Zoontje drinkt veel minder, zorg?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Livia75, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hallo,
    Mijn zoontje drinkt ineens maar halve flessen, soms nog minder. Ik bied daarom vaker een fles aan, zeker omdat het zo warm was dit weekend.

Weten jullie hoeveel een baby van 5,5 maand minimaal moet drinken?
    En wat kunnen oorzaken zijn?
    Ik ga er nu nog rustig mee om maar ik ben ook bezorgd dat hij te weinig binnenkrijgt.
    Hij red net de 500ml als ik een extra fles geef. Zaterdagnacht zelfs een nachtvoeding gegeven omdat ik me zorgen maakte. (Nauwelijks plasluiers)

Hij is verkouden sinds vrijdag, hij had ook rond de 38,5 koorts maar dit is sinds gistermiddag weer normaal. Verder is hij al weken van alles in zijn mond aan het stoppen en kauwt/bijt veel op mijn vingers.
    Ik zie alleen nog geen tandjes of iets.

Ik heb hem nog nooit PCM gegeven, twijfel of ik dat zal doen om uit te proberen of het door pijn komt.

Hij heeft nu wel weer plasluiers, niet veel maar er zit wat in, zaterdag waren ze veel droger met het hete weer.

Iemand dezelfde ervaring? Tips? (Of geruststelling :))

2. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik zou toch even de dokter bellen als ik jou was. Ze hebben het altijd over plas luiers, dat dit wel goed moet zijn.

Hoe is hij verder? Wel blij etc?

3. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Ja hij heeft wel plasluiers, vandaag meer dan zaterdag gelukkig.
    Als hij morgenochtend weer te weinig drinkt bel ik de ha inderdaad.

Ik was benieuwd of dit herkend werd.

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Misschien komt er een tandje aan. Minimaal 300 cc aan vocht is genoeg om niet uit te drogen normaal gesproken maar met die extreme hitte zweet iedereen toch ook. Hij krijgt nog een halvd liter dus dat is goed. Mijn huisarts zegt dat het belangrijk is dát ze plassen. Dus beetjes ook goed.
    Maar ik zou als eerste even paracetamol geven ruim voor een fles.
    Hier al sinds donderdag aan de paracetamol en niet voor niks want er zijn 2 tanden door, was er niet lekker bij met als piek een temperatuur van 40.9
    Ze voelde zich met de pcm een stuk prettiger en op die manier kwam er tenminste wat in....

5. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Voor 5,5 maand moet je toch zeker tussen 500-800 ml geven.
    Bied je ook. Al fruit aan? Daar zit natuurlijk ook vocht in.

Mbt plasluiers zou ik de ha bellen.

Deel Deze Pagina