Snel drinken/spugen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Zindy, 10 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zindy

Zindy Actief lid

31 dec 2008
    306
    0
    0
    Onze kleine drinkt zijn flesje (ca. 90 cc) in een minuut of 5 leeg.
    Op het laatst lekt ie uit zijn mondhoeken en soms krijgt hij zijn fles ook niet helemaal op.

Hij heeft regelmatig de hik en ook spuugt hij (maar niet na élke voeding).

Drinkt hij te snel?

Hij krijgt 7-8 voedingen van 90 cc per dag.
    Maar soms lukt het dus niet om de hele fles leeg te krijgen.
    Als ik het laatste restje na een korte rustpauze geef, spuugt hij dit bijna altijd weer uit.

Hij woog 4590 gram bij de geboorte en afgelopen donderdag woog hij alweer 4610 gram.

Ik heb een fles van Difrax... en geef Nutrilon Hypoallergeen.

Morgen komt er iemand van het CB langs, maar ik wilde het ook aan jullie vragen.

2. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Misschien is Nutrilon AR iets dat is tegen spugen en krampjes.
    Heeft bij ons goed geholpen.
    Hij spuugde ook veel omdat hij te gulzig dronk.

Of een beetje indikken met Johannesbroodpitmeel (oid)

3. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    binnen 5minuten de fles leeg hebben is wel heel erg snel, hij moet er namelijk ongeveer een kwartier over doen.

daymian had/heeft dit ook heel erg.
    wij zijn op advies van het cb nutriton (johannes brood pitmeel) gaan toevoegen aan de voeding zodat die wat dikker werd en daymian dus meer moeite moest doen voor zn fles.
    nu is het spugen bijna helemaal over (soms een mondje, maar das normaal), hij is meestal tevreden na zn fles en heeft minder de hik.
    hij krijgt inmiddels 5flessen van 160+5 maar die drinkt ie niet leeg omdat de voeding dikker wordt als die afkoeld en het laatste beetje krijgt ie er niet uit, maar hij doet het er goed op.
    door de nutriton poept ie wel wat moeilijker maar dat hebben we opgelost door 10cc water extra te doen.

heel veel succes ermee.

liefs doris

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    idd 5 min. is snel..
    de voeding van nutrilon tegen spugen en darmkrampjes heet OMNEO en is hypoallergeen. hier geef ik deze ook..

je kunt idd ook de gewone voeding verdikken met nutriton. hebben ze gewoon bij de Kruidvat.
    ook kun je de difrax 123 speen gebruiken en dus op een kleinere stand zetten zodat hij wat meer moeite moet doen om te drinken. dan valt hij waarschijnlijk in slaap (is de bedoeling dat ze moe worden van de fles) en is zijn zuigbehoefte ook weg..

ik heb ook een flesje van difrax en hier drink hij veel sneller door als door de dr brown flessen

succes! en nog gefeliciteerd!

5. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    oh trouwens na 4 kg mag hij ook om de 4 uur en 120 cc maar hij is nog wel jong!

Deel Deze Pagina