Vraagje over flesvoeding..krijgt zij.teveel??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Essie28, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Misschien even ter kanttekening: hier beginnen ze vanaf 4 maanden met groentenpap en iets later met fruitpap. Daar vallen dan 2 flessen melk weg waardoor je op 3x210 komt en niet 5x210. Een 'gemiddeld kindje' zit rond een dikke 4 maand pas aan de 7 kg.

Wij zijn nu even terug gezakt naar 150/5, flesjes werden de laatste dagen helemaal niet leeggedronken. Beetje kijken naar vraag van kindje dus.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Volgens mij is het niet de bedoeling dat met 4 maanden al twee flessen wegvallen. Bijvoeding is maar voor erbij, pas na 6 maanden mag het melk vervangen. Ze groeien van melk en niet van 100 gram groente.

En Kind en Gezin heeft tegen mij altijd gezegd dat de richtlijn is tussen de 4 en 6 maanden. Als een kindje met 4 maanden niet klaar is voor vaste voeding, mag je gerust wachten. Eigenlijk net als in Nederland dus.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Houd eens een fles van 210/7 naast een babybuik... dan zie je dat het eigenlijk niet kan, misschien alleen de laatste fles.

Mijn dochter drinkt graag groeimelk en daar kan ze wel 210 ml van op, maar dat was pas na 18 maanden.

Deel Deze Pagina