Hey iedereen, ik temp nu nog niet zolang, sinds april ben ik daarmee begonnen en ik had namelijk een vraagje over fertilityfriend... Ik heb gemerkt dat wanneer ik mijn ei heb gehad volgens FF, dat die niet altijd een volle lijn trekt, soms zijn het stippelijntjes Wilt dat dan zeggen dat FF eigenlijk niet zeker is over mijn ei?? Misschien een domme vraag, maar graag had ik wat duidelijkheid willen hebben Hopelijk kan iemand mij hiermee verder helpen??
Dit staat er over op FF: Why do I have a dotted line on my chart? The dotted lines on your chart for the coverline and ovulation detection mean that there is something about your data that puts your ovulation date in question. Usually this is because one or more of your non-temperature fertility signs do not confirm the ovulation date that your temperature would suggest. This may not mean anything significant for you, especially if your thermal shift is clear. Sometimes your fertility signs just do not all match up to show a perfectly correlated picture. In most cases, the detection is still quite reliable, but it means that you have to keep looking at your chart and your fertility signs and have intercourse if you see any signs of increased fertility. When the lines are dotted and the thermal shift is not clear or dramatic, it is especially important to keep having intercourse since it is possible that you are still waiting for ovulation. If a more likely ovulation date becomes apparent later, the software will usually adjust the detection automatically.
Even een (vrije) vertaling voor diegene waar de engels niet goed van is: Waarom moet ik een stippel lijn in mijn grafiek? De stippel lijnen in de grafiek voor de detectie van de coverline en de eisprong betekenen dat er is iets over uw gegevens waarmee uw ovulatie datum in kwestie. Dit is meestal omdat een of meer van uw vruchtbaarheid temperatuur niet tekenen de ovulatie datum dat uw temperatuur zou suggereren niet bevestigen. Dit kan niet om het even wat belangrijk voor u, vooral als uw thermische verschuiving duidelijk is. Soms doen tekenen van uw vruchtbaarheid gewoon niet alle wed strijden van een perfect gecorreleerde scan wilt weer geven. In de meeste gevallen de detectie is nog steeds betrouwbaar, maar het betekent dat je moet houden kijkend naar de grafiek en de tekenen van uw vruchtbaarheid en geslachts gemeenschap hebben als u symptomen van verhoogde vruchtbaarheid. Wanneer de lijnen verspreid zijn en de thermische verschuiving niet duidelijk of dramatisch is, is het vooral belangrijk houden met geslachts gemeenschap, want het is mogelijk dat u nog steeds ovulatie wachten. Als een eerder ovulatie datum later duidelijk wordt, zal de software de detectie automatisch en meestal aanpassen.
hmmz...is al iets duidelijker, maar wat ik dan niet begrijp is dan, als ik enkel temp heb ingevuld, zonder andere waarden zoals cervical fluid ofzo, snap ik niet wat er verkeerd aan mijn temp is... Wen1975, thx voor de vertaling, al vond ik die best grappig
misschien omdat je op dag 7 en 10 een daling hebt gehad, dat hij twijfelt??!! Een flinke dip kan duiden op een eisprong
Ik had dat ook mijn eerste temp curve, totdat ik de gegevens over eggwhite en opk invulde.. toen gaf FF ineens wel een dik rood kruis... Wellicht zit het hem daarin??
Als je je vruchtbare afscheidig invult, of een positieve ovulatietest zal FF je een mooi rood kruis geven en geen gestippeld als je vruchtbare afscheiding had voor ei, vul dan maar eens de dag ervoor Watery of Eggwhite in dan zul je het zien
Parell, dat heb ik de vorige cyclussen ingevuld, enfin, ik had al mijn cervical fluid ingevuld van sticky tot Watery, maar nog nooit een mooie rode lijn gekregen, erna heb ik alles weggedaan om te zien wat die ging doen, en nog steeds stippel maar ik zal eens op de dag van het ei zelf een W of E invullen om te zien wat die doet thx meiden!
Roske ik zie dat je weer vruchtbare afscheiding na ei hebt ingevuld.. misschien dat je er beter sticky van kunt maken, dat is ook kleverige afscheiding na ei dan maakt FF van je stippellijn weer een mooi rood kruis
@Roske: ik zie dat je temp nog hoog is en je vorige cyclus was hij al aan het zakken,hopelijk heb je morgen een positieve test!!!! ik duim voor je Miek
hey mieke, thx, maar heb er geen goed oog op is een gevoel, kweenie is wel zo, dat ik oraal temp, en heb mij paar dagen geleden een 2de thermometer aangeschaft en uit nieuwsgierigheid eveneens rectaal getempt, maar heb gezien dat rectaal temp veel hoger ligt dan oraal... deze morgen had ik dus 36.6 oraal en 36.9 rectaal... pfff nuja, de volgende ronde ga ik het alvast rectaal doen, want heb horen zeggen dat het beter is....???
hmm dag 1 van je cyclus, balen, je had een mooie kaart. Rectaal schijnt nauwkeuriger te zijn, dat doe ik ook altijd. gr miek