harde gekookte eitjes

Discussie in 'De lounge' gestart door Caithlin79, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik heb de laatste tijd elke keer ruzie met de eieren wanneer ik ze hard kook. Blijkbaar krijg ik ze niet goed meer aan het schrikken want het is een heel gedoe om de schil eraf te krijgen zonder de halve ei mee te scheuren.

Ik kook ze vaak tussen de 7 en 10 min (mijn ervaring is dat het beter gaat als ze langer koken) en giet daarna het pannetje leeg om er een lading koud water overheen te gieten. Daarna laat ik ze nog een paar minuten in het koude water afkoelen voor ik ze ga pellen.
    Vroegah ging dit allemaal prima, maar blijkbaar doe ik toch iets niet goed :(

Hoe koken jullie je eitjes, en gaat de schil er dan makkelijk af?

2. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Misschien zijn je eieren te vers. Dat lukt het pellen ook nooit zo best.

3. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Mm, ik laat de eieren ook ongeveer zolang koken, dan haal ik de pan van het vuur en vervolgens giet ik koud water in de pan (dus bij het hete water), dat werkt voor mij op zich prima. Ik kan me niet herinneren dat ik last had met pellen.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als je eieren inderdaad te vers zijn zijn ze amper te pellen

5. danip

danip Niet meer actief

Dan zijn ze te vers. Dat heb ik ook elke verjaardag als ik gevulde eieren wil maken. Alleen nu haal ik ze een week er voor en zijn ze goed.

6. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Niet goed laten schrikken, mijn tip is om dan voor de eitjes te gaan staan en keihard ,BOEH!' te roepen ;) Grapje.. flauw... :(

Ik had dit altijd met de eieren van de ALDI, maar sinds ik een ander merk haal is het over. Scharreleieren van de coop. Succes ermee! ;)

7. Botiwo

Botiwo Actief lid

30 nov 2010
    489
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kook mijn eitjes voor hardgekookt ongeveer 10 minuten en laat ze schrikken onder de koude kraan. Soms heb ik dat ook dat de schil er moeilijk af gaat. Dan zoek ik een stukje waar het velletje nog zichtbaar is en die trek ik eraf en dan lukt het me wel. En ik laat ze zowiezo even staan voordat ik ze pel.

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik kook ze ong 6 min(dan zijn ze goed hard) ik leg ze wel directin het water dus niet pas als het water kookt

en dan giet ik al het kokende water eruit, koud water erover, dat weer weg gieten en dan nog een keer koud water even laten staan en dan de eiren eruit halen, en ik heb nooit problemen met pelle ook niet met verse eieren (gewoon scharrel an ah)

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hmmz... zo vers zijn ze meestal niet eigenlijk :) Zijn toch zeker al meer dan een week geleden gehaald in dit geval.

Ik had wel zo'n vermoeden dat het aan de eieren ligt omdat het soms perfect gaat en soms voor geen meter, terwijl ik het op dezelfde manier doe.
    Maar ik wil op oudejaarsdag gevulde eitjes maken en dan moet ik ze echt mooi kunnen pellen, gedoe ook!

Deel Deze Pagina