Onze zoon is nu mijn 3 mnd oud....hij weegt ongeveer 7 kilo... We zitten nog steeds op 6 voedingen, krijgen er maar niet meer dan 3 uurtjes tussen en dat is best lastig dus we zoeken naar een oplossing. Nu zegt onze CB dat een kind niet meer dan 1 liter per dag mag drinken.... Dus dan zit Dylan op 2 flessen van 180 cc en 4 van 160 cc, ik merk gewoon, dat hij daar niet voldoende aan heeft... En heb de neiging om hem 6 van 180 cc te geven...maar dan kom ik 80 cc erboven...wat vinden jullie, wat ik zou moeten doen? Gr van mij
en als je hem nou 5 x 200 cc geeft of is dat net weer te veel voor hem, wie weet komt hij dan om de 4 a 5 uur of proberen melk voor hongerige baby's .
Het wordt wel afgeraden om voor langere tijd boven de 1000cc of 30 scheppen te geven. Maar je zou eens een paar dagen kunnen proberen. Als hij er wel tevreden op is? (zou het niet meer dan 3a4 dagen doen trouwens) Dan zou je eventueel nog de gewone voeding kunnen gaan mengen met hongere baby-voeding. Drinkt hij wel lang genoeg? dus 15-30 minuten? Anders zou het ook nog zuigbehoefte kunnen zijn. Dan kan een fopspeen helpen, of 10 cc extra water per fles, of een kleinere speen op de fles. Misschien als je 180/6=200cc geeft, dat hij wel die 4 uur haalt? Of hebben jullie dat al geprobeerd (vast wel)
mijn zoontje krijgt de eerste en de laatste fles 240 8 scheppen +3 schepjes nutriton en en de andere 3 flessen krijgt hij 180 6 scheppen en 2 scheppen nutriton en komt ook nog om de 3 uur maar hij krijgt 5 flessen slaapt hij al door of dat ook noog niet?
Ik zou proberen om 5 voedingen van 180 + 6 te geven. Zo krijgt hij per fles meer binnen. En zo kom je precies uit op 1 liter voeding. Een voorbeeld schema zou kunnen zijn. 07.00 10.30 14.00 17.30 21.00
Als hij daar behoefte aan heeft zou ik het doen ja! Het zal echt niet lang duren dat hij een voeding minder gaat drinken.
Demi heeft hetzelfde. Ze zit al aan een liter en nog lijkt het alsof ze niet genoeg heeft. En ze heeft al voeding voor hongerige baby's Ik mag van het cb absoluut niet meer geven en moet haar maar gewoon een speen geven als ze nog meer wil. Nou daar wordt ze echt niet vrolijk van want ze wil eten en het is niet de zuigbehoefte. Zou ik eventueel een eetlepel rijstebloem door de voeding mogen doen? Ik weet dat het eigenlijk voor vanaf 4 maanden is, maar misschien dat ze dan iets meer voldoening heeft.
je gaat wel 20 cc omhoog dus dan raakt hij toch wat voller en wie weet doet hij er dan wel langer op. wij gingen ook steeds per 10 a 20 cc omhoog als we merkte dat ze er niet voldoende aan had en steeds eerder kwam of net als bij jou nog steeds om de 3 uur.
Ik zou eerder je kindje wat foppen door er 10 cc meer water in te doen. Geen rijstebloem, daar is ze nog echt te klein voor. Een kleinere speen kan wellicht ook uitkomst bieden. Ik heb heel in het begin ook dit probleem gehad (nu juist andersom), maar ik had al de kleinste speen die er was, dus dat was voor Nova geen oplossing.