placenta ligging

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door prachtigwonder, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

zo daar ben ik alweer:)

ik ben terug geweest naar de gyn.

en nu lijkt de placenta iets beter te liggen. ze vertelde:
    placenta op AW loopt door tot in fundus, lijkt ( uitwendig te zien )
    net door te lopen tot ostium. wel nog klein stolsel aan rand van placenta.

nu is dit voor mij nog een raadsel hoe het nu precies zit.
    ik begreep eruit dat dit nog niet helemaal optimaal is maar ook niet slecht.
    maar hoe ligt alles nu echt? en dan in makkelijke woorden?;)

wel moet ik met 32 weken terug naar de gyn om te kijken of alles helemaal vrij ligt vor de geboorte.

ik hoop dat u mij kunt vertellen hoe de placenta nu ligt in wat makkelijkere woorden.

alvast bedankt

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

klinkt inderdaad gunstig, het is vooral belangrijk dat de placenta niet over de baarmoedermond heen ligt, de letterlijke uitgang dus. Tot het ostium, dat is de opening, dat kan, maar hij ligt niet over het ostium heen, en dat is gunstig. Je hebt grote kans dat ie nog iets mee omhoog wordt getrokken (als het ware) omdat het onderste deel van de baarmoeder nog gaat groeien, en dan komt ie als het ware iets hoger te liggen en iets verder van de baarmoedermond/opening. Dat kun je bij 32 weken inderdaad goed bekijken.

Mirjam

3. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

oke fijn:) nu snap ik hem beter.
    gelukkig zijn de bloedingen ook gestopt.
    is het ook zo hoe verder hij mee omhoog gaat groeien dat de kans op bloedingen ook minder zijn? doordat het minder geprikkelt word?
    en als het niet verder omhoog groeit dan is de kans groot op keizersnede?

wat een vragen allemaal he;)

Deel Deze Pagina