Ontbijt dreumes net 1 jaar.

Discussie in 'Voeding' gestart door Mickys, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickys

Mickys Actief lid

30 okt 2005
    339
    0
    0
    Hallo.

Ik ben erg benieuwd wat jullie kindjes ontbijten wanneer ze net 1 jaar zijn. Loop zelf namelijk ineens een beetje te rommelen en te zoeken.

Onze dochter heeft tot voor kort 's ochtends altijd om 07:00 een fles melk 180cc en 6 schepjes opvolgmelk + 2 schepjes pap gekregen. Dit dronk ze prima met de M-speen. Ging ook helemaal leeg.

Nou leek het me niet voldoende als ontbijt nu ze ouder wordt. Ze piepte ook weleens een beetje als de fles leeg was. En met moeite haalde ze 09:00 voor haar fruit, dan had ze echt weer honger.

Dus ben ik gaan veranderen:

Bordje pap: Halfvolle melk met 6 schepjes pap.
    Drama, want dit gaat mevrouw niet snel genoeg. Huilen huilen!

Boterham: Nog niet geprobeerd, maar in de ochtendspits die wij thuis ervaren, weet ik niet of we dit gaan redden... Ze doet al gauw een 20 à 25 min. over een snee brood en dan nog melk erachteraan....

Fles pap: Bij 6 schepjes en L speen raakt hij verstopt.
    Bij 4 of 5 schepjes en L speen gaat het veeeeeeeel te snel.
    Bij 4 à 5 schepjes en M speen raakt hij verstopt.
    Bij 2 à 3 schepjes en M speen ben ik weer terug bij af.

Hoe doen jullie dit?????

2. adi

adi Niet meer actief

Hier krijgen ze soms een bordje pap na het opstaan. Maar meestal krijgen ze eerst de fles, dan drinken ze ongeveer de helft en gaan even zitten om te rusten (of omdat ze geen zin meer hebben om te liggen). Dan is de ergste honger voorbij, zet ik ze in de stoel, doe de rest van de melk in een bordje, pap erbij en krijgen ze dat als pap.
    Na hun eigen fles/pap smiekelen ze hier altijd mee met ons ontbijt, dus krijgen ze ook nog best wat brood binnen, alleen hou ik nooit bij hoeveel.

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kyra krijgt al een tijdje een bordje pap 's ochtends, gemaakt met haar opvolgmelk. Dus 180/6 en dan 5 schepjes pap erdoor (Bambix 8 granen pap voor 12 maanden). Daarna krijgt ze een bekertje yoghi.

Dat je kindje ongeduldig is kan kloppen. Ze moeten het echt even leren om rustig te eten.

Tussen de middag krijgt mijn dochtertje een boterham en een beker gewone melk.

4. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hier geef ik mijn zoontje 's ochtends nog een papfles van 250 cc om half 8 en dan krijgt hij om 9 uur ook wel weer trek hoor.
    Dan geef ik hem meestal 2 boterhammen met wat boter en dat eet hij wel binnen 10 minuten op dus ontbijten we gewoon met zijn alle.

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook gewoon brood 's ochtends (en soms nog brinta erachteraan).

Ik zou het denk ik toch eens gaan proberen als ik jullie was, misschien gaat 't brood eten 's ochtends wel goed, omdat ze dan honger heeft...? Als je 't in 't weekend probeert, maakt het ook niet zoveel uit als het wat langer duurt toch?

Milan eet 's ochtends 2 boterhammen in minder dan 10 minuten.

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Brood met melk.
    Je zal zien dat het steeds sneller gaat

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

2 boterhammen.

8. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Mijn zoontje krijgt nog steeds een papfles 's ochtends.
    220 ml melk en 4 schepjes bambix (die vanaf 8 mnd) erdoor. Ik gebruik de Avent fles met de papspeen op gaatje 1 en dat gaat prima.
    Hij vind het heerlijk en het is makkelijk gezond en snel (hij heeft echt trek 's ochtends). Als wij dan daarna eten krijgt hij meestal nog een cracker ofzo.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

#9 Cygnet2, 28 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2010
    Wij wisselden (en wisselen) af:
    - bordje pap met fruit erin (blauwe bessen bijvoorbeeld)
    - muesli met fruit
    - boterham met beker melk + fruit
    - crackers met beker melk + fruit
    - pancakes met fruit + beker melk

Op dagen dat zoontje naar kdv gaat (met 1 jaar 1 dag, nu 2 dagen) krijgt hij een papfles. Lekker snel. We eten wel altijd fruit bij het ontbijt.

10. tulip

tulip Niet meer actief

mijn dochtertje is al wel even 1 maar, met 10 maanden een boterham 's ochtends met een bekertje melk en op de kdv dag een bordje pap.

11. adi

adi Niet meer actief

ammehoela wat eten sommige kindjes veel 's ochtends. Hier krijgen ze een gewone fles 200cc niet eens leeg altijd en een bordje pap gaat vrijwel nooit op.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier meestal een bordje pap en als we haast hebben een papfles, maar dan krijgt hij wel eerder honger.

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M kreeg bij wakker worden de borst. Daarna naar beneden voor brood met bekertje volle melk. Maar hier geen last van spits ;). Dan zou ik denk ik gewoon een fles pap geven hoor. Is toch niet zo erg?

14. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    1 boterham met een beetje boter en kaas. en een beker 50/50 drank.

15. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn krijgt sochtends 2 boterhammen met halfvolle melk

16. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Mijn man heeft er lang over gedaan voordat hij de fles wilde stoppen, omdat hij bang was dat het te lang zou duren. Het gaat echter juist sneller dan een fles omdat je in de tussentijd iets kan doen. Ik maak bijvoorbeeld dan mijn eigen boterhammen, mijn man zet alvast even snel zijn fiets buiten. Ik zou zeggen probeer eens een paar dagen een boterham en kijk hoe het gaat, het is sowieso sneller dan pap van een lepel.

17. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    dat viel mij ook al op, wilde het niet zeggen maar nu jij het gezegd heb:)

Als K. heel vroeg wakker is - rond 07 uur krijgt ze een papfles maar anders gaan we gezellig aan tafel zitten en dan eet ze 1 boterham en een flesje melk. En dan pas weer tussen de middag weer wat.

oh ja ze is 1 jaar en bijna 4 maanden

18. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    vind je dat niet zielig dat die dan alleen aan tafel zit te eten?
    ik vind het wel zo leuk om er bij te zitten.

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier een bordje pap, 200 cc halfvolle melk met Bambix.
    Meestal eet ie alles op.
    Soms krijgt ie dan ook nog fruit tussendoor, maar soms ook niet.
    Ligt eraan hoe laat ie wakker is die dag.

Deel Deze Pagina