Mijn grootste klachten zijn/waren; Vóór ik met B12 injecties begon veel pijn in nek, schouders, rug, handen, polsen. Mijn handen dusdanig dat ik ze regelmatig niet kon gebruiken, helemaal stram en stijf en niet te bewegen, zat ik weer met een soort klauw die dan zeker een half uur hartstikke op slot bleef staan. Bij (te) snelle temperatuurswisselingen zogenaamde 'dode' vingers, tintelingen maar toch gevoelloos. Veel maag- en darmklachten en misselijk, geen eetlust (geen idee hoe honger voelt), extreem moe/uitgeput, concentratie van niks. Ik lees bijv. steeds moeilijker, dat ik echt bijna ga denken dat ik dyslectisch ben ofzo. Flinke haaruitval, vaak moeite met lopen door óf vermoeidheid of 'gewoon' slap in mijn benen (tis meer strompelen als een vrouwtje van 80 ofzo), erge last van mijn hormoonhuishouding en daardoor stemmingswisselingen. Nouja, dat dus zo'n beetje. En ik blijf zeggen dat er óók lichamelijk iets is, al geef ik zeker toe dat er voor een groot deel ook psychisch vanalles mankeerde. Mankeerdé zeg ik expres want na een paar behandelingen van een hypnotherapeut/coach gaat dat al héél wat beter en heb ik daar amper meer last van. Of de lichamelijke klachten er ook door weg gaan moet ik nog even aankijken, dat zal zo snel niet gaan maar als dat zo mocht zijn (al heeft die therapeut gezegd dat het waarschijnlijk nooit 100% zal worden maar met 70 zijn we ook al blij) dan weet ik dat het én geen fibro is geweest én geen lyme. Maar dat is dromen en ik ben daar té realistisch voor vrees ik
Ik heb niet alles bijgelezen, maar kreeg 2 jaar geleden de diagnose fybromyalgie. Ik had zo sterk het gevoel dat dat niet klopte! Kon bijna niet meer op mijn benen staan, ik zou een ernstige vorm hebben en binnen een jaar in een rolstoel terecht komen. Inmiddels weet ik (via een alternatief arts) dat ik een schildklieraandoening heb die niet in mijn bloed terug te vinden is. Doordat ik medicatie slik zijn mijn klachten ontzettend verminderd, ik kon weer lopen! Daarna kwam ik erachter dat ik niet tegen anticonceptie kan, de pil maakte me moe, de Mirena maakte me doodziek! Toen die eruit ging knapte ik voor 100% op. Ik geloof dat mensen met de diagnose fibromyalgie ZEKER pijn hebben, ik geloof alleen niet in fibromyalgie. Voor mijn gevoel is dat een naam die je ziektebeeld krijgt wanneer ze het niet meer weten en is er vaak iets anders aan de hand. Het nare daaraan is, dat als dat het geval is, veel mensen stoppen met zoeken! Ik ben iedere dag ZO blij dat ik verder gezocht heb, ook al had ik er niet eens de energie voor en heb ik meerdere keren bijna opgegeven. In totaal heb ik 17 jaar lang gezondheidsklachten gehad..
In ieder geval geen hashimoto of (naam ff kwijt) want ik maak geen antistoffen aan, maar hij werkt te traag. Ik heb zo goed als alle symptomen van een traagwerkende schildklier die verdwenen vanaf de medicatie, iedere twee weken ging de dosis omhoog en voelde ik me beter..
Hoi hoi, ik sprak vandaag iemand en die gaf me de tip om naar een osteopaat te gaan. Heeft iemand dit ook eens gedaan?
Collega van mij gaat naar de osteopaat en heeft daar wel baat bij, maar ze gaat ook nog naar een fysiotherapeut die met tenderpoints werkt. Ik heb ook nog hypermobieliteit en ik geloof dat je dan ook niet alles mag. Ik wil binnenkort nog wel eens naar een alternatieve/magnetiseur homeopaat of zo iets. Mijn vader zit bij zo'n iemand en die heeft het altijd bij het rechte eind met mijn vader. Dus wil dat toch eens proberen.
Oké, bedankt voor je info. Fysiotherapie heb ik ook gehad. Dit kon ik niet aan, het lichtste gewicht of een simpele oefening daar werd het bij mij alleen maar pijnlijker mee.
Ja das fysiogym maar dit is echt fysiotherapie d.m.v. naalden en ik geloof ook dat hij iets met schokjes doet of zo. En masseren en dat soort dingen allemaal. Fysiogym heb ik ook gehad maar pijn werd alleen maar erger. En ik ging heen om de pijn maar kreeg oefeningen voor buikspieren. Heel vaag heeft volgensij niets uit te staan met de pijn.
Ik heb morgen na 1,5 maan wachten een afspraak bij de reumatoloog, de HA heeft bij mij de diagnose fybromyalgie gesteld en wilde gelijk met amitriptyline beginnen, maar ik heb aangedrongen op een bevestiging van de reumatoloog. Momenteel werk ik in de zorg, maar merk dat ik het steeds zwaarder krijg, zijn er onder jullie meiden die in de zorg werken en hoe gaan jullie er mee om?
@ Lise 186: ja ik werk ook in de zorg... In de thuiszorg. Dus geen pauzes, en alles op de fiets of lopend op een behoorlijk tempo. Ik heb continu pijn en ben al op als ik aan kom op mijn werk... Ik vind het dus heel zwaar. Als je nog meer vragen vragen hebt pb me dan even... Wil niet te veel over mijn werk uitweiden via hier.. Hoe gaat het verder met jou dan en je werk? Pb me gerust .
Ik werk in de ouderenzorg en merk dat als ik meerdere dagen achter elkaar werk dat ik het heel zwaar heb. Ik heb dan veel pijn en ben erg moe. Ik ben net terug van mijn afspraak, maar ben daar niet veel wijzer van geworden, bloedprikken, foto's en afvallen (en nee.. Ik heb niet veel overgewicht) en over een tijdje moet ik terug voor de uitslag.....