik heb daar toen ook een topic over geopend. Die roze wolk hebben volgens mij niet veel mensen meteen hoor. Misschien bij een volgende wel, maar een eerste vergt zoveel aanpassing. Daar moet iedereen toch aan wennen?!?!
thanks allemaal. gelukkig weet ik nu dat ik niet de enige ben en dat ik me niet schuldig hoef te voelen dat ik niet op een roze wolk zit. het word allemaal verteld alsof het zo hoort de roze wolk en als dat dan niet het geval is begin je te twijfelen of het dan wel ok is bij jezelf.(heb ik tenminste) liefs rianne
ja meid, mensen zeiden tegen mij ook vanalles, laat je niet van de wijs brengen.. je bent niet van steen, ook jij bent moe, en emotioneel.. en dat kan zijn tol gaan ijsen, wanneer je kleine maar blijft huilen... het komt allemaal goed, en wanneer je er ff doorheen zit, kom je hier maar lekker klagen. Genoeg mamas met zelfde ervaringen.
hoi rainne er staat een heel stuk in de ouders van nu over die bewuste roze wolk. nou die wolk was bij mij in het begin ook grijs hoor en langzaam kleurd hij naar het roze en nu geniet ik maar daar heb jij niks aan op dit moment. probeer je rust overdag te pakken en de taken te verdelen. en leg je zelf ook niet te veel op bijv. huishouden komt wel
Ik heb weer voor het eerst vannacht alleen (samen met mijn man) op bed geslapen.ze was heel erg huilerig gisteravond. ben nog met haar in bad geweest.vond dat even prima en zette het daarna op het krijsen. heb haar toen ff alleen op bed gelaten maar het was na een tijdje huilen alweer tijd voor voeding. op een gegeven moment heb ik haar de omslagdoek gewikkeld.(zit een band met klitterband aan de binnenkant die je om haar heen vast kan maken)net alsof dat haar geborgenheid heeft laten voelen want daarin sliep ze gauw. we hebben haar even mee op bed genomen en toen ze sliep in de wrap(zo noem ik het ) in bed gelegt en ze heeft tot vanmorgen half 6 geslapen. laat haar vandaag wat minder vaak lang slapen misschien dat ze dan erg moe is vanavond en we geen kind aan haar hebben ik heb dus wel goed kunnen slapen vannacht (afgezien dat ik om 4 uur wakker werd en bij haar ben gaan kijken was het nl niet gewend)
is inbakeren gewoon geen optie voor jou? als je ze minder laat slapen heb je ook weer kans dat ze over vermoeid raakt en blijft krijsen. inbakeren geeft idd rust en geborgenheid. mischien een schema voor je zelf opstellen. uit bed halen, voeden, knuffelen, zelf spelen en bij de eerste teken van vermoeidheid naar bed. en inbakeren moet je wel even volhouden dus niet na 2 dagen stoppen, hun moeten ook hier even aan wennen. Kailynn heeft de eerste 3 maanden ingebakerd geslapen en dat heeft heel wat tranen en krijs partijen gescheeld.
Heel herkenbaar hoor! En weet je wat het alleen nog maar meer versterkt? Als anderen aangeven het zo en zo te doen! Hoe lief die goed bedoelde adviezen ook zijn maar ik word er juist onzeker van. Wanneer ik op mezelf vertrouw gaat het veel beter.
sorry 2x geplaatst en die adviezen zijn om jou er doorheen te helpen je hoeft er niks mee te doen maar misschien zit er net een tip tussen waar jij je prettig bij voeld.
die kan je zelf maken van flanel of hydrofiel luiers je kan ook een speciale bakerzak kopen. tip ze verkopen ze bij prenatal en daar is vanaf morgen t/m zondag 20 % korting
Ik heb Jarissa als ze onrustig was en veel met haar armen lag te maaien ook vaak ingebakerd. Gewoon met haar badcape. Het deel vanaf haar schouders omhoog sloeg ik dan terug zodat ze haar hoofdje goed vrij had. En dan haar armpjes lekker langs haar zij, doek erom heen wikkelen en lekker in bed. Jarissa sliep hier na wat huilen mee in en sliep dan inderdaad heel veel langer. Wie weet helpt het Maureen ook. Maar ik herken ook wat Wizard zegt. Volg lekker je eigen gevoel hierin en doe alleen wat met tips die je echt aanspreken. Roze wolken zijn trouwens best mooi maar een wolk met een grijze rand kan ook prachtig zijn hoor. Ik hoop dat je ondanks je vermoeidheid en drukte af en toe even van de kleine dingetjes kunt genieten. Je hebt het bij de februarimama's wel kunnen lezen, het gaat bij mij ook echt op en neer. Soms de wanhoop nabij en later is alles weer koek en ei. Volgens mij is moeder zijn net als zwanger zijn: aan de buitenkant moet het geweldig lijken maar in de praktijk heeft het ups en downs.