nageltjes knippen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mir1976, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    Bij zes weken mag je de nageltjes knippen van je kindje... Tijn is nu bijna 6 weken en heeft lange nageltjes... niet dat ze a la minute geknipt moeten worden, maar binnenkort zou ik het dan wel eens willen doen MAAR.... hoe gaat dat in vredesnaam lukken? Zijn handjes zijn niet stil te houden, ongecontroleerd nog natuurlijk ;) brrr ben nu al bang dat ik in zn handje knip...
    Dus genoodzaakt dat de een Tijn heeel goed vast houdt en de ander voorzichtig probeert de nageltjes te knippen? Of wordt het sowieso een crime? ben benieuwd naar ervaringen :)

2. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Mijn kraamverzorgster had mij de tip gegeven om de nageltjes te knippen als Silvester ligt te slapen. Ik heb het nog niet geprobeerd, ben veel te bang dat ie wakker word..........!

3. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Ik zag er ook beetje tegenop, maar het valt heel erg mee. Je kunt de nageltjes het beste vijlen of knippen als hij net heeft gedronken ( zijn ze vaak al wat loom) en of als ze wat slaperig zijn. Stijn vond het best allemaal. En het gaat heel makkelijk, de nageltjes zijn zo zacht nog. Kijk idd wel uit dat je niet te veel eraf knipt, auuu ;) succes ermee!

xxx

4. flappie

flappie Bekend lid

20 sep 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    O, je was me voor Qwizzle.... :D

5. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Viel bij Isa eigenlijk nog wel mee. Ze krabte zich in het begin best vaak in het gezicht, dus ik ben (op advies van de arts) wat eerder begonnen met knippen. Daarvoor vijlde ik, maar dat werkte niet echt. Vijlen moet je eigenlijk doen met harde nageltjes en ik vind die nageltjes vaak nogal zacht.
    Als ze slaperig zijn kun je t t beste doen. Knip in kleine stukjes de nagel (in het begin). En knip wanneer je zeker weet dat er geen velletje tussen zit. Duw de huid onder de nagel ook een beetje naar achteren.
    Soms moet je t in etappes doen. Wanneer het dan echt niet meer gaat, probeer je t gewoon later nog eens.

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik zag daar ook wel tegenop, vooral omdat Milan zo'n druktemaker is. Maar het valt reuze mee. Ik doe het gewoon overdag, niet als hij slaapt. En op de een of andere manier weet Milan dat ie z'n handje ff stil moet houden, het knippen gaat dus prima.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Nou, ik pak Iman's hand gewoon in de houdgreep en knip haar nagels haha... En zo ook bij haar voeten.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik doe het idd ook na de fles, meestal is hij dan in slaap gevallen, en laat hij alles toe.
    Ik doe het elke week, die nageltjes groeien heel hard.

9. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik heb Hugo's vingernagels al 3 keer moeten knippen, maar zijn teennagels nog niet één keer... Die groeien lang niet zo snel bij hem. Ik zet hem in zijn wipstoel en ga er zo voor zitten dat ik er makkelijk bij kan en dan knippen maar :D

10. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik doe het als hij slaapt. Gaat perfect!

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Haha ik kan het niet doen als ze slaapt, ze wordt nl ingebakerd!
    Daarom de 'harde' aanpak :)

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Hihi! :) :)

13. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik heb Eslem haar nagels na een week geknipt..ze krabte zichzelf helemaal onder zo lang waren ze..en ik moet ze echt elke week knippen hoor ze groeien super snel..
    ık doe het als ik aan het borstvoeden ben :D:D
    Dan geeft ze geen kik..
    Behalve die keer dat ik per ongeluk een stukje huid knipte :( oopsss toen gaf ze een huil!

14. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Ik bijt de nageltjes van Fiene zelf af. Gaat prima. Meestal laat er al een stukje los en dat bijt je er zo vanaf. Hoef je ook niet bang te zijn dat je in het vingertje knipt. ;)

Groetjes suus

15. Niet meer actief

Let wel op dat je op die manier ook het bijten van nagels mogelijk (in later stadium) aanleert dan hè.. weliswaar voor latere zorg, maar toch.. misschien dat je er niet bij stil had gestaan!

Ik hoefde bij astrid niets bijzonders te doen. Ik knipte met knippertje (dus geen schaar) en dat werkt prima. Op een gegeven moment vanaf 8 mnd protesteerde ze. Nu vind ze het weer prima..

16. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Bijten van nageltjes doe ik ook alleen als de nageltjes nog erg zacht zijn zoals nu. Zodra ze wat harder zijn gebruik ik gewoon een knippertje. Bij m'n oudste gebruik ik gewoon een nagelschaartje.

Groetjes Suus

17. Niet meer actief

Dhani vind het altijd wel intressant als ik zn nageltjes ga knippen..zet hem bij mij op schoot voor zn teennageltjes en in zn wipper voor zn handjes..hij beweegt wel veel..maar hou zn handje goed vast en als ie iets te wild wordt stop ik ff en ga paar minuutjes later weer verder..

Hopelijk blijft hij het intressant vinden :D

18. Niki

Niki Fanatiek lid

13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Alvast bedankt voor alle tips, ik hoef ze nog niet te knippen, maar dat zal niet lang meer duren...

Groetjes Niki

19. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Mischien als je vriend of man de fles geeft en dat jij dan de nageltjes knipt, of andersom.
    Ik zelf doe net als sweetangel, haar in de houtgreep haha

20. Mir1976

Mir1976 Fanatiek lid

28 jan 2006
    2.696
    0
    0
    nou ik ga morgen zn nageltjes knippen!
    Dank jullie voor de adviezen! Lukt het na de fles niet.. dan in de houdgreep ;) ben benieuwd....

Deel Deze Pagina